/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
XJ 600 motorgang!
Fra : Søren Ottosen


Dato : 14-06-01 07:51

Hej NG

Jeg har en Yamaha XJ 600 fra 1986, som har det problem at den ikke kan
komme over 6-7000 omdrejninger så er det som om den holder igen. Den sætter
ikke ud, den holder bare igen.
Jeg har renset dyser i karburatorerne og derefter synkroniseret dem, dog
uden bedre resultat.
Den trækker fint under 5000 omdrejninger, den starter fint, den går fint i
tomgang (næsten perfekt), den tager gassen fint i frigear.

Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?????



Hilsen

Søren Ottosen




 
 
Henrik Nielsen - Rap~ (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 14-06-01 10:18

Et gæt....

Hvordan ser din gummistudser ud mellem cylinder og karbs ?

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Søren Ottosen (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 15-06-01 06:50


Henrik Nielsen - RaptorMC.dk skrev i meddelelsen
<9g9vis$qdn$1@sunsite.dk>...
>Et gæt....
>
>Hvordan ser din gummistudser ud mellem cylinder og karbs ?

Gummistudserne er ok!!!



>
>--
>Mvh.
>Henrik
>http://RaptorMC.dk/
>
>Fjern x i mailadr. ved svar på mail
>
>



Armand (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-06-01 23:09


Søren Ottosen <Soreotto@post4.tele.dk> skrev i en
news:9g9miv$5bq$1@news.inet.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har en Yamaha XJ 600 fra 1986, som har det problem at den ikke
kan
> komme over 6-7000 omdrejninger så er det som om den holder igen. Den
> sætter ikke ud, den holder bare igen.
> Jeg har renset dyser i karburatorerne og derefter synkroniseret dem,
dog
> uden bedre resultat.
> Den trækker fint under 5000 omdrejninger, den starter fint, den går
fint i
> tomgang (næsten perfekt), den tager gassen fint i frigear.
> Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?????

Synkroniseringen gavner kun tomgangen!

Bud:
Stoppet luftfilter?
Droslet motor?
Skævt ilagte knastaksler?

--
Armand.




Brian (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-06-01 15:55

Nu har jeg hørt lidt om desmodroniske ventiler her de sidste dage. Jeg ved
ikke om dit problem er så slemt som mit bud, men hør engang. Dine ventiler
er fjederpåvirket, af knastakslen. DVS at hver gang "vipperen " åbner for
ventilen skal fjederen sende ventilen tilbage!!. Når man kommer op i
omdrejninger kan det blive et problem for fjederen at følge med hvis den er
blevet slap!.( sker sådant noget i det hele taget???? ) Dvs at fjederen ikke
når at skubbe ventilen tilbage før at vipperen skal påvirker ventilen igen.
Din ventil står så bare åben. Det resultere i at du ikke kan tage de høje
omdrejninger du snakker om.
Desmodroniske ventiler er ikke fjerderpåvirket, men er istedet styret
direkte på knasten, så den kan altid følge med!!! Jeg ved at Ducati 851
kører med sådanne nogle, og de virker sku fint.
LØsning?? Du skal måske skifte fjedre på dine ventiler. Og hvordan det
gøres, / om det kan betale sig osv, aner jeg ikke. Men det jeg syens sku det
var et godt bud.

Det kan være Armand ved lidt om sådan noget.?? Har jeg ret?????

Brian W.

" som er exepsionelt glad for sin "nye" Bold´Or"

--
**** W.A.F ****
- - - - - - - - - - - - -
" CB 900 Bold´Or "
"Søren Ottosen" <Soreotto@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9g9miv$5bq$1@news.inet.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har en Yamaha XJ 600 fra 1986, som har det problem at den ikke kan
> komme over 6-7000 omdrejninger så er det som om den holder igen. Den
sætter
> ikke ud, den holder bare igen.
> Jeg har renset dyser i karburatorerne og derefter synkroniseret dem, dog
> uden bedre resultat.
> Den trækker fint under 5000 omdrejninger, den starter fint, den går fint i
> tomgang (næsten perfekt), den tager gassen fint i frigear.
>
> Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?????
>
>
>
> Hilsen
>
> Søren Ottosen
>
>
>



Brian Lænø (16-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 16-06-01 06:25


"Brian" skrev
> Nu har jeg hørt lidt om desmodroniske ventiler her de sidste dage. Jeg
ved
> ikke om dit problem er så slemt som mit bud, men hør engang. Dine ventiler
> er fjederpåvirket, af knastakslen. DVS at hver gang "vipperen " åbner for
> ventilen skal fjederen sende ventilen tilbage!!. Når man kommer op i
> omdrejninger kan det blive et problem for fjederen at følge med hvis den
er
> blevet slap!.( sker sådant noget i det hele taget???? ) Dvs at fjederen
ikke
> når at skubbe ventilen tilbage før at vipperen skal påvirker ventilen
igen.
> Din ventil står så bare åben. Det resultere i at du ikke kan tage de høje
> omdrejninger du snakker om.
> Desmodroniske ventiler er ikke fjerderpåvirket, men er istedet styret
> direkte på knasten, så den kan altid følge med!!! Jeg ved at Ducati 851
> kører med sådanne nogle, og de virker sku fint.
> LØsning?? Du skal måske skifte fjedre på dine ventiler. Og hvordan det
> gøres, / om det kan betale sig osv, aner jeg ikke. Men det jeg syens sku
det
> var et godt bud.
>
> Det kan være Armand ved lidt om sådan noget.?? Har jeg ret?????
>

Jeg tror ikke at det er for slappe fjedre, men man skal jo aldrig sige
aldrig.
For slappe fjede kan resultere i brænde ventiler, eller i værste fald at et
stempel rammer en ventil = meget dyrt.
De første tegn på slappe fedre skulle gerne opdages af værkstedet når de
stiller ventiler, hvornår er de sidst stillet ?

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Søren Ottosen (16-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 16-06-01 21:58


"Brian Lænø" <brianla@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:J4CW6.3169$VQ4.377479@news010.worldonline.dk...

> stiller ventiler, hvornår er de sidst stillet ?
>

For 10 minutter siden


> --
> Brian
> Cagiva Elefant 750
>
>



Armand (16-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-06-01 12:51


Brian <brian.W@mail.stofanet.dk> skrev i en
news:3b2a2222$0$193$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Nu har jeg hørt lidt om desmodroniske ventiler her de sidste dage.
> Jeg ved ikke om dit problem er så slemt som mit bud, men hør engang.
> Dine ventiler er fjederpåvirket, af knastakslen. DVS at hver gang
"vipperen"
> åbner for ventilen skal fjederen sende ventilen tilbage!!. Når man
kommer
> op i omdrejninger kan det blive et problem for fjederen at følge med
hvis
> den er blevet slap!.( sker sådant noget i det hele taget???? ) Dvs at
> fjederen ikke når at skubbe ventilen tilbage før at vipperen skal
påvirker
> ventilen igen.
> Din ventil står så bare åben. Det resultere i at du ikke kan tage de
> høje omdrejninger du snakker om.
> Det kan være Armand ved lidt om sådan noget.?? Har jeg ret?????

Hvordan kan du tro at det er nødvendigt at rette spørgsmål direkte til
mig for at få mig til at blande mig?

Den effekt du omtaler er "svømmende ventiler", og de vil afgive en meget
tydelig lyd á en overdrejet Kadett-motor, hvorfor jeg tror at larmen
ville have været omtalt snarere end den manglende fart!
Endvidere er 6000 rpm ikke mere end at stødstænger og vippearme(= stor
vægt => støor træghed/inerti!) i en ældre bilmotor kan følge med,
hvorfor ventilfjedrene på en motorcykelmotor, der har såvel overliggende
knastaksel som umådeligt vægtoptimerede vippearme (hvis overhovedet?)
skal være umådeligt slappe for ikke at kunne følge med :-/

Men du har ret i dine betragtninger omkring Ducatis varemærke : Det
desmodromiske system, som man høstede markant mer-effekt ved hjælp af da
det lanceredes i starten af 70'erne (du er sikkert godt prepareret af en
vis Hr. Johansen??)!
Tilgengæld er det så meget desto mere skuffende at eksempelvis SV 650
med 100 ccm mindre er Duc 750 SS ydelsesoverlegen til trods for vanlig
ventilmekanik

Jeg hár allerede afgivet bud på Sørens problem - Men jeg forglemte det
nok mest logiske: Vand i karburatoren, som endvidere nærmest er en af
mine mærkesager her på gruppen!
Søren omtaler imidlertid kun omdrejninger, og vand i svømmerhuset er i
højere grad afhængig af vacuum'et i karburatoren, som igen styres af
gasgrebet! Altså: tung gashånd vil forårsage mistet trækkraft ved et
givent
omdrejningstal; hvorfor man kan halvredde og lokke højere omdrejninger
ud af motoren med forsigtigere gasgivning (inden)!
Det er umådeligt svært at udføre en net-diagnose, ikke mindst ud fra
folks egne begrænsede fantasi omkring sagens beskrivelse (á: "motoren
banker!"), og det kunne være at Søren melder sig med en be/af kræftelse
på om problemet "hænger på" gasgrebet!?

--
Armand.





Søren Ottosen (16-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 16-06-01 22:03


> Jeg hár allerede afgivet bud på Sørens problem - Men jeg forglemte det
> nok mest logiske: Vand i karburatoren, som endvidere nærmest er en af
> mine mærkesager her på gruppen!
> Søren omtaler imidlertid kun omdrejninger, og vand i svømmerhuset er i
> højere grad afhængig af vacuum'et i karburatoren, som igen styres af
> gasgrebet! Altså: tung gashånd vil forårsage mistet trækkraft ved et
> givent
> omdrejningstal; hvorfor man kan halvredde og lokke højere omdrejninger
> ud af motoren med forsigtigere gasgivning (inden)!

Bingo! Det kan jeg faktisk, hvis jeg slækker lidt på gassen kan jeg være
heldig at finde at et punkt hvor den trækker bedre.

Søren Ottosen



Ib Jakobsen (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 17-06-01 22:40

"Søren Ottosen" wrote:

> > Bingo! Det kan jeg faktisk, hvis jeg slækker lidt på gassen kan jeg være
>
> heldig at finde at et punkt hvor den trækker bedre.
>

Kører sådan en maskine ikke med vakuum-membraner?. En lille revne i disse
kunne også være en mulighed.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen
senator@post.tele.dk

Flying with ISDN. Almost as fast as the rabbits.



Armand (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-06-01 23:23


Søren Ottosen <soreotto@post4.tele.dk> skrev i en
news:9gghe4$fr1$2@news.inet.tele.dk...
> >
> > det mest logiske: Vand i karburatoren, som endvidere nærmest er en
> > af mine mærkesager her på gruppen!
> > .............Altså: tung gashånd vil forårsage mistet trækkraft
> > ved et givent omdrejningstal; hvorfor man kan halvredde og lokke
højere
> > omdrejninger ud af motoren med forsigtigere gasgivning (inden)!
> Bingo! Det kan jeg faktisk, hvis jeg slækker lidt på gassen kan jeg
> være heldig at finde at et punkt hvor den trækker bedre.

OK, then!

Luk for bensinhanen og tøm alle svømmerhuse ved hjælp af den bundskrue
eller bundventil, der er under (= på karburatorens dybeste punkt!) hvert
af dem !
Går der nogle tynde gummislanger fra kan du evt. lede det aftappede
bensin ud i f.eks. et gammelt syltetøjsglas, for at kunne få den gode
"Ahaaa-virkning" (TM by ego) der er i at se et givent vandindhold ligge
som
en fed silicone-kugle i bunden af det tynde bensin, såvel som det snavs
der også måtte være i svømmerhuset - Og med samme virkninger!

Husk at gemme eller smide glasset ud efter at have brugt det til
bensin!!

--
Armand.






Brian Lænø (16-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 16-06-01 06:11


"Søren Ottosen" skrev
> Hej NG
>
> Jeg har en Yamaha XJ 600 fra 1986, som har det problem at den ikke kan
> komme over 6-7000 omdrejninger så er det som om den holder igen. Den
sætter
> ikke ud, den holder bare igen.
> Jeg har renset dyser i karburatorerne og derefter synkroniseret dem, dog
> uden bedre resultat.
> Den trækker fint under 5000 omdrejninger, den starter fint, den går fint i
> tomgang (næsten perfekt), den tager gassen fint i frigear.
>
> Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?????
>

Er problemet opstået hurtigt, eller har den lige så stille taget fære omdr.?
Hvor gammel er din udstødning?
Hvis din udstødning er kokset til, så kan det godt stjæle nogle omdr.
Jeg har lige udskiftet min 12-13 år gamle lydpotte, det gav ca 2000 omdr.
mere.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Armand (16-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-06-01 12:51


Brian Lænø <brianla@worldonline.dk> skrev i en
news:I4CW6.3168$VQ4.377657@news010.worldonline.dk...
> "Søren Ottosen" skrev
> >
> > Jeg har en Yamaha XJ 600 fra 1986, som har det problem at den ikke
> > kan komme over 6-7000 omdrejninger så er det som om den holder igen.
> Hvor gammel er din udstødning?
> Hvis din udstødning er kokset til, så kan det godt stjæle nogle omdr.
> Jeg har lige udskiftet min 12-13 år gamle lydpotte, det gav ca 2000
> omdr. mere.

Kokset til?
Det er da et to-taktsfænomæn!!

Var problemet på din Cagiva nok ikke snarere utætheder p.g.a. rust??

--
Armand.





Brian Lænø (16-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 16-06-01 13:42


"Armand" skrev
>
> Kokset til?
> Det er da et to-taktsfænomæn!!
>
> Var problemet på din Cagiva nok ikke snarere utætheder p.g.a. rust??
>
Først til sidst, da brændte den også hul i plastigen
De 2 år jeg har haft Cagiva'en har den ikke været glad for at gå over 8000
omdr., heller ikke i lavere gear.
Det gule felt (der er intet rødt) starter ved 8500 omdr.
Nu trækker let ud til 10.000 omdr. i 4 gear, jeg har ikke prøvet at lade
løbe ud i 5 gear (højeste gear), men jeg tviler på at den kan, på grund af
for høj vindmodstant.
Kan en 4 takts ikke kokse til ved for fed blandning?
--
Brian
Cagiva Elefant 750



Armand (16-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-06-01 23:39


Brian Lænø <brianla@worldonline.dk> skrev i en
news:guIW6.1897$hi6.258056@news000.worldonline.dk...
> "Armand" skrev
> >
> > Kokset til? Det er da et to-taktsfænomæn!!
> > Var problemet på din Cagiva nok ikke snarere utætheder p.g.a. rust??
> Først til sidst, da brændte den også hul i plastigen
> De 2 år jeg har haft Cagiva'en har den ikke været glad for at gå over
> 8000 omdr., heller ikke i lavere gear. Det gule felt starter ved 8500
omdr.
> Nu trækker let ud til 10.000 omdr. i 4 gear, jeg har ikke prøvet at
> lade løbe ud i 5 gear (højeste gear), men jeg tviler på at den kan, på
> grund af for høj vindmodstant.

Taler vi om original udstødning, både før og siden??

> Kan en 4 takts ikke kokse til ved for fed blandning?

Det er overskydende totaktsolie der soder sammen på en to-takter, ikke
for fed bensinblanding (hvilket dog hænger uløseligt sammen i tilfælde
af brug af olieblandet bensin!)!!

--
Armand.






Brian Lænø (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 17-06-01 08:42


"Armand" skrev
> > De 2 år jeg har haft Cagiva'en har den ikke været glad for at gå over
> > 8000 omdr., heller ikke i lavere gear. Det gule felt starter ved 8500
> omdr.
> > Nu trækker let ud til 10.000 omdr. i 4 gear, jeg har ikke prøvet at
> > lade løbe ud i 5 gear (højeste gear), men jeg tviler på at den kan, på
> > grund af for høj vindmodstant.
>
> Taler vi om original udstødning, både før og siden??
>
> > Kan en 4 takts ikke kokse til ved for fed blandning?
>
> Det er overskydende totaktsolie der soder sammen på en to-takter, ikke
> for fed bensinblanding (hvilket dog hænger uløseligt sammen i tilfælde
> af brug af olieblandet bensin!)!!
>
Det var den orgirnale der sad på, den blev udskiftet med uorgirnal (ikke en
med fri udblæsning).
Men at den med den orgirnale ikke kunne trække op til det gule felt i lavt
gear, må da betyde at der var noget galt med udstødningen.
Rustflager inde i udstødningen kan sikkert have en betydning, men det var
først til sidst at der gik hul.
Hullet kom da en nitte, der sikkert holdt noget indmad, faldt ind i
udstødningen.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Armand (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-06-01 21:58


Brian Lænø <brianla@worldonline.dk> skrev i en
news:FaZW6.3495$VQ4.483150@news010.worldonline.dk...
> "Armand" skrev
> >
> > > Kan en 4 takts ikke kokse til ved for fed blandning?
> > Det er overskydende totaktsolie der soder sammen på en to-takter,
ikke
> > for fed bensinblanding (hvilket dog hænger uløseligt sammen i
tilfælde
> > af brug af olieblandet bensin!)!!
> > Taler vi om original udstødning, både før og siden??
> Det var den orgirnale der sad på, den blev udskiftet med uorgirnal
(ikke en
> med fri udblæsning).
> Men at den med den orgirnale ikke kunne trække op til det gule felt i
lavt
> gear, må da betyde at der var noget galt med udstødningen.

Cagiva producerer med sikkerhed motorer på samme måde som alle de andre
italienske fabrikker, og det er en kendt sag at f.eks. Ducati'er først
får en ordentlig ydelse, såvel som et pænt effektforløb, når der kommer
nogle skraldebang-udstødninger på.
Mon ikke at det er forskellen på din Cagiva, at det nye system har været
tilpas mere åbent :-/

--
Armand.




Brian Lænø (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 18-06-01 15:24


"Armand" skrev
> Cagiva producerer med sikkerhed motorer på samme måde som alle de andre
> italienske fabrikker, og det er en kendt sag at f.eks. Ducati'er først
> får en ordentlig ydelse, såvel som et pænt effektforløb, når der kommer
> nogle skraldebang-udstødninger på.
> Mon ikke at det er forskellen på din Cagiva, at det nye system har været
> tilpas mere åbent :-/
>
Jo det er da muligt, det er en Ducati Pantah 748 motor.
Men man burde da forvente at den kan trække ud til det røde felt (gult på
min) med standard udstødningen.
Ellers er der ingen grund til at markere et felt.
Men den har helt sikkert fået et bedre effektforløb nu, og det er uden at
den er dyset om.
Før der trak den markant bedre imellem 3.500 og 6.500 omdr. end resten af
omdr. området.
Nu trækker den jævnt op til 8.000 - 9.000 omdr.
Hvis jeg før kørte omkring 90 km/t i 5 gear og ville accelerere, så kunne
det ikke betale sig at geare ned.
Med den nye potte fik jeg også en uventet vægt optimering, da den vejer et
par kg mindre.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Armand (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-06-01 23:09


Brian Lænø <brianla@worldonline.dk> skrev i en
news:2doX6.3933$VQ4.637008@news010.worldonline.dk...
>
> "Armand" skrev
> > Cagiva producerer med sikkerhed motorer på samme måde som alle de
> > andre italienske fabrikker, og det er en kendt sag at f.eks.
Ducati'er først
> > får en ordentlig ydelse, såvel som et pænt effektforløb, når der
kommer
> > nogle skraldebang-udstødninger på.
> > Mon ikke at det er forskellen på din Cagiva, at det nye system har
været
> > tilpas mere åbent :-/
> Jo det er da muligt, det er en Ducati Pantah 748 motor.
> Men man burde da forvente at den kan trække ud til det røde felt (gult

> min) med standard udstødningen.
> Ellers er der ingen grund til at markere et felt.

Tjaeh :-/

Prøv at forhøre dig vad alle de italiener-ejere du møder på din vej!!

> Men den har helt sikkert fået et bedre effektforløb nu, og det er uden
at
> den er dyset om.
> Før der trak den markant bedre imellem 3.500 og 6.500 omdr. end resten
af
> omdr. området. Nu trækker den jævnt op til 8.000 - 9.000 omdr.

Lige netop en genkendelig "italiener-historie"

--
Armand.




Søren Ottosen (16-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 16-06-01 22:05

> Er problemet opstået hurtigt, eller har den lige så stille taget fære
omdr.?

Det ved jeg ikke den er faktisk nyindkøbt!

> Hvor gammel er din udstødning?

Ny



> Hvis din udstødning er kokset til, så kan det godt stjæle nogle omdr.
> Jeg har lige udskiftet min 12-13 år gamle lydpotte, det gav ca 2000 omdr.
> mere.
>
> --
Søren Ottosen



Brian Lænø (16-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 16-06-01 22:45


"Søren Ottosen" skrev
> > Er problemet opstået hurtigt, eller har den lige så stille taget fære
> omdr.?
>
> Det ved jeg ikke den er faktisk nyindkøbt!
>
> > Hvor gammel er din udstødning?
>
> Ny
>
Du har renset karburator, justeret ventiler og fået ny udstødning.
Er det en original udstødning?, hvis ikke så skal karburatorerne måske
dysses om.
Hvad med luftfilter er det også skiftet?
Har du målt kompression på cylinderne?
Er tændingen stillet?
Kan den tage flere omdr. i frigear/lavt gear?

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Søren Ottosen (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 17-06-01 22:02


>
> "Søren Ottosen" skrev
> > > Er problemet opstået hurtigt, eller har den lige så stille taget fære
> > omdr.?
> >
> > Det ved jeg ikke den er faktisk nyindkøbt!
> >
> > > Hvor gammel er din udstødning?
> >
> > Ny
> >
> Du har renset karburator, justeret ventiler og fået ny udstødning.
> Er det en original udstødning?, hvis ikke så skal karburatorerne måske
> dysses om.


De er dysset ned (fra 112,2 til 102,5) Uden bedring

> Hvad med luftfilter er det også skiftet?

Ja
> Har du målt kompression på cylinderne?
Ja, de er inden for specifikationerne, dog i den lave ende.

> Er tændingen stillet?

Nej Det kan man vist ikke

> Kan den tage flere omdr. i frigear/lavt gear?

Den kan sikkert godt i frigear, men den kan ikke i 1. og 2. gear, Men den
kan en gang imellem hvis jeg tager gassen lidt af.




Hilsen Søren Ottosen



Brian Lænø (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 19-06-01 18:58


"Søren Ottosen" skrev
> > Du har renset karburator, justeret ventiler og fået ny udstødning.
> > Er det en original udstødning?, hvis ikke så skal karburatorerne måske
> > dysses om.

>
> De er dysset ned (fra 112,2 til 102,5) Uden bedring

> > Kan den tage flere omdr. i frigear/lavt gear?
>
> Den kan sikkert godt i frigear, men den kan ikke i 1. og 2. gear, Men den
> kan en gang imellem hvis jeg tager gassen lidt af.
>

Hvad slag udstødning har du fået på siden du har gået ned i dyse størrelse?
Var det den orignale udstødning der sad på den før?

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Søren Ottosen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 20-06-01 09:30

>>
>> De er dysset ned (fra 112,2 til 102,5) Uden bedring
>
>> > Kan den tage flere omdr. i frigear/lavt gear?
>>
>> Den kan sikkert godt i frigear, men den kan ikke i 1. og 2. gear, Men den
>> kan en gang imellem hvis jeg tager gassen lidt af.
>>
>
>Hvad slag udstødning har du fået på siden du har gået ned i dyse størrelse?
>Var det den orignale udstødning der sad på den før?


Jeg ved ikke hvilken udstødning der sad på den før, men nu er det en Motad
der sidder på den. Den skulle efter sidende være meget = den originale, og
den er født med 102.5 dyser.

Hilsen Søren Ottosen





Brian Lænø (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 20-06-01 20:48


"Søren Ottosen" skrev
> >>
> >> De er dysset ned (fra 112,2 til 102,5) Uden bedring
> >
> >> > Kan den tage flere omdr. i frigear/lavt gear?
> >>
> >> Den kan sikkert godt i frigear, men den kan ikke i 1. og 2. gear, Men
den
> >> kan en gang imellem hvis jeg tager gassen lidt af.
> >>
> >
> >Hvad slag udstødning har du fået på siden du har gået ned i dyse
størrelse?
> >Var det den orignale udstødning der sad på den før?
>
>
> Jeg ved ikke hvilken udstødning der sad på den før, men nu er det en Motad
> der sidder på den. Den skulle efter sidende være meget = den originale,
og
> den er født med 102.5 dyser.
>
> Hilsen Søren Ottosen
>
Det bedste råd jeg kan give dig, er at få den dyset på et rullefelt.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste