Kan ikke sende emails ude ?
Fra : Magnus

Dato : 24-02-06 16:20

Hvad er grunden til at jeg ikke kan sende emails og læse nyhedsgrupper via
Outlook Express andre steder end hjemme.

Når jeg tager min bærbar med og tilslutter den en anden adsl linie/udbyder
så kan jeg ikke sende emails men godt modtage og ikke se nyhedsgrupper?

Hvad er grunden til dette det er vel ikke sådan at jeg skal ændre udgående
post server hver gang jeg tilslutter mig en ny forbindelse/anden udbyder?

/Magnus

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 24-02-06 16:30

Magnus skriblede:
> Hvad er grunden til at jeg ikke kan sende emails og læse
> nyhedsgrupper via Outlook Express andre steder end hjemme.

Hvad der grunden til du stiller spørgsmålet
her, når OE har sin egen gruppe.

--
Lars Fragstrup

Fra : Magnus

Dato : 24-02-06 16:39

> Hvad der grunden til du stiller spørgsmålet
> her, når OE har sin egen gruppe.

Det viste jeg ikke jeg prøver der....

/Magnus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-02-06 16:44

Den 24-02-06 16.20 skrev Magnus følgende:
> Hvad er grunden til at jeg ikke kan sende emails og læse nyhedsgrupper via
> Outlook Express andre steder end hjemme.

Det er fordi din internetudbyder kun tillader brugen af de to tjenester
via deres egne linjer.

Når du er koblet på en anden udbyder skal du bruge dennes mailserver og
nyhedsserver for at sende mails og hente nyhedsgrupper. Alternativt skal
du bruge en mailserver, der tillader opkobling fra forskellige udbydere
- typisk et mailhotel - og en nyhedstjeneste, der tillader det samme, fx
news.sunsite.dk (kræver muligvis tilmelding her:
http://dotsrc.org/usenet). Sunsite har stort set kun de danske
tekstgrupper.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-02-06 21:23

Hej Kim Ludvigsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Alternativt skal du bruge en mailserver, der tillader opkobling
> fra forskellige udbydere - typisk et mailhotel

En mulig undtagelse:
Som jeg forstår det på TDC's forklaringssider (jeg har ikke prøvet i
praksis), kan man som kunde hos dem og med deres _asmtp_ sende, uanset
hvor man er opkoblet.

Ved du (eller andre) om forståelsen er korrekt nok?

(Hvilket den burde være, da det jo netop er halvdel af ideen med
asmtp).

> - og en nyhedstjeneste, der tillader det samme, fx news.sunsite.dk
> (kræver muligvis tilmelding her: http://dotsrc.org/usenet).
> Sunsite har stort set kun de danske tekstgrupper.

Den er de senere par år blevet voldsomt større. Den fører pt. 17.846
grupper. (Men selvfølgelig igen binære).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Calle.

Dato : 08-03-06 23:11

Magnus wrote:
> [...]
> Hvad er grunden til dette det er vel ikke sådan at jeg skal ændre
> udgående post server hver gang jeg tilslutter mig en ny
jo, eller lave en kopi af de kont, hvor smpt er ændret, så alt efter hvor du
er vælger du den konti du vil sende fra

--
**** Calle. ****