Spil DVD image
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 27-02-06 13:29

Hej NG

Håber det er den rigtige gruppe.

Jeg har som så mange andre købt den "nye" c&c pakke. Da jeg ikke gider
høre på min laptop's DVD drev hele tiden vil jeg gerne have kopieret en
image fil ned på harddisken. Jeg går ud fra vi stadig har en nogenlunde
fornuftig lovgivning mht. kopiering af digitale værker så dette ikke er
forbudt.

Hvilket software bør jeg bruge til det?
Jeg vil klart foretrække noget gratis software.

/Thomas

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 27-02-06 14:41

"Thomas Nielsen" <thomas@loftager.dkk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbudt.
>
> Hvilket software bør jeg bruge til det?
> Jeg vil klart foretrække noget gratis software.

Jeg mener ikke det er ulovligt at lave en image til af din DVD med det
nyeste Alcohol 120% (tjek google.com), som du så kan køre fra din harddisk
med nyeste Daemon Tools emulering (igen tjek google.com). Dette burde virke,
og er rimeligt meget ud af landevejen, men hvis du vil være helt sikkert på
om det er lovligt bør du nok undersøge det nærmere.

Mvh. Martin

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-02-06 15:49

> Jeg mener ikke det er ulovligt at lave en image til af din DVD med det
> nyeste Alcohol 120% (tjek google.com), som du så kan køre fra din harddisk
> med nyeste Daemon Tools emulering (igen tjek google.com

alcohol 120 burde i sig selv være rigeligt til både at lave en iso og mounte
selvsamme. jeg gør det selv med musik så det er vel samme princip...
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 27-02-06 20:24

> [...]
> og er rimeligt meget ud af landevejen, men hvis du vil være helt sikkert på
> om det er lovligt bør du nok undersøge det nærmere.

Jeg har tidligere brugt Alcohol120% til dette (Da jeg købte Civ4), men
min trial version er desværre udløbet.

Men tak for hjælpen alligevel

/Thomas

Fra : JYH

Dato : 27-02-06 14:57

Thomas Nielsen wrote:
> [...]
> dette ikke er forbudt.
>
> Hvilket software bør jeg bruge til det?
> Jeg vil klart foretrække noget gratis software.

Hvad med at bruge en no-dvd crack i stedet?
www.gamecopyworld.com har den sikkert.

Fra : Bruno

Dato : 27-02-06 14:57

Thomas Nielsen wrote:
> Hvilket software bør jeg bruge til det?
> Jeg vil klart foretrække noget gratis software.

Hvorfor ikke bare kopiere DVD'en til en mappe og så om nødvendigt lade
som om det er et drev vha. SUBST komandoen, det med et image program er
alligevel overflødigt bøvl da det sikkert bliver nødvendigt med no-cd
patches under alle omstændigheder.

Mvh

Bruno