pingvinmarchen
Fra : JytteJ

Dato : 27-02-06 22:27

Kan varmt anbefales, men man må leve med den noget tutte nuttede danske
tale.
Facinerende dyr, og fantastisk fotograferet.

Om filmen er for børn kan da vist diskuteres; på et tidspunkt bliver der
født unger, som blev udstyret med dansk børnetale. Så var der en lille dreng
i biografen der forundret spurgte om "de kunne tale?

JytteJ

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-02-06 00:36

Hej!

JytteJ wrote:

> Kan varmt anbefales, men man må leve med den noget tutte nuttede danske
> tale.

Har du hørt om DVD?

> Facinerende dyr, og fantastisk fotograferet.

Må se at få den set. Men jeg holder absolut ikke til en dansk udgave - så
hellere se den i hjemmebiffen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mere FireFly? Så udfyld din Browncoat-profil nu!

http://www.fireflyseason2.com/

Fra : jakob

Dato : 28-02-06 00:51

JytteJ wrote:
> Kan varmt anbefales, men man må leve med den noget tutte nuttede danske
> tale.
> Facinerende dyr, og fantastisk fotograferet.

Jeg synes ikke at det "tutte nuttede" kun kan henføres til den danske
tale. Lydsiden bidrager i den grad, og jeg synes i det hele at filmen
var alt for romantiserende og tillagde pingvinerne nogle menneskelige
egenskaber som virkede alt for søgte. Jeg var heller ikke imponeret af
billedsiden.

Det er meget muligt at filmen egner sig til børn. Jeg fik fnat af den.

--
Jakob

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 28-02-06 14:39

jakob skrev:

> [...]
> billedsiden.
>
> Det er meget muligt at filmen egner sig til børn. Jeg fik fnat af den.

Nu ved jeg godt, at filmen nærmest førte til en ny sædelighedsfejde i
USA pga. dens fremstilling af pingvinernes seksualitet, men at man
skulle kunne få fnat af at se den, er dog overraskende.

Mikkel

Fra : jakob

Dato : 28-02-06 15:09

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Nu ved jeg godt, at filmen nærmest førte til en ny sædelighedsfejde i
> USA pga. dens fremstilling af pingvinernes seksualitet, men at man
> skulle kunne få fnat af at se den, er dog overraskende.

Hehe - tro mig - jeg var også overrasket! Ej men jeg synes bare ikke at
jeg var så vild med filmen. Jeg havde måske bare for høje forventninger
pga de relativt gode anmeldelser.

--
Jakob

Fra : PerX ...

Dato : 28-02-06 16:28

In article <44036e89$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
missmerkur@esenet.dk says...
> Kan varmt anbefales, men man må leve med den noget tutte nuttede danske
> tale.

Sjov nok det er der åbenbart ikke i den engelske version. Jeg hørte
anmeldelsen på BBC og de kom ind på at den åbenbart havde stemmer i
frankrig og at det da måtte være skrækkeligt.

Er den tilladet for 3 årige?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-02-06 18:21

PerX ... skrev:
> Sjov nok det er der åbenbart ikke i den engelske version. Jeg hørte
> anmeldelsen på BBC og de kom ind på at den åbenbart havde stemmer i
> frankrig og at det da måtte være skrækkeligt.

Det skal med, at den franske version med stemmer er originaludgaven,
hvorfra konceptet er kopieret i blandt andet Danmark og Sverige (hvor
den svenske version også har mødt kritik). Versionen med Morgan
Freemans fortællerstemme, som blev et hit i USA, er således et ret
groft, men åbenbart vellykket eksempel på omredigering af en slags, vi
vel ikke normalt bryder os så meget om. Også billedside og musik er
ændret.

Er der nogen, der har læst, om instruktøren Luc Jacquet har sagt god
for den engelsksprogede version?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 28-02-06 23:41

In <MPG.1e6e8a6f5b59e2e98b872@news.usenetserver.com> PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> writes:

>Er den tilladet for 3 årige?

Tilladt for alle.

/Martin

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 28-02-06 23:40

In <44036e89$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> "JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> writes:

>Om filmen er for børn kan da vist diskuteres; på et tidspunkt bliver der
>født unger, som blev udstyret med dansk børnetale. Så var der en lille dreng
>i biografen der forundret spurgte om "de kunne tale?

Min soen paa 3,5 aar kunne godt lide filmen, men han blev meget
bange da et par pingviner blev jaget i vandet af en haj(?).

/Martin

Fra : PerX ...

Dato : 02-03-06 00:07

In article <du2jg0$1bu$1@news.net.uni-c.dk>, tusk@daimi.au.dk says...

> Min soen paa 3,5 aar kunne godt lide filmen, men han blev meget
> bange da et par pingviner blev jaget i vandet af en haj(?).

Apropros skræmme børn, total psykopat:

http://www.compfused.com/directlink/1219/

Fra : Lauridsen

Dato : 02-03-06 14:38

> Apropros skræmme børn, total psykopat:
>
> http://www.compfused.com/directlink/1219/

Det er sgu synd for knægten..

/Lars

Fra : Silver

Dato : 09-03-06 19:39

"Lauridsen" <larsparly@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sgu synd for knægten..

Var jeg gæst hos dem så lod jeg drengen gå ud af stuen og slog så faderen i
gulvet. Sikke et møgsvin.

Silver.

Fra : Too Old

Dato : 10-03-06 22:33

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in

> "Lauridsen" <larsparly@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Var jeg gæst hos dem så lod jeg drengen gå ud af stuen og slog så
> faderen i gulvet. Sikke et møgsvin.

Hørt!