Komfort mad
Fra : Kim Schulz

Dato : 27-02-06 17:12

Hejsa,
Sidder for en gang skyld alene i aften, så jeg tænkte at jeg ville lave
noget rigtigt komfort-mad(hyggemad eller comfort-food som det kommer af)
Desværre ved jeg ikke lige hvad jeg skal finde på og tænkte derfor at
nogen herinde kunne komme med forslag til hvad jeg skulle lave.
Stort set alt er muligt, det skal bare være sådan at det kan laves selv
om man kun er én.

MVH
Kim

Fra : Inger

Dato : 27-02-06 18:43

Kim Schulz wrote:
> [...]
> nogen herinde kunne komme med forslag til hvad jeg skulle lave.
> Stort set alt er muligt, det skal bare være sådan at det kan laves selv

Når jeg er alene hjemme spenderer jeg lidt ekstra på en rigtig god
bøf... Dertil laver jeg bagekartoffel med hvidløgssmør. Og så en
avocado/tomat salat til.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-02-06 18:55

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
[...]

Okay, nu er det godt nok lidt sent, men jeg kan godt lide at lave en gang
grydestegt kylling, evt. lørdagskylling.
Hvis du laver lørdagskylling, så husk at hælde lidt vand ved, og skær gerne
et lille/mellem størrelse løg ud og læg ved, det giver kyllingen en god
smag.
Dertil pasta med svampesauce eller grøntsager og hvidløg, samt oregano.
Og man kan også bikse nogle lækre brødskiver sammen af lidt tomat, smør,
hvidløg og oregano og spise dem til.
Tag f.eks. 2-3 skiver brød, smør Kærgaarden på, skiv nogle tomater og læg
skiverne på brødene, og drys rigeligt med oregano og hvidløgsflager - du kan
evt. også tilsætte lidt parmesan hvis du synes. Ind i ovnen med kræene, og
så er der dømt guf.
Skal der grovguffes, hedder det hakkebøf med MASSER af bløde løg, rå mængder
brun sovs og kogte kartofler - uhm, rigtig vintermad! :o9

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 27-02-06 22:50

Kim Schulz wrote:
> Hejsa,
> Sidder for en gang skyld alene i aften, så jeg tænkte at jeg ville lave
> noget rigtigt komfort-mad(hyggemad eller comfort-food som det kommer af)

Nigella har et kapitel mad temple-food i 'Mad med Nigella' - tjek det

/anders

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 28-02-06 01:14

Kim Schulz <kim@schulz.dk> on mandag 27. februar 2006 at 17:12 +0100 wrote:
> [...]
>nogen herinde kunne komme med forslag til hvad jeg skulle lave.
>Stort set alt er muligt, det skal bare være sådan at det kan laves selv

Simpelt:
Man køber nogle saltagurker, noget ræddig ræddig god skinke og lidt skarp
choriziopølse, lidt godt valnøddebrød, et par gode ølsnere og finder en
slat god russisk vodka frem. Smider en fed film i DVD'en og falder hen i
sofaen hvor man svinder sig godt og grundigt til
Det er sguda komfort
Er man til thrillere kan John Le Carrés The Constant Gardener klart
anbefales.
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 28-02-06 11:45

> [...]
>Sidder for en gang skyld alene i aften, så jeg tænkte at jeg ville lave
>noget rigtigt komfort-mad(hyggemad eller comfort-food som det kommer af)

Noget af min yndlings-alene-hjemme-mad er noget godt brød med laks og rejer
i massevis, og måske et enkelt glas hvidvin.

MVH Mette

Fra : Donna

Dato : 01-03-06 23:35

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
(SNIP)

> MVH Mette

Ville bare lige nævne at "comfort" står for trøst (og lign.) - ikke
"komfort"...det er ikke "behagelig" mad det står for, men det vi bruger til
at kræse om os selv hvis vi har brug for et skulderklap (-agtig noget) :)
Donna.

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 02-03-06 21:18

"Donna" <miriamdfr@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> til at kræse om os selv hvis vi har brug for et skulderklap (-agtig noget)
Så er der ikke noget der slår en 1/2 km2 blødt, hvidt brød dækket med 1/2 cm
lags Nutella!

Sandra

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-03-06 21:33

Mrs Krabappel skrev:

> Så er der ikke noget der slår en 1/2 km2 blødt, hvidt brød
> dækket med 1/2 cm lags Nutella!

Især ikke hvis der er koldt smør mellem brødet og nutellaen.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Ole Stigaard

Dato : 02-03-06 22:24

Thu, 02 Mar 2006 21:33:13 +0100, Klaus Alexander Seistrup
<klaus@seistrup.dk> skrev:

> Især ikke hvis der er koldt smør mellem brødet og nutellaen.

mmmm, must have..... can't resist...

Morten det er din og Sandras skyld hvis min badevægt dør i morgen!

Ole

Fra : Ole Stigaard

Dato : 02-03-06 22:31

Thu, 02 Mar 2006 22:23:50 +0100, Ole Stigaard <spam1@stigaard.net> skrev:

> mmmm, must have..... can't resist...
>
> Morten det er din og Sandras skyld hvis min badevægt dør i morgen!
>
> Ole

DOH, jeg troede ikke at syns sansen blev påvirket af en overdosis.
Undskyld for din omdøbning, Klaus!

Ole

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 02-03-06 23:07

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net> wrote in message
news.s5s1p0b073aafo@dpiii...

> mmmm, must have..... can't resist...
>
> Morten det er din og Sandras skyld hvis min badevægt dør i morgen!

Jeg har set på et tilbudsavis tilbud "2x1" så kan vi deles om de to nye
badevægter... doh!
"Menuen" her står på italienske småkager (macine: "ringe" der smager af
vanille og fløde) + kold mælk.

Fordi brødet er færdig, ellers var det hvidt brød + mørk chokopåleg (tykke
skiver!)
.....hmmmmm, chocolate.... argh!

Sandra mere Homer end Edna
PS faktisk har jeg virkelig været god ved mig selv og ikke så meget komfort,
jeg har tabt 1/2 kg i den sidste måned - woo ooh!

Fra : Jesper

Dato : 11-03-06 20:29

"Donna" skrev:.

> [...]
til
> at kræse om os selv hvis vi har brug for et skulderklap (-agtig noget) :)

Enig!