wow nybegynder
Fra : jens

Dato : 27-02-06 19:15

hej NG

regner med at få wow med posten i morgen.

er der nogen der har et par gode råd til en nybegynder, meget gerne danske
links.

på forhånd tak
Jens

Fra : Hagar

Dato : 27-02-06 19:42

"jens" <denneduerikke@snotkage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> regner med at få wow med posten i morgen.
>
> er der nogen der har et par gode råd til en nybegynder, meget gerne danske

Du kunne starte med en søgerunde på Google
http://www.google.dk/search?hl=da&q=World+Of+Warcraft&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Hagar

Fra : jens

Dato : 27-02-06 20:02

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kunne starte med en søgerunde på Google
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=World+Of+Warcraft&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Ja ja klart der har jeg været.

Jens

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 28-02-06 08:34

http://www.pcplayer.dk/forum.asp?mode=forum&id=5

http://www.gratis-ting.dk/ny/forum/viewforum.php?f=60

Du er selvfølgelig også velkommen til at stille spørgsmål hér.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : SonofonoS

Dato : 28-02-06 09:48

Hej

Et godt sted at starte er manualen - ha' den ved siden af dig første
gang du starter spillet. Der kan du læse om hvordan du laver din
charater, lidt om de forskellige klasser og hvad de kan. Når du
første gang logger ind, bliver du ført igennem et lille tutorial, som
hjælper dig igennem de mest basale funktioner.
Efterhånden som du møder nye ting i spillet, så spørg folk derinde.
Der er ofte en del venlige sjæle som gerne hjælper nye spillere.
Held og lykke.

SonofonoS

Fra : Nacrow

Dato : 28-02-06 14:31

vil bare lige fortælle at manualen er på engelsk... men du kan gå ind under
http://www.wowi.dk/news.php... den er på dansk og der står da en del gode
ting... men deres off. hjemmeside (som er engelsk) er meget bedre :)

Fra : PerX ...

Dato : 28-02-06 15:53

In article <44034196$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
denneduerikke@snotkage.dk says...
> hej NG
>
> regner med at få wow med posten i morgen.
>
> er der nogen der har et par gode råd til en nybegynder, meget gerne danske
> links.

Hvis du kan læse lidt engelsk så er wow meget bruger venligt, der er
masser af tooltips der rent faktisk kan bruges til noget (i modsætning
til så mange andre programmer hvor der bare så noget pladder)

Fra : jens

Dato : 28-02-06 19:35

> [...]
>
> regner med at få wow med posten i morgen.
>
> er der nogen der har et par gode råd til en nybegynder, meget gerne danske

ok mange fede links tak for det.

er nu ved at indstalere, men der er noget jeg ikke helt har kunnet læse mig
til, der er åbenbart flere forskellige servere at spille på.

kan man have en bruger på hver server, eller er det den den samme på dem
alle, eller kan man kun have to i det hele.

er der servere med flere danskere end andre.

hvornår vælger man server, er det før eller efter man har lavet sin avarter
(eller hvad det nu er det heder.

jens

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 28-02-06 20:26

"jens" <denneduerikke@snotkage.dk> wrote in message

> er nu ved at indstalere, men der er noget jeg ikke helt har kunnet læse
> mig til, der er åbenbart flere forskellige servere at spille på.

Ja, der er en del. Der findes ikke teknologi til at proppe mere end
5-6000 personer sammen på én server.

Der findes endvidere forskellige typer af servere:

PvP - Player versus Player (spiller mod spiller)
Her vil spillere der er fra hver sin side (horde eller alliance)
kunne kaste sig over hinanden uden varsel.

RP - Role Playing (rollespil)
Her skal man optræde "in character" så vidt muligt - altså i tale
og opførsel lade som om man ER den karakter man spiller. Man kan
altså ikke lige snakke med de andre spillere om den seneste film
i biffen, for eksempel. Der er desuden skærpede forbud i forbindelse
med din avatars navn.

RPPvP - Begge ovenstående typer, kombineret.

Normal - Hverken PvP, eller RP.

> kan man have en bruger på hver server, eller er det den den samme på dem
> alle, eller kan man kun have to i det hele.

Du kan have 10 figurer på hvér server.

> er der servere med flere danskere end andre.

Jeg spiller selv på Argent Dawn, der har en del danskere, men vi har
ikke de store muligheder for at tale dansk, da det er en rollespils-
server.

> hvornår vælger man server, er det før eller efter man har lavet sin
> avarter (eller hvad det nu er det heder.

Du bliver bedt om at vælge sprog (engelsk, fransk, spansk, tysk, så vidt
jeg husker), hvorefter du bliver bedt om at vælge hvilken type af server
du vil spille på.
Dernæst bliver du anbefalet en server der opfylder de valgte
specifikationer.
Du kan også få vist en liste over alle servere der opfylder din valgte
sprog-specifikation, uanset type.

WoW er berygtet blandt mmorpg-spillere for at have en rimelig infantil
spiller-base. Dette er ikke altid til at mærke, og er også værst på
amerikanske servere (som du ikke har adgang til) og på PvP servere.
RP servere har generelt en mere behagelig atmosfære fordi folk går op
i spillet på en mere moden måde.

Hvis du for hurtigt kommer til at kede dig, anbefaler jeg at vælge
noget andet end en human warrior...
Horde er lidt mere... eksotisk IMO.