Et par ? omkring et MSI NX6600GT-VTD128 ko~
Fra : Qrt Winding

Dato : 22-02-06 13:25

Jeg har nu set mig lun på en MSI NX6600GT-VTD128 kort.
Jeg har dog et par spørgsmål.
1. kan man se TV/Video på PC'en og PC på TV'et med dette kort?
1a. Hvis ja til 1. Kan man så bruge PC'en som videooptager?
2. Hvilke PSU spec. kræver kortet?
3. Kan der kobles 2 monitorer til kortet, samtidig med tv'et er sluttet til?
4. Kan jeg spille BF2 med settings sat til mere end lowest?
5. Bliver den så varm, at der kræves kabinetkøler?
6. Er der andre kort der er mere interessante (billigere/bedre) med samme
spec. Jeg tænker her mest på udgange/indgange?

Okay, det blev lidt lang og lidt mere end et par spørgsmål, men jeg håber
der er nogen som kan hjælpe.

MVH
Qrt

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-02-06 14:15

Qrt Winding wrote:
> Jeg har nu set mig lun på en MSI NX6600GT-VTD128 kort.
> Jeg har dog et par spørgsmål.
> 1. kan man se TV/Video på PC'en og PC på TV'et med dette kort?
> 1a. Hvis ja til 1. Kan man så bruge PC'en som videooptager?

3*ja.

> 2. Hvilke PSU spec. kræver kortet?

300 W virker som regel ok, men 350W anbefales. Afhænger dog af kvaliteten af
psu'en, så W tallet i sigselv er ikke afgørende.

> 3. Kan der kobles 2 monitorer til kortet, samtidig med tv'et er
> sluttet til?

Ikke sikker, men man kan ikke med de kort uden vivo. Der er det kun 2 af
gangen. Måske vivo kort er anderledes tror det nu ikke. Man kan selvfølgelig
godt sætte dem til, men man kan kun have signal på 2.

> 4. Kan jeg spille BF2 med settings sat til mere end lowest?

Ja nemt.

> 5. Bliver den så varm, at der kræves kabinetkøler?

Afhænger af dit system/kabinet, men det er sjældent det er nødvendigt.

> 6. Er der andre kort der er mere interessante (billigere/bedre) med
> samme spec. Jeg tænker her mest på udgange/indgange?

Der findes masser af kort med de specs, men jeg tror det bliver svært at
finde kort med 3 udgange.

Fra : Qrt Winding

Dato : 22-02-06 17:40

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> 3*ja.

Okay, fint nok.

> 300 W virker som regel ok, men 350W anbefales. Afhænger dog af kvaliteten
> af psu'en, så W tallet i sigselv er ikke afgørende.

Okay, men er det ikke noget med at den skal kunne levere et vist antal
ampere på 12 volts udgangen?

> Ikke sikker, men man kan ikke med de kort uden vivo. Der er det kun 2 af
> gangen. Måske vivo kort er anderledes tror det nu ikke. Man kan
> selvfølgelig godt sætte dem til, men man kan kun have signal på 2.

Hm, træls. Nå men det må jeg jo så leve med.

> Ja nemt.

Fint.

> Afhænger af dit system/kabinet, men det er sjældent det er nødvendigt.

Nå ja, selvfølgelig. Det må så bare komme an på en prøve.

> Der findes masser af kort med de specs, men jeg tror det bliver svært at
> finde kort med 3 udgange.

Ja, det er jo lidt af en jungel at finde rundt i, men jeg takker ihvertfald
for input.

MVH
Qrt.

Fra : Hagar

Dato : 22-02-06 14:52

"Qrt Winding" <l_black_shadow_l@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spec. Jeg tænker her mest på udgange/indgange?
>
> Okay, det blev lidt lang og lidt mere end et par spørgsmål, men jeg håber

Gå her til http://shortlink.co.uk/7jb klik på fanebladet specifikationer og
læs mere om det, så kan du måske se om det er noget, det er især teksten
nederst, skrevet på engelsk, du skal kigge på.

Hagar

Fra : Qrt Winding

Dato : 22-02-06 17:44

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og læs mere om det, så kan du måske se om det er noget, det er især
> teksten nederst, skrevet på engelsk, du skal kigge på.

Jeg har kigget på specifikationerne for kortet, men synes ikke de belyste de
spørgsmål jeg havde (måske fordi jeg ikke kende alle de tekniske termer),
derfor prøvede jeg herinde.

MVH
Qrt

Fra : FedeDorit

Dato : 24-02-06 13:27

"Qrt Winding" <l_black_shadow_l@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har nu set mig lun på en MSI NX6600GT-VTD128 kort.
> MVH
> Qrt

Jeps.
Har samme AGP-kort og kørte BF2 på 1024*768 Medium Settings NO AA og 100%
Draw Distance med en XP2600+ og et Abit NF7-S V2.0 Nforce2 bundkort.

Fra : Qrt Winding

Dato : 24-02-06 16:02

"FedeDorit" <nogen@microsoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har samme AGP-kort og kørte BF2 på 1024*768 Medium Settings NO AA og 100%
> Draw Distance med en XP2600+ og et Abit NF7-S V2.0 Nforce2 bundkort.

Okay, det lyder til at leve op til mine krav, har dog kun en XP2100+, men
det ændrer nok
ikke meget. Mange tak for input.

MVH
Qrt