PowerPoint Dias Show
Fra : Ukendt

Dato : 18-02-06 13:19

Jeg prøver at lave et Powerpoint dias show
Det går som også meget godt indtil jeg vil
sætte musik til, Kan man ikke få musikken
til at være gennemgående, i øjeblikket starter musikken forfra
hvergang den skifter til et nyt billede.
På forhånd tak
mvh / Bjarne

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-02-06 13:25

"Bc" <NoName> skrev i en meddelelse
> [...]
> sætte musik til, Kan man ikke få musikken
> til at være gennemgående, i øjeblikket starter musikken forfra
> hvergang den skifter til et nyt billede.

Indsæt din lydfil på dias 1. Højreklik på ikonent ogf vælg Rediger
lydobjekt. Vælg gentag indtil showet afbrydes.
Vælg dernæst Diasshow, Brugerdefineret animation. Med lydikonent markeret,
finder du lyfuilen i listen over animationer. Vælg Indstillinger fro effekt.
Vælg Stop afspilningen efter -- dias. Og skriv det antal dias, som din
præsentation indeholder.

Denne mretode gælder for PP 2003.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-06 22:21

> [...]
> finder du lyfuilen i listen over animationer. Vælg Indstillinger fro
> effekt. Vælg Stop afspilningen efter -- dias. Og skriv det antal dias, som

Hej Jan
Det virker, jeg bukker og takker mange gange.
Din anvisning er gemt i mappen med gode råd.
venlig hilsen / Bjarne

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-02-06 22:36

> Hej Jan
> Det virker, jeg bukker og takker mange gange.
> Din anvisning er gemt i mappen med gode råd.
> venlig hilsen / Bjarne

Velbekomme

Jan

Fra : Is

Dato : 20-02-06 22:38

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hej

Jeg har lige et sp angående det samme !!

Jar har også indsat lyd, og gemt det som et diasshow. Og det virker fint på
min maskine.

men hvis jeg nu vil sende den til en via mail - så er der ingen lyd med. Og
efter mailstørrelsen, så bliver lyden ikke sendt med.

Hvordan får jeg den indsatte lyd til at følge med over mail ??

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-02-06 00:29

Hej Erik

> [...]
> efter mailstørrelsen, så bliver lyden ikke sendt med.
>
> Hvordan får jeg den indsatte lyd til at følge med over mail ??

PP kan kun embedde waw filer, og de kan ikke være specielt store. Er der
tale om MID, WMA, MP3 el. andre lydfiler kan de kun linkes. Derfor skal du
sende lydfilen med som en separat fil, og da stien til linket er absolut i
PP, skal lydfilen gemmes samme sted på en anden pc, som på den oprindelige,
eller indsættes igen.

Jan

Fra : Is

Dato : 21-02-06 16:11

> [...]
> sende lydfilen med som en separat fil, og da stien til linket er absolut i
> PP, skal lydfilen gemmes samme sted på en anden pc, som på den

Tak for hjælpen.

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-02-06 18:39

> Tak for hjælpen.

Velbekomme.

Jan

Fra : Is

Dato : 21-02-06 20:10

> Velbekomme.
>
> Jan

Hmmm !

Jeg var så sikker på at det var rigtigt, så jag sade bare tak !! Men det
var måske lidt for hurtigt ??

Jeg har nu prøvet at indsætte en "wav" fil, men min .pps fil fylder kun 42,5
KB, og den indsatte lydfil er på 5200 KB.

ved "forsendelse" fylder mail 43 KB.

Hvad skal jeg så prøve ??

Erik Isager

Fra : Is

Dato : 21-02-06 20:26

> [...]
42,5
> KB, og den indsatte lydfil er på 5200 KB.

Nå ja - i hjælp kan man jo også finde lidt

der står bl.a.:
---
Lyde kædes som standard automatisk til filen i stedet for at blive
integreret i filen, hvis de er større end 100 KB.
---

så det er vel derfor ?? men kan man ændre på det ??

Erik Isager

Fra : Is

Dato : 21-02-06 21:48

men kan man ændre på det ??

> --

Har fået hjælp fra en anden !!

funktioner > indstillinger > generelt

Men tak for hjælpen.

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-02-06 22:22

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> men kan man ændre på det ??

> Har fået hjælp fra en anden !!
>
> funktioner > indstillinger > generelt
>
> Men tak for hjælpen.

Velbekomme. Og undskyld at jeg ikek fik svaret. Jeg var lige væk fra pcen et
par timer .-)

Jan

Fra : Is

Dato : 21-02-06 23:13

> [...]
> >
> Velbekomme. Og undskyld at jeg ikek fik svaret. Jeg var lige væk fra pcen

Det skal du da ha lov til

Det er vel dem der har tid og lyst, der svarer - er der ikke nogen, må man
jo pænt vente !

Sommetider er det måske også for nemt med hjælpen i NG'erne - jeg er nok
selv tilbøjelig til hurtigt at søge hjælp i div NG'er - måske skulle jeg
søge lidt mere i den hjælp der følger med programmerne.

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-02-06 22:45

> [...]
> selv tilbøjelig til hurtigt at søge hjælp i div NG'er - måske skulle jeg
> søge lidt mere i den hjælp der følger med programmerne.

Problemet er selvfølgelig at hjælpen ikke altid er lige god i programmerne.
Jeg får de fleste af mine informationer via trial and error metoden - og så
her i grupperne

Jan