dykning i portugal eller italien
Fra : Ole Michaelsen

Dato : 20-02-06 19:59

Hej, jeg har ca 3 ugers ferie jeg skal have afviklet inden 1. maj, og
kunne godt tænke mig, at få indkorporeret noget dykning.

Er der nogen, der har gode erfaringer med dykning fx på Sicillien eller
i Portugal? Jeg er alm PADI AOW (knap 40 dyk i logbogen), så det skal
ikke være noget vildt tech-noget.

Efter en uges dykning kunne jeg forestille mig at chartre en sejlbåd og
tusse lidt rundt i området - så sådan noget, må der også gerne være
mulighed for...

Hmmm?

-Ole

Fra : Poul Olesen

Dato : 21-02-06 09:43

Hvis du er til naturdyk og grotter, så kan jeg anbefale dykning fra
Ustica som er en lille ø nord for Palermo, Sicillien. Ø'en er
naturreservat, så der er mere naturdyk end andre steder i middelhavet.
Grotterne er store og flotte og ikke noget der er svært og slet ikke
huledykning. Vi bor og dykker en uge hver sommer med Paolo og Ann som
har Profondo Blu Ustica:
http://www.ustica-diving.it/
Italienere dykker ofte dybt (50+ meter på luft), men det behøver du ikke
for at få noget ud af det.

Poul Olesen
Sportsdykkerklubben Aquarius
http://www.aquarius-dyk.dk/