google -algoritmer
Fra : Mikkel Trabjerg Knud~

Dato : 15-02-06 20:50

Hvordan får man sin side til at komme øverst ved en google-søgning på et
bestemt ord.
Har hørt noget om at der skulle være nogen algoritmer, som man kan bruge

--
Med venlig hilsen/Best Regards

Mikkel Trabjerg Knudsen

Fra : Lars Raaby

Dato : 15-02-06 21:35

Mikkel Trabjerg Knudsen skrev:
> Hvordan får man sin side til at komme øverst ved en google-søgning på et
> bestemt ord.
> Har hørt noget om at der skulle være nogen algoritmer, som man kan bruge

Du skal bruge almindelig sund fornuft. Google bestemmer selv hvad den
ville have til at stå øverst.
Det ord som du ville have til at stå øverst skal du prøve at søge på i
google. Bagefter skal du se hvad de andre gør for at dit søge ord ligger
så højt. Derefter kommer der en masse arbejde med at få dit ord til at
stå øverst. Du skal lave en side hvor ordet indgår i. Du skal få folk
til at linke til din side. Du skal ud med dit ord. Men det kan tage
langtid at få et ord til at stå øverst.
Sidste år stod jeg nr. 1 i google.com hvis du søgte på ordet Kaspers nu
ligger jeg som nr 4
På den danske google er jeg nr. 2

Det kræver hårdt arbejde at nå toppen.Ikke bare i OL men også inden for
webdesign

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 15-02-06 21:46

Mikkel Trabjerg Knudsen wrote:
> Hvordan får man sin side til at komme øverst ved en google-søgning på
> et bestemt ord.
> Har hørt noget om at der skulle være nogen algoritmer, som man kan
> bruge

Der findes en million svar, nogle er mere rigtige end andre, men der findes
ikke en "algoritme" der kan hjælpe dig.

Men lad mig give dig et lille eksempel jeg har haft mit domæne i seks år
uden at bruge det ud over en kort periode i starten, mens jeg lavede
hovedopgave og på det tidspunkt var der ingen der linkede til mig Kun min
mentor og jeg brugte det eksisterende websted og jeg havde ingen udefra
kommende trafik. Da jeg havde lavet min hovedopgave droppede jeg webhotellet
af økonomiske grunde. For fire til seks uger siden brugte jeg gratisdns.dk
til, at få det til at pege på min egen computer. Det eneste jeg ellers har
gjort er at være aktiv i nyhedsgrupper. Så sent som i går prøvede jeg for
sjov at Google på mit eget efternavn og sjovt nok, hvis jeg søger på danske
sites så har jeg en suveræn topplacering, som jeg intet har gjort for at få.
Ingen keywords, ingen algoritme, jeg har blot været her.

Der findes ingen måde at til at sikre sig en topplacering, men mange af de
anbefalede råd, kan nemt få en på listen over sites der ryger ad helvede,
det er fornylig sket for BMW, man kan nemlig også være for smart.

Så med mindre man personligt kender en programmør hos Google, der vil
fortælle en om hullerne i deres algoritme, så bør man ikke forsøge

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Thomas JP

Dato : 15-02-06 22:44

On Wed, 15 Feb 2006 21:46:23 +0100, "Johnny Winther Ronnenberg"
<johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Så med mindre man personligt kender en programmør hos Google, der vil
>fortælle en om hullerne i deres algoritme, så bør man ikke forsøge

Det er noget pjat at man ikke bør forsøge. Der er masser af ting som
kan gøres, som der ikke er fare ved. F.eks at ens kode er ren. At man
har titles på alle sider. At man bruger H1, H2. At man får andre sider
til at linke til en.

BMW brugte doorway sider. Bliver man opdaget med den teknik, er det =
ban.

--
Thomas JP

Fra : Mikkel Jakobsen

Dato : 15-02-06 23:43

Thomas JP wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> BMW brugte doorway sider. Bliver man opdaget med den teknik, er det =
> ban.
>
> --
> Thomas JP

Hvad er doorway sider helt præcist? Jeg hørte godt BMW var blevet banned, men
ikke den specifikke grund..

- Mikkel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Thy

Dato : 16-02-06 01:11

Quoth Mikkel Jakobsen:
> Hvad er doorway sider helt præcist? Jeg hørte godt BMW var blevet
> banned, men ikke den specifikke grund..

En doorwayside udmærker sig ved at:

* Indeholde en masse ord der mere eller mindre relaterer sig til emnet -
i tilfældet BMW fx "car luxury BMW Cadillac Audi Wv"
* Præsentere ovennævnte indhold til søgemaskiner, men sender "levende"
besøgende videre til en anden side med legitimt indhold v.hj.a.
Javascript (som Google-botten ikke forstår).

Blog der omtaler BMW-sagen med skærmskud:
http://blog.outer-court.com/archive/2006-02-01-n31.html

\\kristian
--
"Power is only given to the man who dare stoop to pick it up. Nothing
more is needed, except courage. From the moment this truth had dawned

Fra : Lars Raaby

Dato : 16-02-06 07:45

Mikkel Jakobsen skrev:

> Hvad er doorway sider helt præcist? Jeg hørte godt BMW var blevet banned, men
> ikke den specifikke grund..
>
> - Mikkel

Du kan hente et program som kan lave de side her:
http://www.doorwaypagewizard.net/

Programmet går ud på at du skriver en masse søger ord. Ud fra dem laver
programmet en masse sider hvor de søger ord indgår i.
Søgemaskinerne fanger så de ord og lige pludselig får du en masse
besøgende på din side. Jeg har selv prøvet programmet ved at skrive en
masse søgeord. Desværre blev jeg udlukket ved google et godt stykke tid. *g*
Så pas på med at bruge det program...

--
MVH Lars

Fra : Bruno Christensen

Dato : 15-02-06 21:44

On Wed, 15 Feb 2006 20:49:50 +0100, Mikkel Trabjerg Knudsen wrote:

> Hvordan får man sin side til at komme øverst ved en google-søgning på et
> bestemt ord.
> Har hørt noget om at der skulle være nogen algoritmer, som man kan bruge

Ved at have den bedste hjemmeside omkring emnet, så mange linker til
hjemmesiden.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Benny Nissen

Dato : 16-02-06 13:07

Mikkel Trabjerg Knudsen wrote:
> Hvordan får man sin side til at komme øverst ved en google-søgning på et
> bestemt ord.

Ved at lave en god side, og opbygge den korrekt: Sigende titel, korrekt
brug af overskrifter o.s.v.
Dernæst tæller det højt, hvis andre linker til din side.

> Har hørt noget om at der skulle være nogen algoritmer, som man kan bruge

Glem det. Det vil bare smide dig af google i stedet for.

--
Benny Nissen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 16-02-06 23:28

Benny Nissen wrote:

> Glem det. Det vil bare smide dig af google i stedet for.

Tak

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg