Importere fra Thunderbird 1.0.2 til 1.5 ?
Fra : jakob

Dato : 24-02-06 17:27

Hej!
Jeg bruger MozBackup til at tage backup af emails og indstillinger i
Thunderbird. Det virker perfekt. Men i forbindelse med at jeg har
formateret min computer har jeg nu installeret en nyere version (1.5) af
Thunderbird, og MozBackup kan ikke finde ud af at importere fra
backup-filen fordi jeg kørte med Thunderbird 1.0.2 inden formateringen.
Hvordan får jeg mine mails og indstillinger importeret i Thunderbird 1.5?

--
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-02-06 17:45

Den 24-02-06 17.26 skrev jakob følgende:

> MozBackup kan ikke finde ud af at importere fra
> backup-filen fordi jeg kørte med Thunderbird 1.0.2 inden formateringen.
> Hvordan får jeg mine mails og indstillinger importeret i Thunderbird 1.5?

Så vidt jeg ved, burde det ikke gøre nogen forskel, at det er en nyere
version. Hvilken fremgangsmåde har du benyttet? Jeg vil tro, følgende
skulle virke:
* Lav backuppen med Mozbackup
* Installer den nye Thunderbird
* Start Thunderbird (så bliver der dannet en profil)
* Luk Thunderbird
* Genskab backuppen med MozBackup

Hvis det ikke virker, så fortæl, om du evt. får nogen fejlmeddelelser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Oversigt over alle de praktiske tastaturgenveje i Windows.

Fra : jakob

Dato : 24-02-06 18:06

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> * Luk Thunderbird
> * Genskab backuppen med MozBackup
>
> Hvis det ikke virker, så fortæl, om du evt. får nogen fejlmeddelelser.

Det virker. Det var bare mig der var for hurtig og ikke havde udført
trin 3 i ovenstående procedure.

Tak for svaret!

--
Jakob

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-02-06 17:29

On Fri, 24 Feb 2006 17:45:23 +0100, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
wrote:

> [...]
>* Luk Thunderbird
>* Genskab backuppen med MozBackup
>
>Hvis det ikke virker, så fortæl, om du evt. får nogen fejlmeddelelser.

Men det kan stadighed undre og irritere mig at de ikke incorporerer en
ordentlig import-funktion i Thnbrd!?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-02-06 20:42

Den 27-02-06 17.28 skrev Morten Bowman følgende:

> Men det kan stadighed undre og irritere mig at de ikke incorporerer en
> ordentlig import-funktion i Thnbrd!?

Hvad vil du importere fra? Du kan importere fra Outlook og Outlook
Expres under installationen af Thunderbird, og efterfølgende kan der
importeres fra flere kilder via Funktioner => Importer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-03-06 12:23

On Mon, 27 Feb 2006 20:42:07 +0100, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
wrote:

>Hvad vil du importere fra? Du kan importere fra Outlook og Outlook
>Expres under installationen af Thunderbird, og efterfølgende kan der
>importeres fra flere kilder via Funktioner => Importer.

Fordi jeg synes det er lidt mere besværligt at få det til at spille efter
geninstallering. jge har altid bøvl med at få det til at spille.
Jeg ved ikke om det også hænger sammen med at man jo opdaterer løbende.
Det ville da være smart hvis man efter installering fik mulighed for at
importere fra en mappe og den så blot importerede alle de profiler der er og
derefter bruger denne mappe til maisl fremover.

Og så tror jeg også at dette vil gøre at lidt flere ville skifte til
Thunderbird. Ingen i min familie har endnu kunnet finde ud af det med pege
på en mappe.
MozBackup synes jeg også har drillet. Og så vidt jeg kan gennemskue så har
det noget at gøre med stierne til mapperne med mails osv.