E-Mail
webnoob 5265
Hvad kan i anbefale til bekæmpelse af spam~
Fra : Henning Lund

Dato : 24-02-06 15:06

Jeg har en Gmail, en myrealbox samt en tdc mail adresse, hvad er
anbefalelsesværdigt at bruge til at bekæmpe spam med?
Jeg bruger OE, da jeg havde min gamle maskine brugte jeg spampal,
om jeg havde gjort noget forkert eller ej, så kasserede den ofte
mange af mine "hvidlistede" mails så derfor er jeg åben for
alternativer.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 24-02-06 15:40

Henning Lund skrev:

> [...]
> om jeg havde gjort noget forkert eller ej, så kasserede den ofte
> mange af mine "hvidlistede" mails så derfor er jeg åben for

f.ex. magic mail monitor, så kan du selv bestemme, hvilke der skal
slettes eller ej, inden du henter dem med OE
thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 24-02-06 16:38

ThomasD (dk) wrote:

> f.ex. magic mail monitor, så kan du selv bestemme, hvilke der
> skal slettes eller ej, inden du henter dem med OE

Den kender jeg ikke, er det en du bruger og har erfaring med?

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 24-02-06 16:44

Henning Lund skrev:

> Den kender jeg ikke, er det en du bruger og har erfaring med?

ja, jeg har brugt den i flere år, kig på
http://mmm3.sourceforge.net/
thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 24-02-06 17:21

ThomasD (dk) wrote:

> ja, jeg har brugt den i flere år, kig på
> http://mmm3.sourceforge.net/
> thomas

Tak for svaret, findes der virkelig ingen dansk oversættelse?

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 24-02-06 19:06

Henning Lund skrev:

> Tak for svaret, findes der virkelig ingen dansk oversættelse?

det ser ikke sådan ud, men der er både en norsk og en svensk, se
http://sourceforge.net/tracker/?atid=531581&group_id=69252&func=browse
thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 24-02-06 20:51

ThomasD (dk) wrote:
> det ser ikke sådan ud, men der er både en norsk og en svensk,
> se
> http://sourceforge.net/tracker/?atid=531581&group_id=69252&func=browse
> thomas

Ja dem har jeg set, men Thomas du skal da ikke lavet noget
særligt her i weekenden, så du kan da lige lave en dansk
sprogfil.

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 24-02-06 21:27

Henning Lund skrev:

> Ja dem har jeg set, men Thomas du skal da ikke lavet noget
> særligt her i weekenden, så du kan da lige lave en dansk
> sprogfil.

Nå, det tror du? F.ø. er mit styresystem på spansk, jeg kunne
muligvis oversaette den til spansk - de danske betegnelser kender
jeg kun en del af.
thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 24-02-06 21:48

ThomasD (dk) wrote:

> Nå, det tror du? F.ø. er mit styresystem på spansk, jeg
> kunne muligvis oversaette den til spansk - de danske
> betegnelser kender jeg kun en del af.
> thomas

Tro kan flytte bjerge, så hvorfor ikke Thomas også? Joe det synes
jeg du skulle gøre, min forståelse for engelske tekniske udtryk
er lige så elendig som mine strikkefærdigheder.

Fra : Henning Lund

Dato : 25-02-06 09:58

ThomasD (dk) wrote:

> Nå, det tror du? F.ø. er mit styresystem på spansk, jeg
> kunne muligvis oversaette den til spansk - de danske
> betegnelser kender jeg kun en del af.
> thomas

Jeg har studeret hjemmesiden og synes ikke rigtigt der står
hvordan den fungerer, gider du i en kort beskrivelse fortælle
hvordan den virker?
Skal man åbne den hver gang der kommer mail?
Kommer den og siger der er mail?
Er der et filter som sorterer spam fra, eller skal man selv
sortere de mails der ligger inde i den?
Hvis der er et filter, hvor smider den spam hen?
for at få mails ind i OE skal man bruge "local host" for at få
forbindelse til spamprogrammet?

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 25-02-06 10:44

Henning Lund skrev:

> Jeg har studeret hjemmesiden og synes ikke rigtigt der står
> hvordan den fungerer, gider du i en kort beskrivelse fortælle
> hvordan den virker?

Du får en genvej på skrivebordet og et icon i systembakken (ved
siden af uret), når du klikker på genvejen. Om du vil se programmet,
bestemmer du selv. I Filer-menuen/User Preferences kan du saette hak
i "Hide main window when started" (Skjul hovedvinduet, når du
starter), så får du kun iconet i systembakken. Saet hak i "Refresh
automatically on document open" og "Confirm message deletion" (så
får du et lille skilt, når du sletter, om du er sikker). Om du vil
"POp up main window on new mail arrivals" (Åbn hovedvinduet, når der
kommer ny post) bestemmer du selv, den haenger sammen med om du har
eller ikke har hak i "Hide main window....etc).
Hvis du har skjult hovedvinduet, viser iconet i systembakken, om der
er post ved at "blinke" med en kuvert i bakken. Hvis ikke blinker
den også i proceslinien. Du åbner hovedvinduet med dobbeltklik.
I menuen Edit/New mailbox configurerer du de konti, du vil have
checked
Alias: Kontonavn, User: brugerID, Host: pop3, password: adgangskode.
Du kan indstille så mange konti, som du ønsker.
Når der kommer post bliver det vist i det store vindue, fra hvilken
konto, Fra, Emne, Dato, Størrelse. Hvis du vil slette posten
markerer du den og trykker X'et i vaerktøjslinien, du kan markere
flere eller alle posts og slette på en gang. Programmet checker for
post med visse mellemrum, men du kan altid få den til at checke nu
ved at klikke på bakken i vaerktøjslinien. Du kan se headeren på en
post ved at dobbeltklikke på den. Og flere, mange andre ting, prøv
dig lidt frem i menuer og vaerktøjslinien.
Posten befinder sig stadig på serveren, indtil du trykke Send/modtag
i OE, først da bliver de hentet ned.
God fornøjelse
thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 25-02-06 17:03

ThomasD (dk) wrote:
En vældig fin beskrivelse af programmet.

Kan den ikke selv slette mail den finder som spam, eller skal man
selv slette dem manuelt hver gang?

Nu har jeg OE til pr. automatik at søge efter mail hvert kvarter,
men den får vel ingen mails ind inden jeg har været inde i det
nye program og sige god for de mails der ligger på serveren?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-02-06 16:23

Henning Lund wrote:
> Jeg har en Gmail, en myrealbox samt en tdc mail adresse, hvad
> er
> anbefalelsesværdigt at bruge til at bekæmpe spam med?

Til Tdc mail kontoen helt klart Tdc's spamfilter - det fungerer
ganske godt.

Jan

Fra : Henning Lund

Dato : 24-02-06 16:38

Jan Vestergaard wrote:

> Til Tdc mail kontoen helt klart Tdc's spamfilter - det fungerer
> ganske godt.

Ja det gør det, men de to andre konti skal jo medregnes.

Fra : Lars HT

Dato : 24-02-06 18:07

Spamihilator virker fortræffeligt! Gratis!

Lars

Fra : Calle.

Dato : 08-03-06 23:10

Lars HT wrote:
> Spamihilator virker fortræffeligt! Gratis!

ja, og kan sættes op på dansk
--
**** Calle. ****

Fra : Calle.

Dato : 08-03-06 23:07

Henning Lund wrote:
> [...]
> om jeg havde gjort noget forkert eller ej, så kasserede den ofte
> mange af mine "hvidlistede" mails så derfor er jeg åben for

Gmail, tager da en stor del selv, jo længere man har brugt den, jo bedre
virker den

--
**** Calle. ****