Hjælp mig med at finde dansk titel
Fra : Thomas Tolborg

Dato : 25-02-06 23:10

Det handler om Tv filmen der hedder "Deadly Messages" på engelsk

http://www.imdb.com/title/tt0088998/

Den blev i sin tid sendt i dansk TV under titlen "Er der nogen?" eller
sådan noget lignende.

Jeg kan dog ikke huske den eksakte titel?? Og hvornår blev den sendt?

pft
Thomas

Fra : ML-78

Dato : 26-02-06 10:31

Thomas Tolborg skrev:

> Det handler om Tv filmen der hedder "Deadly Messages" på engelsk
>
> http://www.imdb.com/title/tt0088998/

Danske titler kan ofte findes ved at slå dem op på
http://akas.imdb.com - den nævnte film har dog ikke angivet nogen dansk
titel.

> Den blev i sin tid sendt i dansk TV under titlen "Er der nogen?" eller
> sådan noget lignende.
>
> Jeg kan dog ikke huske den eksakte titel?? Og hvornår blev den sendt?

Jeg kan godt se "Deadly Messages" har et handlingsforløb, der minder om
"Er der nogen?", men mon ikke snarere du tænker på "Witchboard" -
http://akas.imdb.com/title/tt0090327/ - det er nemlig den, der har den
danske titel "Er der nogen?" (IMDb nævner den dog heller ingen dansk
titel i dette tilfælde).

"Deadly Messages" er en amerikansk tv-film, så det er nok usandsynligt
den har været sendt på dansk tv. "Witchboard" blev sendt på dansk tv
sidst i 80'erne, og har vist også været sendt et par gange siden.

ML-78

Fra : Henrik Hartig

Dato : 26-02-06 14:27

Den Sun, 26 Feb 2006 10:31:01 +0100. skrev ML-78:

> Danske titler kan ofte findes ved at slå dem op på
> http://akas.imdb.com - den nævnte film har dog ikke angivet nogen dansk
> titel.

Jeg har prøvet dit link - men hvor finder jeg subtitles? Det har jeg ikke
kunne gennemskue. Jeg selv vil gerne finde subtitles til en anden film -
nemlig den tyrkiske film:
Kurtlar Vadisi Irak
eller på engelsk:
Valley of The Wolves Irak
gerne engelske eller nordiske undertekster. Ligger denne films
undertekster på dit link?
/henrik

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-02-06 16:05

Henrik Hartig <hartig@tele2adsl.dk> wrote:

> Jeg har prøvet dit link - men hvor finder jeg subtitles?

Hvad mener du med "subtitles" i denne sammenhæng?

--
Jesper Lund

Fra : Henrik Hartig

Dato : 26-02-06 19:38

Den Sun, 26 Feb 2006 16:05:27 +0100. skrev Jesper Lund:

> Hvad mener du med "subtitles" i denne sammenhæng?

Måske forkert nyhedsgruppe....
Jeg mener subtitles til .avi, .divx og andre filmfilformater

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-02-06 20:11

> Måske forkert nyhedsgruppe....
> Jeg mener subtitles til .avi, .divx og andre filmfilformater

Du finder ikke subtitles til bootleg downloads på IMDB -- det er en
respekteret film database...

--
Jesper Lund

Fra : Henrik Hartig

Dato : 26-02-06 20:32

Den Sun, 26 Feb 2006 20:10:44 +0100. skrev Jesper Lund:

> Du finder ikke subtitles til bootleg downloads på IMDB -- det er en
> respekteret film database...
ok, sorry. Må finde den rigtige nyhedsgruppe
/henrik

Fra : Brian P

Dato : 26-02-06 14:56

Thomas Tolborg wrote:
> [...]
> sådan noget lignende.
>
> Jeg kan dog ikke huske den eksakte titel?? Og hvornår blev den sendt?

Jeg er ganske sikker på at "Deadly Messages" blev vist på DR under
den titel du nævner, "Er der nogen?". Jeg er sikker på at det var
denne film og ikke "Witchboard", der blev vist, fordi jeg husker, at
jeg kendte Kathleen Beller som spillede hovedrollen fra Dollars. Jeg
mener også at kunne huske, at det var i 1986, uden dog at have noget
konkret at hænge det op på. Men det må have været mellem 1985 (hvor
filmen er fra) og 1989, hvor vi fik TV2. Det var i DRs monopoltid.

Fra : ML-78

Dato : 26-02-06 15:53

Brian P skrev:

> Jeg er ganske sikker på at "Deadly Messages" blev vist på DR under
> den titel du nævner, "Er der nogen?". Jeg er sikker på at det var
> denne film og ikke "Witchboard",

Hvor sikker er du? Jeg kan ikke finde ét sted på nettet der angiver "Er
der nogen?" som dansk titel for "Deadly Messages", men derimod mange der
angiver den som titel for "Witchboard" - som f.eks. her:

http://www.uncut.dk/showmovie.php?id=1358

ML-78

Fra : Brian P

Dato : 26-02-06 16:28

ML-78 wrote:

> [...]
> der nogen?" som dansk titel for "Deadly Messages", men derimod mange der
> angiver den som titel for "Witchboard" - som f.eks. her:

Jeg er rimelig sikker. Kan du overhovedet finde nogen dansk titel for
"Deadly Messages"? Jeg tror, DR har vist filmene under den samme titel.

Fra : Brian P

Dato : 26-02-06 20:24

Jesper Lund wrote:

> Du finder ikke subtitles til bootleg downloads på IMDB -- det er en
> respekteret film database...

....baseret på brugernes input og derfor også temmelig upålidelig.

Fra : John Hinge

Dato : 27-02-06 10:11

On 26 feb 2006 Brian P was heard to say:

(om IMDB)
> ...baseret på brugernes input og derfor også temmelig upålidelig.

Det er ellers mit indtryk at IMDB faktisk er ganske respekteret,
også selvom/på trods af, at det hele startede med at være rent
bruger drevet input.
Nutildags er det en kombination af brugerinput og fagfolks input,
f.eks IMDBPro som har en højere koncentration af branchefolk,
den info de giver siver også ned i den 'almindelige' IMDB.

Som sagt, så er det mit indtryk at informationer fra IMDB generelt
har en høj grad af pålidelighed, specielt hvad angår ting som
rollelister, produktionsselskaber, citater.. Specielt på færdige film.
Medens film er på rygtestadie eller i produktion kan informationerne
godt have en varierende grad af rigtighed, meden i takt med at der
frigives officiel information rettes infoen på IMDB også ind

Har du da noget specifikt i tankerne hvor du mener IMDB er galt
på den omkring en film ?

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Brian P

Dato : 27-02-06 11:16

John Hinge wrote:

> Har du da noget specifikt i tankerne hvor du mener IMDB er galt
> på den omkring en film ?

Jeg kan ikke på stående fod huske et eksempel, men har flere gange
oplevet, at ting som spilletid, instruktør, medvirkende, årstal osv.
ikke passede, når jeg havde brug for nøjagtige oplysninger. Som regel
informerer jeg imdb, når jeg finder en fejl, og de plejer at være
flinke til at rette i databasen. Imdb er ligesom wikipedia meget god at
have ved hånden (tasterne), men slå efter et andet sted (bøger),
hvis du vil være sikker på, om oplysningerne passer.

Fra : Brian P

Dato : 27-02-06 11:17

Fra : John Hinge

Dato : 28-02-06 11:28

On 27 feb 2006 Brian P was heard to say:

> Jeg kan ikke på stående fod huske et eksempel, men har flere gange
> oplevet, at ting som spilletid, instruktør, medvirkende, årstal
> osv. ikke passede, når jeg havde brug for nøjagtige oplysninger.

Spilletid er en af de svære, blandt andet fordi der er forskel imellem
uSA og Europastan timingsmæssigt, specielt når filmene skal ud på
andre medier, f.eks TV eller DVD.
USA TV kører 30/60hz og Europa 25/50 (noget med hel og halv frames)
Og på siddende fod mumler mit baghoved noget med 4% et sted..

> Som regel informerer jeg imdb, når jeg finder en fejl, og de
> plejer at være flinke til at rette i databasen.
Man kan skarpt sagt sige at IMDB er afhængig af korrekt input, og jeg
mener (uden at have en garanti for det) at så langt største delen
af informationen i IMDB er korrekt, og i det omfang man finder fejl, så
er de, som du også har bemærket, flinke til at rette det.
Når det er sagt, så tror jeg at oplysningerne er mere korrekte jo mere
'mainstream' en film er, da der her nok er flere fagfolk som selv er
brugere og som har en interesse i at faktualisere oplysninger.

> Imdb er ligesom
> wikipedia meget god at have ved hånden (tasterne), men slå efter
> et andet sted (bøger), hvis du vil være sikker på, om
> oplysningerne passer.

Som sagt, så har jeg personligt ikke lige erindringer om graverende
fejl, men jeg vil da ikke påstå at de ikke findes :)

Fra : ML-78

Dato : 28-02-06 17:47

John Hinge skrev:

> [...]
> USA TV kører 30/60hz og Europa 25/50 (noget med hel og halv frames)
> Og på siddende fod mumler mit baghoved noget med 4% et sted..

Spilletiden er ikke så vanskelig at afgøre - på IMDb opgives de rigtige
spilletider, som er uafhængige af de forskellige formater.

ML-78