jeg må være gået i barndom (som mange andr~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-02-06 17:11

her efter work idag var jeg træt og efter et bad smed jeg mig på sengen og
ville lige nappe en halv time på den jen sii, da min søn spørger: "far, må
jeg sidde og se powerpuff pigerne (the movie) her hos dig?" og det måtte han
godt, så kunne jeg ligge der og stene imens - go plan!

men men men... efter 2 mins ligger jeg da osse og ser powerpuff

for ikke længe siden var det humoren i spongebob squarepants jeg måtte
overgive mig til og i PPP'ernes tilfælde var det cgi kombineret med den ret
simple tegnestil jeg måtte beundre - humoren var ikke på SSP niveau, men
bestemt underholdende - så længe de tegnefilm ikke er længere end de er, så
er de ganske underholdende...

er det min smag der er blevet dårlig eller hvad? (bør jeg skamme mig og
fluks se pixar og disney?)

uanset var jeg godt underholdt og vi havde en hyggelig tv-stund der knægten
og jeg.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 20-02-06 18:37

> er det min smag der er blevet dårlig eller hvad? (bør jeg skamme mig
og
> fluks se pixar og disney?)

Hvis du stadig ser det når knægten er blevet for gammel til bør du nok
mentalundersøges...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-02-06 19:04

> Hvis du stadig ser det når knægten er blevet for gammel til bør du nok
> mentalundersøges...

hehe den tager jeg til mig uden brok

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 20-02-06 20:43

"Jørgen Flainard" skrev i en meddelelse

> Hvis du stadig ser det når knægten er blevet for gammel >til bør du nok
> mentalundersøges...

Det er ikke sikkert ,kan være at det til den tid er ren kult

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : N/A

Dato : 20-02-06 21:00

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-02-06 21:00

Peter B. Juul wrote:

> Det største problem med de nye er de rædsomme eftersynkroniseringer på
> Cartoon Channel. Dexter SKAL altså have tysk accent.

Tysk? Det er da nærmere russisk accent han render rundt med.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-02-06 21:13

sniper_Nolight wrote:

> er det min smag der er blevet dårlig eller hvad? (bør jeg skamme mig og
> fluks se pixar og disney?)

Jeg syntes faktisk der laves børne TV hvor der er et lag humor bag som mere er
rettet mod en ældre generation. En anden nævnte Dexters Lab og jeg er selv
mægtig glad for at se Jimmy Neutron.

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 20-02-06 21:45

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> Jeg syntes faktisk der laves børne TV hvor der er et lag humor bag som
> mere er rettet mod en ældre generation. En anden nævnte Dexters Lab og jeg
> er selv mægtig glad for at se Jimmy Neutron.

Helt enig. Jeg vil gerne vedkende mig at nyde at se Jimmy Neutron, Darkwing
Duck, Buzz Lightyear og andet. Det lykkes (i hvert fald i mange afsnit) med
at have en selvironisk tone, med et lag "voksenhumor" oven på som nogle
gange gør det mere sjov for mig end for børnene.

Jeg kan huske da det på et tidspunkt gik op for mig og en kammerat at vi
begge så Darkwing Duck (før vi fik børn...), og vi så sammen sad og mindedes
det fantastiske afsnit hvor de gør stygt grin med Twin Peaks.

Og Zurg i Buzz Lightyear er en fantastisk karakter...

Mvh.,

Kaj

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-02-06 16:12

> Og Zurg i Buzz Lightyear er en fantastisk karakter...

og begge bioudgaver af toy story (2'eren især) er stadig noget af det bedste
i den genre.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-02-06 16:11

> Jeg syntes faktisk der laves børne TV hvor der er et lag humor bag som
> mere er rettet mod en ældre generation.

lige nøjagtigt

eksempel:

Madagascar: Alex der knæler i sandet ved sin brændende 'frihedsgudinde' og
råber en sætning der svært ligner Hestons i samme situation -
priceless - kun jeg fangede den her i hytten (er der iøvrigt andre?)

Madagascar fik mig til at skraldgrine - ikke så meget pga. handlingen -
mange nye animationsfilm er skåret lidt efter samme drejebog, men efter at
ungerne havde set med DK lyd, så vi den alle sammen med UK og det var
supergodt - de tre mandlige hovedroller sammen og kongelemuren (Ali G -
yay!) var nok til at filmen gik rent ind... efter at have set den UK udgave
render min 6-årige rundt og skråler: 'I like to move it, move it - You like
to..... MOVE IT!' meget morsomt at høre på.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 21-02-06 00:40

Hehe... Jeg ser sgu stadigvæk de X-men-tegnefilm, som blev lavet på et
tidspunkt. Har også engang lånt en masse Thundercats, fordi jeg blev helt
nostalgisk.
Men hvis du vil se noget rigtig fedt voksentegnefilm, der ikke er mange
(eller hentai ;)) så skal du have fat på Tood McFarlane's Spawn Animated,
der fylder 6 DVD'er indtil nu...
Rigtig god underholdning, hvis man godt kan klare, at det foregår i et lidt
langsomt tempo.

Fra : HC

Dato : 21-02-06 04:31

> [...]
> der fylder 6 DVD'er indtil nu...
> Rigtig god underholdning, hvis man godt kan klare, at det foregår i et

Jeg ser også stadigvæk de ting jeg så da jeg var lille... Nostalgiens magt
er skam stor =)

Er rigtig glad for de DVD udgivelser der er begyndt at komme... He-Man and
the Masters of the Universe har fire udgivelser nu (første sæson i to
omgange, jule-specialen, og en 'best of' kompilation), Superted, Rambo
tegnefilmene, Robotech, Fragglerne, Filmation tegnefilm generelt (som nu
også udkommer i usa - der er nogle få stk. ude i R2), Transformers, etc.

Generelt synes jeg kun det er animationsteknik der er blevet bedre med
årene... Der er desværre meget, meget langt imellem børneprogrammer som jeg
selv synes er gode. Fantasien mangler lidt synes jeg - da jeg var barn var
der så mange flere fede serier at vælge imellem...

Batman og Superman tegnefilmserierne er naturligvis fede - også Justice
League. Men udover dem kan jeg ikke lige komme på noget jeg gider bruge
penge på - af det nyere..

HC

Fra : John Hinge

Dato : 21-02-06 10:19

On 21 feb 2006 HC was heard to say:

> Jeg ser også stadigvæk de ting jeg så da jeg var lille...
> Nostalgiens magt er skam stor =)

Nostalgi er jo dejligt :)

> Er rigtig glad for de DVD udgivelser der er begyndt at komme...
> Robotech, Transformers, etc.

Jeg har anskaffet hele Robotech og Sæson 1+2 af Transformers..
Og alt andet lige så *var* det nok bedre dengang man lå som
ung knægt på stuegulvet og kiggede Super/Sky channel og så dem.
Men som nostalgisk minde, ja så holder de 100%
Men som andre i tråden også nævner, så er der nogle af de nyere
børnetegnefilm som samtidig har et lag til os knap så unge.. :)
Samurai Jack finder jeg ret forrygende, men det er nok bare mig. :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-02-06 16:23

> [...]
> jeg selv synes er gode. Fantasien mangler lidt synes jeg - da jeg var barn
> var der så mange flere fede serier at vælge imellem...

jeg har det lidt omvendt - generelt er tegnefilmene fra cartoon network -
powerpuff, samurai jack og videre i den stil - ret godt, selvom det er meget
simpelt, så er detaljerne og 'kamerateknikken' sej (åbningsekvensen i
powerpuffpigerne the movie med mojo, der endnu som ung abe med vilde øjne
smadrer alt og indimellem fryses billedet i et dynamisk øjeblik og der står
nogle credits osv. - meget atmosfærisk)

til gengæld er tegnefilmene på eksempelvis disney toon, som vi har på prøve
i øjeblikket frygteligt ringe synes jeg - de kan ikke måle sig en mm med de
gamle disney kortfilm og de nye er ikke særligt interessante fra et voksent
synspunkt - synes jeg.

jeg tror dog ungerne kasn lide det og vil diskutere dem som vi gør her når
de bliver ældre - der er noget for alle generationer... min mor synes He-Man
(mindes et kort øjeblik det legetøj jeg havde, men mistede til en
vandskade og alt det andet jeg så på skychannel var frygteligt.

Jeg mindes stadig mit fødselsdagskort fra DJ Kat!

Fra : HC

Dato : 21-02-06 07:48

> Men hvis du vil se noget rigtig fedt voksentegnefilm, der ikke er mange
> (eller hentai ;)) så skal du have fat på Tood McFarlane's Spawn Animated,
> der fylder 6 DVD'er indtil nu...

Jeg kan anbefale Lady Death tegnefilmen fra ADV Films... Den er ret sej =)

HC

Fra : The Nameless Dude

Dato : 21-02-06 13:56

A short time ago on a server far far away, HC wrote

> Jeg kan anbefale Lady Death tegnefilmen fra ADV Films... Den er ret
> sej =)
>
> HC

Jeg holder mig til Wonder Woman, ikke det toon fidus men den serie hvor
at Lynda Carter trækker spandex costumet og redder verden episode for
episode. Serien er på 3 sæsoner.
Venter også spændt på hvad de finder på med den Wonder Woman spillefilm
de snakker om der skal laves og hvem de finder på der kan afløse dejlige
Lynda Carter som Wonder Woman.
--
The Nameless Dude

Fra : HC

Dato : 21-02-06 14:28

"The Nameless Dude" <nom@ial.adress> skrev i en meddelelse
> [...]
> Venter også spændt på hvad de finder på med den Wonder Woman spillefilm
> de snakker om der skal laves og hvem de finder på der kan afløse dejlige

Lady Death tegnefilmen er uendeligt federe end den 'ostede' Wonder Woman
serie fra 70'erne.

HC

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 21-02-06 21:21

> Jeg kan anbefale Lady Death tegnefilmen fra ADV Films... Den er ret sej =)

Ok? :)
Kan du ikke fortælle lidt hvad den handler om? Ellers kan jeg bare slå den
op på imdb håber jeg.

Fra : HC

Dato : 22-02-06 05:27

> Ok? :)
> Kan du ikke fortælle lidt hvad den handler om? Ellers kan jeg bare slå den
> op på imdb håber jeg.

Det er en tegnefilm over tegneserien, som handler om Djævelen og hans
datter, som pga. kærlighed til en menneskedreng sætter sig imod hendes far,
bliver sendt i helvede, og der får hun superkræfter, om man vil, og så
begynder hun ellers kampen imod djævelen og hans hær, så hun kan blive fri
og komme i himmelen...

En noget nedkogt beskrivelse, men den er superfed. Og animationen er
overraskende god for en Direct-to-DVD film.

HC

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-02-06 16:15

> (eller hentai ;))

har set billeder - nogle mere forstyrrende end andre, men aldrig
tegnefilm - det er nu godt tegnet, selvom hentai/manga ikke lige er mig -
jeg ser faktisk aldrig japansk tegnefilm... jeg er ikke vild med dem.

så skal du have fat på Tood McFarlane's Spawn Animated,
> der fylder 6 DVD'er indtil nu...

spawn filmen var ikke god, er tegnefilmen samme stil nøjagtigt? (kan godt
lide Farlanes spiderman)

Fra : HC

Dato : 21-02-06 21:42

> spawn filmen var ikke god, er tegnefilmen samme stil nøjagtigt? (kan godt
> lide Farlanes spiderman)

Nej, den er af gode grunde modificeret til animation. Der er 'heldigvis'
ingen der rigtig forsøger sig med masseproduktion af 'tegneseriestilen' i
animations øjemed.. Det ville da simpelthen være for grimt at kigge på - det
er jo helt umuligt at lave ordentligt.

Der er en grund til at f.eks Batman: The Animated Series' figurer er meget
simplere tegnet end i tegneserierne... De er designet med vilje på denne
måde, for at være dynamiske og lette at animere. Altsammen for at give
publikum et bedre indtryk. Eneste problem med tegnefilm i 80'erne,
ihvertfald drenge-serierne, var at alt for mange åndssvage producenter
'ville' ha' det her 'realistiske' look - som bare endte med at ligne meget,
meget stive stop-motion dukker. Forfærdeligt at kigge på... Men da jeg var
5-7 år var jeg jo ligeglad. =)

HC

Fra : PerX ...

Dato : 23-02-06 21:49

In article <43f9ea00$0$27543$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
sniper_nolight@hotmail.com says...
> [...]
>
> men men men... efter 2 mins ligger jeg da osse og ser powerpuff
> er det min smag der er blevet dårlig eller hvad? (bør jeg skamme mig og

Det er værre hvis du syntes de er lækre