Grafikkort til 1 GHz maskine
Fra : Frank

Dato : 27-02-06 23:33

Hej

Jeg har en 1 GHz maskine med AGP og jeg overvejer at stoppe et nyt
grafikkort i den.

Iøjeblikket kører den med et ATI Rage Fury Pro og jeg på at bruge en
3-400 kr.

Jeg er efter et grafikkort der er kraftigt nok til at det ikke er
grafikkortet der er en flaskehals.

Maskinen skal bruges af en 13-14 årig i et par måneder indtil han selv
får købt sig en bedre maskine. Dvs. at der sikkert bliver lagt et
eller andet 3D-skydespil på den.

Nogle gode forslag i prisklassen 3-400 kr?

Mvh
Frank

Fra : FedeDorit

Dato : 27-02-06 23:46

"Frank" <frank@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får købt sig en bedre maskine. Dvs. at der sikkert bliver lagt et
> eller andet 3D-skydespil på den.
>
> Nogle gode forslag i prisklassen 3-400 kr?

Kan bundkortet køre AGPx4 ??
For ellers er det *meget* begrænset hvad du kan få ....

Hvis den ikke kan køre AGPx4 så er det største nok noget Geforce 3 som du
skal finde brugt....

Hvad skal knægten spille??

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 28-02-06 09:57

> [...]
> får købt sig en bedre maskine. Dvs. at der sikkert bliver lagt et
> eller andet 3D-skydespil på den.
>
> Nogle gode forslag i prisklassen 3-400 kr?

Jeg har puttet nogle FX5200 kort i PCere på 500 og 750 MHz. Det virker fint
nok og det billigste af dem kostede 250 kr.

Niels Dybdahl

Fra : Tveskaeg

Dato : 28-02-06 14:53

On Mon, 27 Feb 2006 23:32:58 +0100, Frank <frank@spam.dk> wrote:

>Nogle gode forslag i prisklassen 3-400 kr?

Jeg ville også satse på et GF5200 kort.

Bemærk at de fåes med forskellig core clock frekvens.

Det pt. billigste er et Asus kort
med en core clock på 250 Mhz til 218 kr.

I den lidt højere ende findes der et Albatron kort
med en core clock på 500mhz til 349 kr.

Jeg ville købe Albatron kortet.