En cd virker ikke
Fra : Kim2000

Dato : 19-02-06 12:16

Jeg fik lyst til at spille min gamle Quake 2, men cden virker ikke længere,
så vidt jeg kan se er der en enkelt ridse, men den er ikke dyb. Cden er fra
1998 hvis det har nogen betydning (er det ikke 15 års levetid sådan en
fætter har?). Generelt kan dvd drevet slet ikke finde den, og mit cddrev
(32x) har store vanskeligheder med at arbejde med den, den går op i fart og
så ned, op i fart og så ned. Installationen siger at jeg ikke har et 2xcd
drev som er kravet (og lader mig så fortsætte).

Er der nogen der har nogle tips, der ikke involverer at købe en ny - den del
kan jeg nemlig godt regne ud

mvh
Kim

Fra : usenet

Dato : 19-02-06 14:45

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et 2xcd drev som er kravet (og lader mig så fortsætte).
>
> Er der nogen der har nogle tips, der ikke involverer at købe en ny - den

Har du evt. et prg. som f.eks Nero speed tools der muligør at du kan styre
hastigheden på drev, kunne det måske hjælpe at sætte farten ned på drevet.
Hvis det funker så skynd dig og lave et image som du evt. kan lave en ny
skive efter. Prøv evt. alcohol 120%

/Dan

Fra : Kim2000

Dato : 19-02-06 19:29

"usenet" <usenet@gyxi.pq> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis det funker så skynd dig og lave et image som du evt. kan lave en ny

Sådan et program kan jeg ikke finde, jeg har forsøgt på google, men har
ingen ide om hvad jeg skal søge under, jeg prøvede "slowdown cd", men det
gav ikke rigtig noget. Nogle der har et bud.

Jeg har også prøvet med tricket om at putte den i fryseren, men det gav ikke
noget, cdén stopper det samme sted som før.

Fra : usenet

Dato : 19-02-06 20:08

> [...]
>
> Jeg har også prøvet med tricket om at putte den i fryseren, men det gav
> ikke noget, cdén stopper det samme sted som før.

Prøv og søg efter nero, cdtools eller drive/speedtools.
Det følger/fulgte med brænderprg. i sin tid.
Eller prøv deres website, Ahead.com det kan være det er frigivet som
freeware??

/Dan

Fra : usenet

Dato : 19-02-06 20:07

> [...]
> et 2xcd drev som er kravet (og lader mig så fortsætte).
>
> Er der nogen der har nogle tips, der ikke involverer at købe en ny - den

Prøv og vask den under vandhanen i lunkent vand og lidt opvaskemiddel.
Tør den forsigtigt af med en blød klud bagefter.

/Dan

Fra : Martin

Dato : 20-02-06 13:23

> Jeg fik lyst til at spille min gamle Quake 2, men cden virker ikke
> længere, så vidt jeg kan se er der en enkelt ridse, men den er ikke dyb.

> Er der nogen der har nogle tips, der ikke involverer at købe en ny

Man skal bruge tandpasta mod ridser og gnubbe forsigtigt med et let tryk på
tværs af Cd'en - altid indefra og ud mod kanten, aldrig på langs - Put lidt
vand på og gnub i et minuts tid, har det ikke hjulpet, så gnub lidt længere.
Du skal ikke lade dig skræmme af at pastaen gør den blanke CD-overfladen
tåget.

Jeg har med succes fjernet adskillige ridser på gamle Cd'er/DVD'er på den
metode, men jeg ved ikke hvor godt det er på brændte CD'er som jo bekendt
har en meget tynd og skrøbelig overflade.

Held og lykke!

Hilsen Martin