stegt kylling i mikroovn
Fra : Battlefield´s

Dato : 26-02-06 15:46

Hej
Har nogen prøvet at stege en hel kylling i mikroovn?
Jeg har fundet en opskrift her:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/tilberedningsmetode-2.php?id=64&limit=100
Men ved ikke om den er OK. Det lyder jo ikke af ret lang tid, kyllingen skal
jo gerne være gennemstegt.
Hilsen Vibeke

Fra : Hauge

Dato : 26-02-06 15:53

Hej
Battlefield´s wrote:
> Har nogen prøvet at stege en hel kylling i mikroovn?

Jæp

> Men ved ikke om den er OK. Det lyder jo ikke af ret lang tid,
> kyllingen skal jo gerne være gennemstegt.

Jeg synes at tiden lyder sådan ca. rigtig, og det er jo nemt at tjekke om
kyllingen er gennemstegt, det er jo på samme måde som man gør ved
ovnstegning.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060226145326@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-02-06 16:10

> [...]
>
> Jeg synes at tiden lyder sådan ca. rigtig, og det er jo nemt at tjekke om
> kyllingen er gennemstegt, det er jo på samme måde som man gør ved

OK
Tak for svaret.
Så tror jeg da bare at vi vil prøve.
Hilsen Vibeke

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-02-06 19:44

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> OK
> Tak for svaret.
> Så tror jeg da bare at vi vil prøve.
> Hilsen Vibeke

Hej
Nu har vi prøvet opskriften og kyllingen blev bare lækker!!!!
Kan kun anbefales.
Hilsen Vibeke

Fra : Tina

Dato : 26-02-06 19:58

> Hej
> Nu har vi prøvet opskriften og kyllingen blev bare lækker!!!!
> Kan kun anbefales.
> Hilsen Vibeke

Hvilken af opskrifterne har du brugt ?? Mvh Tina

Fra : Gunnar007

Dato : 26-02-06 20:32

"Tina" <Tina-news@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken af opskrifterne har du brugt ?? Mvh Tina

Bare et vildt skud i tågen.

Mon ikke opskriften som blev prøvet var "stegt kylling"

Det tror jeg nu nok det var.

Og orker du ikke selv at bladre ned på siden hvor ordet "stegt kylling" står
så her :

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_tilbered.php?id=4966&tilbered=64&Stegt%20kylling%20(mikroovn)

Hilsen G

Fra : Tina

Dato : 27-02-06 13:38

> Og orker du ikke selv at bladre ned på siden hvor ordet "stegt kylling"
> [...]

Det "orker" jeg godt nok - men jeg kiggede under Kylling og ikke under
Stegt. Tak for hjælpen. Mvh Tina

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-02-06 20:36

"Tina" <Tina-news@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken af opskrifterne har du brugt ?? Mvh Tina

Hej
Den der hedder "steg kylling i mikroovn"
Hisen Vibeke

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-02-06 20:46

Battlefields skrev:

> Nu har vi prøvet opskriften og kyllingen blev bare lækker!

Komemr det virkelig til at smage som stegt kylling? Eller er det
mere som dampet?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-02-06 20:49

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> Komemr det virkelig til at smage som stegt kylling? Eller er det
> [...]

Hej
Jeg synes det smagte fint som stegt kylling. Kødet var meget saftigt.
Skindet var mørkt, men det skyldes måske det jeg havde penslet det med.
Hilsen Vibeke

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-02-06 21:14

Battlefields skrev:

> Jeg synes det smagte fint som stegt kylling. Kødet var meget
> saftigt.

Tak, det må jeg prøve en dag.

> Skindet var mørkt, men det skyldes måske det jeg havde penslet
> det med.

Med?

Mvh,

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-02-06 22:00

> Tak, det må jeg prøve en dag.

> Med?
>
> Mvh,
>
> --
> Klaus Alexander Seistrup
> SubZeroNet, Copenhagen, Denmark
> http://magnetic-ink.dk/

Jeg penslede kyllingen med smeltet smør blandet med paprika (det står i
opskriften).
Hilsen Vibeke
P.S. vi brugte en frisk kylling, ved ikke om resultatet bliver anderledes
med en frossen.

Fra : Gamle

Dato : 27-02-06 20:31

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> P.S. vi brugte en frisk kylling, ved ikke om resultatet bliver anderledes
> med en frossen.

Den skal nok have lidt længere tid *GG*

Mvh.
Torben

Fra : Jørgen Hess

Dato : 27-02-06 23:47

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>

> Den skal nok have lidt længere tid *GG*
>
> Mvh.
> Torben

Det er ikke mere morsomt end at det er rigtigt.
Ind i mikroovnen i optøningsindstillingen. En times tid senere kan kyllingen
klargøres og tilberedes som tidligere beskrevet.
Måske ikke det mest ideele med hensyn til langsom optøning, men altså.

mvh
Jørgen