Query + kan ikke rette i data
Fra : Vinther

Dato : 16-02-06 15:59

Hej.

Jeg har et program med indhold fra en database. Indholdet bliver hentet med
en query og vist korrekt. Jeg kan bare ikke "rette" i indholdet.

- Queryen er sat til at være aktiv
- AutoEdit er sat til true
- ReadOnly er sat til at være false (I mine DBEdits og DBGrids)

Hvad kan jeg mere skulle gøre?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-02-06 16:53

RequestLive skal være true. Afhængig af database kan du efterfølgende spørge
på om resultatet af din query også endte med at være "live". Hvis du f.eks.
sorterer på et ikke-indekseret felt bliver resultatet ikke "live". "Group
by" medfører også ikke-"live".

Med DBISAM databasen kan man f.eks. spørge på ResultIsLive bagefter.

hilsen
Uffe

Fra : Vinther

Dato : 16-02-06 22:45

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> "live". "Group by" medfører også ikke-"live".
>
> Med DBISAM databasen kan man f.eks. spørge på ResultIsLive bagefter.

Hej Uffe.

Tak for svar.