Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Bedste IKKE PCIx16 graffikkort
Fra : dk_sz

Dato : 22-02-06 23:11

Mit Sapphire ATI Radeon 9600 Pro [et eller andet] er afgået
ved døden. Det selvom jeg aldrig har brugt overdrive eller
noget, men blæseren gik tit i stå uden jeg opdagede det

Hvis jeg husker alle specs og udtryk korrekt har jeg:

350volt strømforsyning
P4 2800 mhz
Intel bundkort 800/200 mhz
1024 MB DDR2 400/200mhz

Og jeg tænker... Selvom computeren faktisk har lidt år
på bagen... Så er den jo stadigvæk særdeles ganske ok.

Så jeg tror bare jeg vil have nyt grafikkort...

Jeg sidder hele dagen foran computeren og arbejder
hvorfor stabilitet og støjsvaghed er klare fordele.
Jeg overvejer faktisk... passiv kølet løsning? Men
kort med GODE støjsvage blæse er også fint nok.
Til tider spiller jeg dog også lidt WOW mv... Så
det skal ikke være et totalt handicappet kort!
Desuden skal jeg også kunne se video/divx etc.

I hvilken retning skal jeg kigge? Sidst jeg undersøgte
den slags var med mit tidligere Sapphire ATI kort.

mvh
Thomas

Fra : Bruno

Dato : 23-02-06 00:00

dk_sz wrote:

> [...]
> på bagen... Så er den jo stadigvæk særdeles ganske ok.
>
> Så jeg tror bare jeg vil have nyt grafikkort...

Du skal overveje og skifte motherboardet, jeg har lige siddet med samme
overvejelse som dig og fandt ud af det var billigere på den måde.

Se tråden "512 mb grafikkort til denne pc" en uge tilbage i gruppen.

Mvh

Bruno

Fra : dk_sz

Dato : 23-02-06 11:37

> Du skal overveje og skifte motherboardet, jeg har lige siddet med samme
> overvejelse som dig og fandt ud af det var billigere på den måde.

Det er for meget bøvl! Så skal jeg til at overveje
RAM, CPU mv. og undersøge tonsvs af andre ting!
(selv hvis beholder mine nuværende komponenter)

Anyways, jeg fandt en liste her:
http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?katid=2097

Da jeg nægter at "nedgradere" er ATI 9550 vel udelukket?

Men hvad med;

ATI All-In-Wonder, Radeon X800VE, 256MB DDR, TV-Tuner (PAL/SECAM + DVB-T),
DVI, HDTV, TV-Out, AGP

?

X800VE .. er det lige så godt som X800XT?
Altså, på specifikationer/detaljer står der X800XT..
Så jeg gå ud fra VE bare betyder der er mere tvtuner'ish
halløj med? (hvilket jeg faktisk ikke kan bruge til noget)

mvh
Thomas

Fra : dk_sz

Dato : 23-02-06 11:48

> Anyways, jeg fandt en liste her:

Spidsfindigt, på Midtdata / graffikkort står der:
Asus N6800 / TD / 512MB / PCI-E
men i detaljer står der AGPx8

Jeg hælder dog nok fortat til ATI kortet.

mvh
Thomas

Fra : dk_sz

Dato : 23-02-06 13:30

> ATI All-In-Wonder, Radeon X800VE, 256MB DDR, TV-Tuner (PAL/SECAM + DVB-T),
> DVI, HDTV, TV-Out, AGP

Har lige fundet at X800VE <> X800XT mht.
til pipelines... VE har kun 4... Så... NoGO

mvh
Thomas

Fra : Bruno

Dato : 23-02-06 17:25

dk_sz wrote:

> Det er for meget bøvl! Så skal jeg til at overveje
> RAM, CPU mv. og undersøge tonsvs af andre ting!
> (selv hvis beholder mine nuværende komponenter)

Det troede jeg osse, men med det motherboard jeg fandt kunne alt
overføres! Og dine specs er tæt nok på mine til at du kan gøre det
samme. Det eneste er at din PSU ikke rækker til de allerstørste kort.

Jeg afinstallerede bundkort+netkort+lydkort+grafikkort driverne, lukkede
XP ned, byttede bundkort og grafikkort, startede op og installerede de
nye drivere. Det eneste som gav lidt besvær var, at jeg har 4 harddiske
og 2 CD/DVD drev.

> Anyways, jeg fandt en liste her:
> http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?katid=2097
>

> Da jeg nægter at "nedgradere" er ATI 9550 vel udelukket?

Skal det være AGP så er den bedste kombination af hastighed, features og
pris vist Nvidia's 7800GS. Alternativt et rigtigt X800/X850 kort, men
det mangle support for de nyeste DX ting. Begge dele mener jeg dog er en
dårlig investering når man sammenligner med PCIexpress kortene.

Mvh

Bruno

Fra : Bruno

Dato : 23-02-06 17:29
Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 27-02-06 23:20

"dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:43fd9039$0$24217$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>
> Anyways, jeg fandt en liste her:
> http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?katid=2097
>

> Da jeg nægter at "nedgradere" er ATI 9550 vel udelukket?

Kan man ikke købe f.eks. en 9800 Pro eller XP længere ?
Jeg har selv en 9800 Pro af samme type som denne :
og den siger intet ved laveste blæseromdrejninger.