Grafik med dobbelt dual udgang ? !!!
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-02-06 18:29

Hey..

Jeg leder efter en lidt speciel løsning.

Jeg er ved at lave et setup med en maskine der skal:

Køre med 2 skærme, som fungere som delt skrivebord i XP.

Disse 2 skærme skal så fordeles ud til 2 skærme.

Dvs. 2 skærme ved siden af hinanden to forskellige steder, med samme billede
på ?

Findes dette ?

Eller er løsningen et skærmkort med 2 udgange, og defter 2 splittere 1 --> 2
skærme ?

Mvh

Kim

Fra : Bruno

Dato : 21-02-06 20:53

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Disse 2 skærme skal så fordeles ud til 2 skærme.
>
> Dvs. 2 skærme ved siden af hinanden to forskellige steder, med samme billede

Ja

http://matrox.com/graphics/pid/products/mms/G450x4_mms.cfm

Er nok det billigste kort til formålet, jeg vil tro det kan fås for en
4-5000.-

> Eller er løsningen et skærmkort med 2 udgange, og defter 2 splittere 1 --> 2
> skærme ?

Det er meget billigere, men billedkvaliteten er sikkert også dårligere
plus driverne kan være noget bøvl..

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-06 21:51

Bruno wrote:

> [...]
> 4-5000.-

> Det er meget billigere, men billedkvaliteten er sikkert også dårligere

Vil XP ikke også kunne finde ud af det, hvis man køber et billigere
dual-grafikkort og ved siden af smider 2 stk PCI-graffikkort i?

Nu bliver der dog ikke sagt noget om hvad det skal bruges til, derfor
foreslår jeg denne løsning.

-Jesper G

Fra : Bruno

Dato : 22-02-06 00:32

Jesper G wrote:

> Vil XP ikke også kunne finde ud af det, hvis man køber et billigere
> dual-grafikkort og ved siden af smider 2 stk PCI-graffikkort i?

Jeg er ikke sikker, som et minimum tror jeg man skal gå efter kort med
to udgange da det virker mere oplagt klonfunktionen så vil virke.

> Nu bliver der dog ikke sagt noget om hvad det skal bruges til, derfor
> foreslår jeg denne løsning.

Rigtigt. Jeg formoder dog vi taler professionelt brug og så vil man
hellere betale lidt ekstra end havde bøvl.

Mvh

Bruno

Fra : Esben

Dato : 22-02-06 03:41

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> http://matrox.com/graphics/pid/products/mms/G450x4_mms.cfm
>
> Er nok det billigste kort til formålet, jeg vil tro det kan fås for en
> 4-5000.-

Spørgsmålet er om det kan håndtere både extended desktop og klon i samme
omgang.

Ellers er der også Quadro nvs 4x0-kortene (pcie og pci) til lige under
4000,-

Men et almindeligt dualkort og en splitter kan også være en fin løsning - en
fornuftig DVI-splitter og kabler løber dog hurtigt op prismæssigt.

--
Esben