Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Tele Danmark Duet fritid prisstigning
Fra : Tommy Jo

Dato : 14-06-01 10:44

Jeg har i går modtaget et brev fra Tele Danmark, hvor jeg har et
Duet-fritid-abonnement.
På det kan jeg tale til 70 øre i minuttet om aftenen, lør- søn- og
helligdage samt ferier. Om hverdagen 8-17 koster det 4 kr/minut, men i det
tidsrum har jeg jo ikke ringet, det er derfor jeg har et fritidsabonnement.
Nu hæver de prisen pr 1/7 til 1,50 kr/minut hele døgnet. Men da jeg jo ikke
har talt til 4 kr/minut er det altså en prisstigning på over 100%.
Jeg synes det er frækt. Også fordi samme koncern har et Vic-Talk abonnement
til 95 øre i minuttet hele døgnet, hvorfor skal Duetten så pludselig være så
dyr ?
--
Mange hilsner
Tommy Jo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-06-01 11:45

Tommy Jo skrev:

>Jeg synes det er frækt.

Så skift udbyder.

>Også fordi samme koncern har et Vic-Talk abonnement
>til 95 øre i minuttet hele døgnet, hvorfor skal Duetten så pludselig være så
>dyr ?

Fordi de fleste kunder, når de har ømmet sig, beholder deres
abonnement og giver sig til at tale om dagen også fordi det nu er
blevet 'billigt'. Det giver større indtægt.

Når betingelserne ændres så meget til ugunst for dig, vil jeg
mene at du kan ophæve aftalen med det samme uanset hvilke frister
der ellers er aftalt.

Mig bekendt bliver billigste mulighed så Telmore (1,25 kr./min
altid) uden abonnement. Hvis du indregner det abonnement du
hidtil har betalt, er det muligt at det netto vil være billigere
end din nuværende ordning.

--
Bertel

Fra : Tower

Dato : 14-06-01 12:39

Bertel Lund Hansen:
> [...]
> altid) uden abonnement. Hvis du indregner det abonnement du
> hidtil har betalt, er det muligt at det netto vil være billigere

Taler man hovedsageligt i fritiden kan Oranges Traditionel eller Modus Viva
meget vel være billigere end Telmore. De er det i hvert fald for mig.

Men hvis Tommy Jo er rede til at betale den ret høje minut- og
abonnementspris for et abonnement med Duet-funktionen, er disse forslag nok
ikke relevante.

Jeg kender dog flere der har droppet Teledanmarks Duet-abonnementer efter
det er gået op for dem hvor dyre de er.

-Tower

Fra : Allan Anonym

Dato : 02-07-01 12:59

> Så skift udbyder.

Er der andre selskaber, der tilbyder en duet-lignende funktion?

Forskellen på 1,25 hos og 1,50 hos er da ikke enormt stor.

Koster det ekstra at have et Duet-abonnement i forhold til et normalt
fastnetabonnement?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-07-01 14:06

Allan Anonym skrev:

>Er der andre selskaber, der tilbyder en duet-lignende funktion?

Nej.

?

>Koster det ekstra at have et Duet-abonnement i forhold til et normalt
>fastnetabonnement?

Ja.

--
Bertel

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 02-07-01 22:24

"Allan Anonym" <allan@fantasydomain.fantasyland> wrote:

> Er der andre selskaber, der tilbyder en duet-lignende funktion?

Det kommer vel an på hvad man bruger.

Fx kan man viderestille sin fastnettelefon til sin mobiltelefon, der
viderestiller til mobilsvar.

Så har man altid sine opkald og én telefonsvarer.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-07-01 22:41

Niels Teglsbo skrev:

>Fx kan man viderestille sin fastnettelefon til sin mobiltelefon, der
>viderestiller til mobilsvar.

Ikke hvis du *er* taget på ferie.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-07-01 09:25

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke hvis du *er* taget på ferie.

Fjernbetjent viderestilling?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Sven Fafner

Dato : 03-07-01 07:37

"Allan Anonym" <allan@fantasydomain.fantasyland> skrev i en meddelelse
> Er der andre selskaber, der tilbyder en duet-lignende funktion?

Ja, ét selskab: Sonofon har "Duofon". Man hører ikke meget om det. Jeg
kender ikke prisen.

--
Venlig hilsen
Sven Fafner

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-07-01 21:32

> Ja, ét selskab: Sonofon har "Duofon". Man hører ikke meget om det. Jeg
> kender ikke prisen.

Det er netop blevet afskaffet. I stedet har de tilbudt deres DuoFon
kunder at få et normalt fastnet abbonement, kombineret med et variant
abbonement.

--

Michael Nielsen michael@mnielsen.dk
http://www.mnielsen.dk

....WindowError:007 System price error, to much money spent.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 15-06-01 09:45

Tommy Jo skrev i meddelelsen <9ga0og$8jr$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
>til 95 øre i minuttet hele døgnet, hvorfor skal Duetten så pludselig være

Sådan kan det gå... ( er det ikke kun et tilbud fra VIC, om at ÆNDRE dit
abon? )
- Se dig evt. om efter en anden udbyder eller vær glad for det du har -
trods alt!
Mobilix / Orange giver dig opkald FRA fastnet TIL din Orange Mobil til kun
35 øre om aftenen og 70øre om dagen ( vidrestillede kald fra fastnet ) Du
skal da også vælge et mobil-abon. hos Orange

Men hvor stort er dit forbrug idag?

Jeg bruger Orange ("tast selv 1026") på min ISDN telefon som router
indkommende kald ud til opbil: 26 xx xx xx
(som har Orange Viva abon. - 300 minutter for opkald efter kl. 18 og hele
weekenden, til HVEMSOMHELST for 150kr./md.)

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-06-01 21:14

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (som har Orange Viva abon. - 300 minutter for opkald efter kl. 18 og hele
> weekenden, til HVEMSOMHELST for 150kr./md.)

Hvis du bruger Orange ("tast selv 1026"), formoder jeg at dette skyldes at du IKKE er
Orange fastnetabonnent, og opkald FRA fastnet TIL din Orange Mobil til kun 35 øre om
aftenen og 70øre om dagen, gælder såvidt jeg véd, kun for fastnetabonnenter der har
fastnetabonnementet hos Mobilix/Orange, og ikke for kunder der er abonnenter hos et
andet teleselskab og ringer op via Orange/Mobilix ("tast selv 1026") til en
Orange/Mobilix mobiltelefon.

Claus

Fra : jan steen sørensen

Dato : 21-06-01 19:31

Claus E Beyer skrev i meddelelsen
<9gr0e6$aatpo$1@ID-62896.news.dfncis.de>...
> [...]
abonnenter hos et
>andet teleselskab og ringer op via Orange/Mobilix ("tast selv 1026") til en

Ja, er Telia kunde på ISDN2 fastnet abon. inkl. "Telia 1010". (+ rabat
aftale)
Men Mobilix / Orange tast selv: "1026" virker perfekt til opkald til min
"mobil-Orange"
Til prisen som angivet - har fået et par regninger!

Jan

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-06-01 05:16

> [...]
min
> "mobil-Orange"
> Til prisen som angivet - har fået et par regninger!

Lyder spændende. Jeg ringede til Mobilix 80404080 i går aftes og fik
(endnu engang) at vide, at priserne på 35/70 øre pr. min. på opkald
til Mobilix mobiltelefoner kun gælder hvis man er fastnetabonnent hos
Mobilix. Det er ikke nok kun at anvende 1026 eller at have fast
Mobilix-forvalg samtidigt med at man er fastnetabonnent hos et andet
teleselskab.

Jeg har godtnok ikke prøvet at foretage et opkald til en Mobilix mobil
og derefter udregnet minutprisen via regningen.

Claus

Fra : Morten Grouleff

Dato : 21-06-01 18:35

"Tommy Jo" <info@tommyjo.dk> writes:

> [...]
> til 95 øre i minuttet hele døgnet, hvorfor skal Duetten så pludselig være så

Duet-15/45 er en mulighed, hvis dit forbrug holder sig inden for disse
rammer for det meste. Duet-15 er billigere incl. de 15 minutter end
abonnementet alene for almindelig Duet.
--
Morten Grouleff.
"Nu er det snart vinter igen."