Outlook 2K - links i html-mails virker ikk~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-02-06 22:46

Hej gruppe. Mit mailprogram - Outlook 2000 - er begyndt at opføre
sig mærkeligt.

Links i html-mails virker ikke længere - nogle gange sker der bare
ingenting når man klikker, andre gange åbnes windows-mappen
C:\Programmer\Fælles filer\System\MAPI\1030\nt.
Links i tekst-mails virker fint nok.

Jeg kan fjerne fejlen ved at sætte IE som standardbrowser (det er
IE7 der er på maskinen pt), men den opstår både med Firefox og
Opera sat som standardbrowser. Det har fungeret fint tidligere, men
pludselig vil det altså ikke virke længere.

Jeg har prøvet "Find og ret fejl" i Outlook, og jeg har prøvet at
starte FF i Safe Mode - begge dele uden resultat. Hvad pokker er
der galt?

Et par tekniske oplysninger:
OS: Windows XP Home, dansk
Opdateringsstats: SP2, fuldt opdateret med alle vigtige
opdateringer
Antivirus: AVG

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-02-06 23:01

Den 25-02-06 22.45 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:
> [...]

> Jeg kan fjerne fejlen ved at sætte IE som standardbrowser (det er
> IE7 der er på maskinen pt), men den opstår både med Firefox og

Jeg har læst et eller andet sted, at IE 7 kan skabe netop det problem,
men jeg husker ikke, hvor jeg læste det. Og jeg aner ikke, om det er
korrekt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om RSS-feeds og forskellige RSS-læsere.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-02-06 23:48

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg har læst et eller andet sted, at IE 7 kan skabe netop det
> problem, men jeg husker ikke, hvor jeg læste det. Og jeg aner
> ikke, om det er korrekt.

Nu prøver jeg i hvert fald at fjerne IE7 - den har været på vej ud
et stykke tid alligevel.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-02-06 00:03

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Nu prøver jeg i hvert fald at fjerne IE7 - den har været på
> vej ud et stykke tid alligevel.

- og det hjalp, links virker igen. Tak for hjælpen Kim.

Problemet er dog næppe alene relateret til IE7 - jeg har haft det
installeret i et godt stykke tid før link-fejlen dukkede op.
Muligvis er der en MS-opdatering der spøger.

--
Jens Gyldenkærne Clausen