Strategy Games of the World
Fra : Per Nielsen

Dato : 26-02-06 15:57

En veninde har spil-CD'en "Strategy Games of the World". Men skiven har
det mildest ikke godt mere, der er mange ridser og den funker slet ikke.

Hun og ungerne har været meget glade for den, så jeg har fået til opgave
at finde ud af om den kan fås mere. Der bliver glæde i det lille hjem,
hvis nogen herinde kan komme med et godt tip

Yderligere oplysninger:

Strategy Games of the World
Learn to Build and Apply Strategies with 3 Classic Games!
Edmark
IONA Software Limited
Dansk

Jeg kan godt google mig til nogle beskrivelser og reviews, men jeg har
egentlig kun brug for at vide hvor man kan købe det henne.

Fra : Bruno

Dato : 26-02-06 16:02

Per Nielsen wrote:
> [...]
> at finde ud af om den kan fås mere. Der bliver glæde i det lille hjem,
> hvis nogen herinde kan komme med et godt tip

EBay.

Mvh

Bruno

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-02-06 16:42

Bruno wrote:
> EBay.

En udmærket ide, men det skal helst være på dansk

Fra : SonofonoS

Dato : 26-02-06 17:19

Hej.

Søg lidt på nettet efter skipDoctor. Det er en lille maskine, som kan
reparere cd'er. Det lyder utroligt, men det virker faktisk. Den slipper
cd'en fra midten og ud, hele vejen rundt, og "overskriver" de gamle
ridser, hvis de ikke er alt for dybe. Jeg har funder produktets
hjemmeside, men ved ikke hvor det forhandles i DK: Min lillebror havde
engang en. Den virkede fantastisk på hans PS-spil.
Se mere her:
http://www.skipdoctor.com/products.php?id=1&checkCat=1&cat2=1&sub2=2

Henrik

Fra : SonofonoS

Dato : 26-02-06 17:21

Hovsa - slipper = sliber.
Ved ikke lige hvad der gik galt der!

Henrik

Fra : Peter T.

Dato : 27-02-06 09:12

Per Nielsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> En veninde har spil-CD'en "Strategy Games of the World". Men skiven har
> det mildest ikke godt mere, der er mange ridser og den funker slet ikke.

Jeg har god erfaring med at lave kopier af ridsede cder i bla. liteon-
brændere, da cd/dvd-brændere oftest er meget mere præcise end almindelige
cd-drev. Har du prøvet det?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-02-06 11:30

Peter T. wrote:
> Jeg har god erfaring med at lave kopier af ridsede cder i bla. liteon-
> brændere, da cd/dvd-brændere oftest er meget mere præcise end
> almindelige cd-drev. Har du prøvet det?

Jeg har prøvet i et Asus DVD-E616P3 samt en BenQ DW1640. No go. Det skal
lige siges at folien bagpå også er ridset, og man kan faktisk se lys
igennem visse steder. Så jeg er rimeligt sikker på at skaderne er
uoprettelige

Fra : Peter T.

Dato : 27-02-06 16:39

> [...]

> lige siges at folien bagpå også er ridset, og man kan faktisk se lys
> igennem visse steder. Så jeg er rimeligt sikker på at skaderne er

Surt. Jeg har aldrig været ude for sådanne ridser, som du nævner. Men når
den nu er færdig, vil jeg, hvis jeg var dig, være jubeloptimist og prøve,
at tape revnerne over med noget ikke-transparent tape. Sig til hvis det
virker. :)

Ps. lad være med at smide den i et 52x drev eller lignende, da cdens
vægtbalance på cden bliver forskudt pga. tapen. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-03-06 12:43

Peter T. wrote:
> [...]
> jubeloptimist og prøve, at tape revnerne over med noget
> ikke-transparent tape. Sig til hvis det virker. :)

Den var også slem. Men hun har bestilt en ny hos Biblo, så projektet har
løst sig imellemtiden. Jeg tror ikke den gamle skive var til at redde.

> Ps. lad være med at smide den i et 52x drev eller lignende, da cdens
> vægtbalance på cden bliver forskudt pga. tapen. :)

Heldigvis er det ikke længere nødvendigt