PCI Express kort i pci slot ?
Fra : MFN

Dato : 19-02-06 19:46

Kan man sætte et PCI Express grafikkort i en ca. 2 år gl. maskine med
standard pci slot uden problemer ???

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 19-02-06 20:41

"MFN" <mfnprivat@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man sætte et PCI Express grafikkort i en ca. 2 år gl. maskine med
> standard pci slot uden problemer ???

Nej, det kan man _slet_ ikke. Hvilket bundkort har du ?
vh.

Fra : MFN

Dato : 20-02-06 16:57

"N´far ( 8600 )" <abcdefNOSPAM@sdklfjsdkf.dk> skrev i en meddelelse

> "MFN" <mfnprivat@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nej, det kan man _slet_ ikke. Hvilket bundkort har du ?
> vh.

Mit bundkort er et Intel 865PE/848P + ICH5 Chipset based. Skærmkortet er
vist et Leadtek Geforce FX5600LE - og jeg er ved at blive sindsyg af støjen
fra blæseren. Kan der anbefales et tilsvarende LYDLØST kort der passer i min
maskine ????

Af hjertet tak.
Michael

Fra : Villy Jensen

Dato : 20-02-06 17:24

> [...]
> vist et Leadtek Geforce FX5600LE - og jeg er ved at blive sindsyg af
> støjen fra blæseren. Kan der anbefales et tilsvarende LYDLØST kort der

Radeon 9550 leveres tit med passiv køling (check kortet før du køber)
- sælges billigt ligenu - svarer nogenlunde til Geforce FX5600LE iflg.
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/graphicscards-names_2.html
og
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/graphicscards-names_3.html

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Bruno

Dato : 20-02-06 17:25

MFN wrote:
> [...]
> fra blæseren. Kan der anbefales et tilsvarende LYDLØST kort der passer i min

Hvis det bare er støj det handler om, så kan du skifte blæseren eller
evt. montere ikke mekanisk køling. Selv ville jeg pille den lille
larmende blæser af, købe en stille 80 mm blæser og så montere den på den
oprindelige køleplade med en selvskærende skrue eller to.

Mvh

Bruno

Fra : FedeDorit

Dato : 19-02-06 20:04

"MFN" <mfnprivat@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man sætte et PCI Express grafikkort i en ca. 2 år gl. maskine med
> standard pci slot uden problemer ???

NEJ !!

Det er 2 forsk. ting.

Fra : Bruno

Dato : 19-02-06 21:17

MFN wrote:
> Kan man sætte et PCI Express grafikkort i en ca. 2 år gl. maskine med
> standard pci slot uden problemer ???

Nej, men hvis du ser dig for er der gode chancer for der er et
motherboard som passer til din nuværende CPU m.m..

Et nyt motherboard kan fås for 400-500.- hvilket kan være noget mindre
end prisforskellen på et hurtigt AGP kort og det tilsvarende PCIExpress
kort.

Mvh

Bruno