ASUS 7800GTX TOP/2DHTV - idle-temp?
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 22-02-06 18:06

Hej,

Link:
<http://www.asus.com/products4.aspx?l1=2&l2=6&l3=198&model=589&modelmenu=1>

Jeg har netop fået sat dette kort i min maskine og støjniveauet er egentligt
fint nok, men vil gerne vide om jeg kan tillade mig at skrue ned for
blæsehastigheden?

Når PC'en idler i Windows er grafikkortet 42-43 grader varm - er det et
acceptabel idle-niveau? Hvor høj idle-temp kan man tillade sig 7800GTX kort
at blive samtidig med, at den skal være klar til Half-Life 2, COD2 og så
videre?

På forhånd tak,

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-02-06 18:56

Glenn Rasmussen wrote:
> [...]
> et acceptabel idle-niveau? Hvor høj idle-temp kan man tillade sig
> 7800GTX kort at blive samtidig med, at den skal være klar til

Min maskine (med identisk kort) ligger lige nu på 42 grader i idle, efter at
maskinen har kørt siden i formiddags.
Da jeg havde 2 kort i, lå de også begge på denne temp.
Men hvor højt den kan tåle at komme, det ved jeg ikke.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 23-02-06 16:22

Hej Per,

> [...]
> Da jeg havde 2 kort i, lå de også begge på denne temp.
> Men hvor højt den kan tåle at komme, det ved jeg ikke.

Mening med det hele er selvfølgelig at sætte fan-hastigheden ned, så den
larmer mindst muligt. Ved godt at den har et meget godt niveau fra start,
men jo mindre støj - des bedre .

Fra : Marni

Dato : 24-02-06 03:49

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> [...]
> Da jeg havde 2 kort i, lå de også begge på denne temp.
> Men hvor højt den kan tåle at komme, det ved jeg ikke.

Min temperatur er den samme
Ved andre hastigheder er den dog lidt mindre. Måske.
Ellers ved ikke

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 27-02-06 20:59

De temp aflæsninger kan du ikke regne med passer,
efter to timer er dit kort garenteret så varm at du bænder
fingerne på det desuden kan kortet blive op til 115c Så det er ikke kortet
der har
problemer med varme men nærmere dine omkring liggende komponenter.

Jeg vil forslå du installere en 12v blæser ved grafik kortet til at flytte
varmen ud
og installere så programmet coolbits forceware, her kan du fx drosle
kortet's ydelse
hvilket du sagtens kan gøre i 2D uden at mærke det, kortet er i forvejen
droslet
på core sæt fx dine ram til 800Mhz. Sæt nu grafik kortets blæser til den
ønskede hastighed og test med coolbits hvor kortets højste tålige ydelse
ligger
programmet finder nemlig selv ud af at tage højde for varme herefter kan du
vudere om blæseren skal højre op eller du er tilfreds med ydelsen. God
fornøjelse

Venligst Glenn.