Ps. Command & Conquer - The First Decade -~
Fra : Martin Ohlsson

Dato : 27-02-06 09:27

Hej igen

Jeg vil forresten lige spørge om nogle har erfarring med at få LAN til at
virke i C&C: 95 og Red Alert 1?

Jeg har på et tidspunkt læst på nettet at LAN funktionen bliver disablet
(Network knappen fjernes) til C&C når det installeres på XP med Windows95
kompatiblitet, som det åbentbart er tilfældet med First Decade pakken, og
desuden samme situation med Red Alert (Network knappen virker ikke).

Er der nogle der har nogle BRUGBARE erfarringer, eller guides til hvordan
man til et Lan-party kan få disse 2 gamle klassikkere til at virke?

Et sted læste jeg at man til C&C kunne bruge et "Serial to TCP" program, så
man kunne bruge Null-Modem funktionen (note: Modem og Null-modem funktionen
er ikke disablet, det er kun TCP/IPX Ethernet LAN), men dette skulle kun
gøre det muligt at spille 2 spillere, så vidt jeg kunne forstå?
Med Red Alert var der noget om en patch som gør at Network knappen igen
fungerer, og man kunne spille. MEN! Denne patch vil vist ikke samarbejde med
First Decade.

Igen spørger jeg - måske lidt dumt. Hvordan kan EA udgive en så ufuldkommen
pakke? Eller er der noget jeg gør helt forkert? Man skulle netop tro at i
sådan en opsamlingspakke havde de optimeret disse to spil til XP og især
optimeret netværksdelen. Jeg sætter pris på en venlig person kan guide mig
lidt igennem, så også vi kan spille netværk i de to gamle spil - der er de
mest spændende titler i opsamlingspakken.

Mvh. Martin