Div bokse...
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 16-02-06 16:27

Hejsa NG

Jeg har nogle div bokse:

http://gie04-05.dk/tt

Rammerne viser hvornår de forskellige div bokse starte og
slutter..

Det jeg så ikke kan få til at virke er at den div boks hvor der
står "picture" i skal have samme "bundlinje" som den der står
tekst i. Altså jeg vil have picture til at slutte samme sted som
tekst boksen gør.

mhv. Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 16-02-06 16:47

"Jeppe Christensen" <mr.puity@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> står "picture" i skal have samme "bundlinje" som den der står
> tekst i. Altså jeg vil have picture til at slutte samme sted som
Prøv at tage et kig her:
http://www.webdesign101.dk/csslayout/favorit2005-3.php
http://www.webdesign101.dk/csslayout/ex/nichols_3.html

emnet er blevet diskuterer her i gruppen tidligere:
"Hvordan gør jeg dette med med css..." af Magnus d. 5-2-2006 9:16

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 16-02-06 16:54

> Prøv at tage et kig her:
> http://www.webdesign101.dk/csslayout/favorit2005-3.php
> http://www.webdesign101.dk/csslayout/ex/nichols_3.html

Ingen af eksemplerne giver den effekt jeg ønsker....

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-02-06 16:58

Jeppe Christensen wrote:

> [...]
> står "picture" i skal have samme "bundlinje" som den der står
> tekst i. Altså jeg vil have picture til at slutte samme sted som

Det kan du kun opnå ved at give de to kasser samme
absolutte højde.

Et par råd:

1.
Afslut din html korrekt, </html> og ikke </htm>

2.
Lav dine kasser som
og læg dine formdeklarationer ind i et stylesheet i head-delen:

#box1 {
[formregler for boks 1]
}
osv.

Det gør det meget mere overskueligt både for dig og
for os andre.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 16-02-06 17:43

> Det kan du kun opnå ved at give de to kasser samme
> absolutte højde.

Har nu sat alt style ind i et stylesheet :D Kan du så fortælle mig
hvor jeg skal sætte den absolutte højde og hvad værdi den skal
have...

mange tak...

http://gie04-05.dk/tt

mvh. Jeppe

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-02-06 18:43

Jeppe Christensen wrote:

> Har nu sat alt style ind i et stylesheet :D Kan du så fortælle mig
> hvor jeg skal sætte den absolutte højde og hvad værdi den skal
> [...]
Hvis Top er 39 px skal Hejsa også være 39px, hvis jeg
ellers har fået fat på sammenhængen mellem box-numrene
og teksten i boksen...

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 16-02-06 19:00

> Hvis Top er 39 px skal Hejsa også være 39px, hvis jeg
> ellers har fået fat på sammenhængen mellem box-numrene
> og teksten i boksen...

Nej det er meningen at picture skal starte "oppe" under Hejsa også gå
ned og følge Tekst.....