Gevindstang til flaskeventil?
Fra : NI

Dato : 15-02-06 20:43

Nogle som ved, hvor jeg kan skaffe en stang med gevind (m25) til at skrue
ind i flaskeventilen, så den bliver nemmere at skrue af? Har søgt diverse
steder på nettet efter gevindsæt som evt. kan klare opgaven, men uden held.
Såfremt der er nogle herinde der kan klare opgaven, er bestillingen hermed
givet videre.

Mvh Niels

Fra : NI

Dato : 15-02-06 20:46

Lige en lille rettelse. Det skal være med gevind G5/8.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 15-02-06 20:51

En velassorteret smed / rørlægger. Mener at jeg har brugt et vandrør til det
formål.

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : jakob@r-f.dk

Dato : 16-02-06 08:28

Det er ganske rigtigt 5/8 rørgevind så hvis du skiller dine
radiatorinstallation ad så har du sikkert et rør der passer - ellers
prøv den lokale blikkenslager. Han kan sikkert lave et stykke rør med
det rette gevind!

mvh

Jakob

Fra : NI

Dato : 16-02-06 11:37

Prøvede ved den lokale VVS'er, men fk den besked, at det ikke er et anvendt
gevind indefor VVS. Så desværre,...

Fra : Lennart Holgersen

Dato : 04-03-06 10:40

Næste gang prøv da på en maskinværksted de kan som regel lave alle typer af
gevind jeg har selv både fået lavet propper og også gevindstænger til at slå
ventiler af med.
Lennart

Fra : Søren Arnvig

Dato : 04-03-06 10:55

"Lennart Holgersen" <lh-jyde@tdcadsl.dk> wrote in message
> Næste gang prøv da på en maskinværksted de kan som regel lave alle
> typer af gevind jeg har selv både fået lavet propper og også
> gevindstænger til at slå ventiler af med.

Hvis den skal slås af, er det så ikke nok med en stor hammer ?

Søren Arnvig

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-06 18:11

Kan du ikke bruge en stor skiftenøgle. Det gør jeg altid. Jeg har haft 3
forskellige ventil fabrikater, men de var alle firkantede forneden så nøglen
kunne sættes på der.

Poul B-H

Fra : NI

Dato : 16-02-06 11:38

Sådan skal det være. 1000 tak.

Mvh Niels

<oxe@sniox.dk> skrev i en meddelelse
Hej Niels.

Den kan du købe her:

http://cgi.ebay.de/Ventil-Demontage-Werkzeug-fuer-Tauchflasche_W0QQitemZ8761785108QQcategoryZ32534QQcmdZViewItem

http://stores.ebay.de/Taucher-Werkstatt_W0QQcolZ4QQdirZ1QQdptZ0QQftidZ2QQtZkm

Oxe
]

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 16-02-06 20:00

Hej du kan evt købe et bærehåndtag hos Carlsens Dykkercenter
det skrues ind i flaskeventilen og er meget velegnet til at
demontere ventiler med.

MVH Svend Erik
'

Fra : molar2k@gmail.com

Dato : 16-02-06 20:07

Svend Erik Østergaard Nielsen wrote:
> Hej du kan evt købe et bærehåndtag hos Carlsens Dykkercenter
> det skrues ind i flaskeventilen og er meget velegnet til at
> demontere ventiler med.

Jeg kan lave en til dig!
Det skal ikke koste dig meget! (1 kasse øl?)

vh. Morten

Fra : molar2k@gmail.com

Dato : 16-02-06 20:11

He flot postet morten!!!
Jeg mente selfølgelig gevind-stangen til at demontere flaskeventilen.

Fra : NI

Dato : 17-02-06 15:36

<molar2k@gmail.com> skrev i en meddelelse
He flot postet morten!!!
Jeg mente selfølgelig gevind-stangen til at demontere flaskeventilen.

Det er bestemt et tilbud, jeg vil huske til en anden gang. Desvære (for mig)
har jeg allerede bestilt stangen igennem tidligere bragte link. Endnu en
gang tak for hjælpen.

Mvh Niels