Vippebar targa bøjle
Fra : Frank Andersen

Dato : 23-02-06 11:18

Hejsa

Vi er nødsaget til at reducere targabøjlen på vores RIP for at den kan komme
i garagen, og vi vil derfor ændre den til at kunne vippe ned.

Er der nogen der har et godt forslag til hvordan dette laves? Eventuelt
nogle billede af jeres løsninger på jeres både, ville være super som
inspiration.

Mvh
Frank Andersen
fa@privat.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 23-02-06 13:12

"Frank Andersen" <fa@REMOVEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Vi er nødsaget til at reducere targabøjlen på vores RIP for at den kan
komme
> i garagen, og vi vil derfor ændre den til at kunne vippe ned.

Vi har købt en bøjle til vores Valiant og den er født sådan at den kan vippe
hvor den er fæstnet til bunden. Det voresgår ved at man skruer 2 møtrikker
af.

mvh
Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 11:19

"Frank Andersen" <fa@REMOVEprivat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der har et godt forslag til hvordan dette laves? Eventuelt
> nogle billede af jeres løsninger på jeres både, ville være super som

Vi har en vippebar bøjle på vores RIB. Der er et billede her:
http://www.orcanen.dk/Galleri/2004_Polo/Polo04_0007.jpg Billedet er desværre
ikke det bedste, men det fungerer ved at et rør glider ned over det led hvor
bøjlen knækker. Røret er den kobberfarvede del, der går ud af billedet til
venstre.

Mvh. Peter

Fra : Mark D

Dato : 27-02-06 14:53

hej Frank

Jeg har lige været på bådmesse og blandt andet kikket på en Targa
bøjle til vores lille båd (Brig Falcon 450). ProSafe har en Targa
bøjle der er fæstnet med to bolte så den er vippebar ligesom Jonas
beskrev det. Det ligner en meget solid løsning (det er ret kraftige
bolte). Så der er ihvertfald en løsning man kan inspicere/købe sig
til. Jeg regner selv med at vi skal investere i sådan en

Mvh Mark
Aquarius