C&C - The First Decade -> Det første C&C: ~
Fra : Martin Ohlsson

Dato : 27-02-06 09:04

Hej Gruppe

Så har jeg fået købt mig Command & Conquer: The First Decade,
opsamlingspakken.
På trods af at jeg allerede ejer alle de originale spil, kunne jeg ikke
modstå at købe pakken for den sølle pris af 220kr.

Jeg tænkte at jeg ville starte med at spille fra en ende af, og begyndte
derfor at klare singleplayer delen i C&C med GDI. MEN! I 5. bange, hvor man
styrer commando-soldaten op for at uskadeliggøre en NOD base oplevede jeg en
bug. Når man flytter sin commando, eller sin helikopter op i den øverste del
af banen, fryser spillet og kommer med en fejlmeddelelse i Windows. Det er
dog stadig muligt at fuldføre banen, da man ikke behøver gå derop i toppen
af banen, men bare kan smutte ind på NOD basen og springe deres powerplant.
*phew* tænkte jeg. Men i 6. bane oplevede jeg så igen samme problem. Det er
stadig toppen af banen (venstre hjørne) det drejer sig om, og her er det
lidt sværere at undgå at nogle units kommer derop. For hjørnet er fyldt med
Tiberium og din harvester er ikke til at styre, da den automatisk hele tiden
så gerne vil op og hente penge til dig i dette hjørne. I sekundet den
betræder området fryser spillet.

Fejlen ser således ud:
---------------------------
Application Error: D:\Gamez\COMMAN~2\COMMAN~1\C&C95.exe
---------------------------
The instruction at 00432421 referenced memory at 047cfb4a
The memory could not be read from

Click on OK to terminate the application
---------------------------
OK
---------------------------

Er der nogen der kan hjælpe mig? Findes der en løsning? Skal jeg ændre nogle
options? Måske en patch?
Man skulle da tro at i sådan en opsamlingspakke til 2006, at nogle bugs fra
1994 var blevet rettet, right?

Mvh. Martin

Ps. HJÆÆLP!

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 27-02-06 09:10

> [...]
> The instruction at 00432421 referenced memory at 047cfb4a
> The memory could not be read from
>
> Click on OK to terminate the application

Pps.

Når jeg trykker OK, kommer den med fejlvindue nr. 2 der ser således ud:

---------------------------
dwwin.exe - Programfejl
---------------------------
Undtagelsen unknown software exception (0x80000003) opstod i programmet på
adresse 0x7c901230.

Klik på OK for at afslutte programmet
Klik på Annuller for at udføre fejlfinding i programmet
---------------------------
OK Annuller
---------------------------

Mvh. Martin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-02-06 13:14

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> På trods af at jeg allerede ejer alle de originale spil, kunne jeg ikke
> modstå at købe pakken for den sølle pris af 220kr.

Den kom jeg sørme også til at købe

> Er der nogen der kan hjælpe mig? Findes der en løsning? Skal jeg ændre
nogle
> options? Måske en patch?

Kopiér general.mix fra 'Covert' mappen over til 'Command & Conquer (tm)'
mappen.
Der er ingen garanti for at de virker, men der har været flere det har
virket for.

Du har også postet et spørgsmål ang. LAN spil, jeg svarer lige i denne
tråd..
Der findes en guide til Internet og LAN spil her:
http://strike-team.net/nuke/html/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=85&mode=thread&order=0&thold=0

> Man skulle da tro at i sådan en opsamlingspakke til 2006, at nogle bugs
fra
> 1994 var blevet rettet, right?

Ja det skulle man jo tro, men EA har simpelthen bare samlet sammen og
klasket alle spillene på en DVD og sendt den på gaden uden at teste den
igennem.
Meget dårligt Q&A management..

Vil du have guiden til at få Sovjet filmene frem i Red Alert?
Dem er der nemlig også problemer med, eller rettere de er der ikke med
mindre man arbejder lidt på sagen..

1. Download XCC Mixer http://xccu.sourceforge.net/
2. Åbn 'main.mix' i Red Alert mappen med XCC Mixer
3. Extract 'movies2.mix' til Red Alert mappen
4. Omdøb 'movies2.mix' til 'scsovmov.mix'
5. Færdig
(6). 'movies2.mix' kan evt. slettes fra 'main.mix' for at spare plads på
harddisken (ca. 400 MB), det har jeg gjort og det virker fint.

Fordelen er at alle Sovjet klippene nu er med i spillet, ulempen er en
længere loadtid i opstarten af spillet da 'scsovmov.mix' lige skal scannes
for brugbare filer, men det er da til at leve med når man nu får alle
filmene med

Mvh
Benjamin

Åh forresten..
Glem alt om at spille Dino missionerne i C&C, Ant missionerne i Red Alert
virker heller ikke..
Det vil sige at første bane i begge virker, men crasher herefter..

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 27-02-06 14:33

> [...]
>
> Vil du have guiden til at få Sovjet filmene frem i Red Alert?
> Dem er der nemlig også problemer med, eller rettere de er der ikke med

Mange tak for svarene

Jeg har tænkt på en ting.. Måske man skulle gå til mere drastiske metoder?
Tror du at det vil virke hvis jeg på de 2 pc'er her i hjemmet installerer
Windows 98 eller måske endda Windows 95 på en lille seperat harddisk (eller
samme harddisk?) på hver computer, ved siden af Windows XP?

Dvs. man vælger det gamle Windows i opstart når man får lyst til at spilelt
C&C eller RA1? Jeg er i tvivl om det virker, og om de gamle Windows operativ
systemer overhovedet kan fungere på de nyere hardware, men måske det er et
forsøg værd?
I såfald undgår man da ihvertfald at spillene er nødt til at installeres med
XP's Win95 kompatiblitet der åbenbart forskruer tingene en del.

Hvis First Decade ikke kan installeres på gammelt Windows er det jo et held
man har originalerne.. Men hvad siger XP mon også til at et andet gammelt
operativ system ligger og piller ved tingene ved siden af?

Mvh. Martin

Fra : Bruno

Dato : 27-02-06 15:04

Martin Ohlsson wrote:
> [...]
> systemer overhovedet kan fungere på de nyere hardware, men måske det er et

I teorien kan det lade sig gøre, men som du selv nævner kan der blive
hardware problemer. Start med at sikre dig der er Win98 drivere til
bundkort, grafikkort m.m.

> Hvis First Decade ikke kan installeres på gammelt Windows er det jo et held
> man har originalerne.. Men hvad siger XP mon også til at et andet gammelt
> operativ system ligger og piller ved tingene ved siden af?

XP er kold, men sørg for det sker på seperate drev. Spørg hellere videre
ind til emnet i en Windows gruppe.

Mvh

Bruno