F.E.A.R. har fået brug for mere end 1
Fra : Bruno

Dato : 27-02-06 20:44

I starten af spillet så var det ikke noget problem, men nu synes det at
behøve væsentligt mere end den 1 GB min maskine har. Ihvertfald så kører
harddisken næsten hele tiden og spillet kører i ryk, oplever i andre det
samme? Nogen tips?

Jeg spiller i 16*12 med alt på max., spillet er opdateret og det gælder
ligeledes for XP og alle drivere.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-02-06 21:24

"Bruno" wrote

> [...]
>samme? Nogen tips?
>
> Jeg spiller i 16*12 med alt på max., spillet er opdateret og det gælder

Har du slået soft shadows til?
Slå det fra igen med mindre du kører med 7800GTX i SLI config eller lign

- Peter

Fra : Bruno

Dato : 28-02-06 00:05

Peter Lykkegaard wrote:
> Har du slået soft shadows til?

Tak for forslaget.

Det er ikke der problemet er for det gør ingen forskel for brug af
hukommelse.

> Slå det fra igen med mindre du kører med 7800GTX i SLI config eller lign

X1900 XTX, så det er ikke grafikkortet som er problemet.

Problemet er spillet som af en eller anden grund kræver 1.2 GB+ på de
senere baner og derfor swapper windows hukommelse ind og ud fra
harddisken. Jeg har fundet ud af at indstiller man textures til minimum
details, så sparer man ca. 600 MB og det løser swap problemet. Desværre
er minimum texture details ikke så kønt, så der er vist ikke andet end
og købe mere ram.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-02-06 00:13

"Bruno" wrote

> Problemet er spillet som af en eller anden grund kræver 1.2 GB+ på de
> senere baner og derfor swapper windows hukommelse ind og ud fra
> harddisken.

Ok

Den maskine jeg refererer til har 2Gb mem, såehh ...

Damn knægtene snakker om at de gerne vil have det spil - ouch :)

- Peter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-02-06 19:37

> Bruno

jeg spillede det på min maskine med 2 gb ram og det var uden soft shadows og
shadows på minimum setting - det spil er vanvittigt krævende i forhold til
hvordan det ser ud synes jeg.... til sammenligning kan jeg spille hl2 med
alt på high og min skærms fulde opløsning (1440x900) og det flyder
fantastisk... jeg har osse spillet quake 4 på samme maskine med alt på
high - fear er altså ualmindeligt 'sultent'
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Bruno

Dato : 28-02-06 21:02

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> fantastisk... jeg har osse spillet quake 4 på samme maskine med alt på
> high - fear er altså ualmindeligt 'sultent'

Jeg kan kun give dig ret i at FEAR er krævende, men jeg synes altså også
man kan se hvorfor. I mine øjne ser HL2 lidt primitivt ud når man
sammenligner, men meget er små detaljer der mere giver atmosfære end
direkte episke oplevelser. De omtalte skygger gør eksempelvis meget for
atmosfæren, men de koster helt vildt.

Mvh

Bruno

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-03-06 13:50

> [...]
> sammenligner, men meget er små detaljer der mere giver atmosfære end
> direkte episke oplevelser. De omtalte skygger gør eksempelvis meget for

jeg synes der er mange fine detaljer i hl2 - eksempelvis at bruge sin
gravitygun til at skyde med savklinger - den måde skyggen falder når man
knalder den ind i en væg ser nu flot ud... osse selvom det ikke er 'rigtige'
skygger som i fear.

mht atmosfære - hl2 er uden sidestykke på det område - dejlige varierende
omgivelser - der fejler fear fuldstændigt... de kontorbygninger bliver godt
nok kedelige til sidst - hvilket er en skam for et spil der ellers er
fantastisk resten af vejen.

men slomo i fear er uden sidestykke... ikke siden max payne har jeg moret
mig så meget

Fra : StoneWare

Dato : 28-02-06 00:17

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
> [...]
>samme? Nogen tips?
>
> Jeg spiller i 16*12 med alt på max., spillet er opdateret og det gælder

Jeg har spillet hele spillet på en 1900+ / Radeon 9800 pro / 512 mb i pc
............måske du skulle slå lidt fra.............spillet kræver altså
ikke over 1 Gb for at køre fornuftigt.......det kan gøres med 512 mb