[REQ] TV-film fra firserne..
Fra : Mille Jacobsen

Dato : 21-02-06 08:30

Hej.

Omkring juletid engang i midten/slutningen af firserne, tror jeg,
sendte Danmarks Radio en meget morsom dansk film der, så vidt jeg
husker, hed "HERRER"..

Jeg husker ikke hvilke skuespillere der medvirkede.

Filmen handlede om tre mænd der var på toilettet samtidig i et
stormagasin.
Over højttaleren ønskede stormagasinet kunderne en glædelig jul og
meddelte, at de nu lukkede.
Da de tre mænd var færdige på toilettet, var toiletdøren låst og
de måtte tilbringe julen sammen.
Det viste sig, at alle tre mænd arbejdede i stormagasinet som
henholdsvis direktør, legetøjsekspedient og sportsudstyrsælger.
Da de tre mænd var ved at være godt sultne, bliver de enige om at
dele det mad de har. Og den ene begyndte at 'save' i noget af maden med
sin kam. Da en af de andre spurgte ham, om han ikke syntes det var lidt
ulækkert, svarede han "Nej, jeg vasker den bare bagefter".
Af andre mindeværdige replikker kan nævnes: "Vi vil ha' figner" og
"Hjælp er et godt ord"..

Disse ting om filmen var fra min hukommelse. Jeg var vel omkring
ti-elleve år på daværende tidspunkt, så der er måske smuttet nogle
finesser i farten, men jeg håber alligevel det vil sætte nogle minder
igang.

Hvor kan jeg finde oplysninger om denne film og endnu bedre, hvor kan
jeg finde filmen?

--
Mille Jacobsen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-02-06 23:35

"Mille Jacobsen" skrev i en meddelelse

> [...]

>stormagasin.
>Over højttaleren ønskede stormagasinet kunderne en glædelig jul og

Det lyder som et TV spil !
du kan jo prøve at kigge her
http://www.tvidanmark.dk/1980.htm
du kan ogå vælge et andet årti , det kunne jo
være en genudsendelse , hvad der er mere en sandsynligt når det er DR

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 23-02-06 09:37

Mille Jacobsen wrote:
> [...]
> igang.
>
> Hvor kan jeg finde oplysninger om denne film og endnu bedre, hvor kan

Jeg synes at mindes at den var svensk(?). Husker også det med rullepølsen og
kammen, fnis...

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Mille Jacobsen

Dato : 23-02-06 21:26

Den var med stjernesikker garanti dansk. I hvert fald den version jeg
kender.
Ham der spillede legetøjsekspedienten (som flipper ud over at han ikke
længere er i sportsafdelingen, fordi den anden har snuppet hans job)
mener jeg at kunne mindes, efterfølgende har medvirket i en
Tuborg-reklame. I reklamen sidder han på siden af den store
Tuborg-flaske i Hellerup og er ved at give den en ny omgang grøn
maling, da han får øje på en lille sprække i flasken. Han hugger
sin skruetrækker i sprækken og der står en stråle Tuborg-pilsnerøl
ud af flasken som han nærmest bader i.

Måske der er nogen der kan huske hvad den skuespiller hed? Det vil
måske være en lille ledetråd i den videre jagt.

--
Mille Jacobsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-02-06 11:58

Den 23-02-06 21.25 skrev Mille Jacobsen følgende:
> Den var med stjernesikker garanti dansk. I hvert fald den version jeg
> kender.

Hmm, min hukommelse vil også, at den er svensk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : tommyhansenjensen@gm~

Dato : 28-02-06 10:25

Jeg tror bestemt det hed "Strømmens dag" og at Ebbe Kløvedal havde
skrevet manuskriptet om mændene, der på grund af strømafbrydelse sad
fast i en elevator.

VH

Tommy