Hvilket kort er hurtigst
Fra : Harald

Dato : 26-02-06 18:41

Hej

Jeg er ved at samle en computer af gamle stumper, hvilket grafikkort er
hurtigst?

Matrox Graphics Millennium G200 AGP
eller
ASUS AGP-V3000 ZX

/HK

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-02-06 18:45

> Jeg er ved at samle en computer af gamle stumper, hvilket grafikkort
> er hurtigst?
> Matrox Graphics Millennium G200 AGP
> ASUS AGP-V3000 ZX

Hurtigst til hvad?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Harald

Dato : 26-02-06 19:01

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Hurtigst til hvad?

Det skal bruges til Windows XP og kun alm. kontor brug dvs. tekstbehandling
og internet.

/HK

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-02-06 19:04

> Det skal bruges til Windows XP og kun alm. kontor brug dvs.
> tekstbehandling og internet.

Så ville jeg vælge G200 kortet. Den har en noget bedre RAMDAC end Mach64
kortet..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Harald

Dato : 26-02-06 19:11

> Så ville jeg vælge G200 kortet. Den har en noget bedre RAMDAC end Mach64
> kortet..

Og hvad betyder det? Kunne self. google efter det men det er jo lettere for
mig lige at få dig ti at forklare det

/HK

Fra : Harald

Dato : 26-02-06 19:49

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Og hvad betyder det? Kunne self. google efter det men det er jo lettere
> for mig lige at få dig ti at forklare det

Ok, har fundet ud af det, men desværre kan Matrox kun klare 75Hz i den
opløsning jeg vil have mens ASUS´en kan klare 85Hz.

/HK

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-02-06 19:55

> Ok, har fundet ud af det, men desværre kan Matrox kun klare 75Hz i den
> opløsning jeg vil have mens ASUS´en kan klare 85Hz.

Ok, ja det er selvfølgeligt også et argument. Det er RAMDACen der begrænser
opdateringshastigheden, og selv om den på Matrox-kortet er bedre (mere
skarpt billede), så er den alligevel langsommere.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Harald

Dato : 26-02-06 20:18

> Ok, ja det er selvfølgeligt også et argument. Det er RAMDACen der
> begrænser opdateringshastigheden, og selv om den på Matrox-kortet er bedre
> (mere skarpt billede), så er den alligevel langsommere.

Ja under 85Hz kan efter min mening ikke bruges til noget, men en driver
opdatering løste problemet så nu kører Matrox´en 85Hz så den beholder jeg.
Tak for svaret.

/HK