zip 30, bremser sidder fast
Fra : padre

Dato : 19-02-06 18:03

Jeg har en piaggio zip 30 med tromlebremse på baghjulet og skivebremse på
forhjulet. Begge bremser er blokeret, formentlig pga. vejsaltet (det er i
hvert fald, hvad jeg har fået at vide). Hvordan ordner man det ?

--
padre

Fra : padre

Dato : 19-02-06 18:18

Det slog mig lige, at der er en risiko for, at skivebremsen ikke virker,
fordi det lille "hus" på styret, som indeholder olien til hydraulikken, har
været i asfalten. Er der en måde, hvorpå jeg kan se, om det er dét, der er
problemet ?

--
padre

Fra : Thomas.b

Dato : 19-02-06 23:28

"padre" <spirito_santo@yahoo.spamsux.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhjulet. Begge bremser er blokeret, formentlig pga. vejsaltet (det er i
> hvert fald, hvad jeg har fået at vide). Hvordan ordner

Ja viner er meget hård ved 2 hjulet køretøjer.

Tromlebremsen laver du ved at afmontere udstødning og baghjul.
Tag bremsebelægningen af. det der er galt er at selve bremsenøglen sidder
fast.
Der efter skal du afmontere bagbremse kablet. samt den arm som sidder på
bremsenøglen.

Der efter skal du ha bremsenøglen af og rense den godt samt det hul som
akslen går igennem.
når du så samler den igen bruger du noget fedt ikke kobber fedt der. skift
bremsebakkerne med det samme mens du
er igang hvis de er slidte. selve armen må ikke gå over 90 g. når du bruger
bagbremsen. du kan med fordel bruge kobber fedt
på fladen der er på bermsenøglen samt på bremsebakkernes flade som rør der.
Det samme gør du i den anden side.
rens eventuelt det stykke gevind der er på bremsekablet med en stål børste
så justerings møtrikken går nemt smør med kobber fedt når du samler det
igen.

jeg laver selv samme nummer med min scooter om foråret eller sidst på
sommeren da jeg kun bruger min 45'er som vinterkøretøj. derved får jeg
aldrig de problemer

Forbremsen: Det er bremse væskebeholderen som har været en tur i jorden ved
et styrt. se efter om der er hul i den. skrug låget af for at se om der er
væske tilbage
i beholderen. Men det er måske stemplerne i kaliberen der sidder fast. ikke
nemt at sige før man har fået undersøgt det lidt. Hvis man ikke har prøvet
at rode
med sådan et bremsesystem før så få et værksted til at se på det. det er
ikke altid lige nemt at lave.

mvh. Thomas

Fra : Padre

Dato : 20-02-06 12:42

Mange tak for dit svar - det ligner noget, jeg vil få et værksted til
at se på, hvordan jeg så ellers skal få den transporteret .-)

--
padre

Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 20-02-06 21:30

tagn et falck abbonnement til godt 200 om året, det var været en god
investering for mig flere gange, hvis man ikke lige har en bil og
trailer til rådighed

vh Henrik