Kan ikke se dele af sider i IE 6 / XP - vi~
Fra : Mikael

Dato : 15-02-06 17:10

Jeg strikket en site sammen og den fungerer nogenlunde efter hensigten
på Mac OS X i Safari, Firefox, Opera. Men her på en XP Pro / IE 6 er
der tomme felter nederst til højre (hvor indholdet skulle være) på
disse 3 sider:

"opskrifter og foto" http://www.sundhedscafe.dk/opskriftogfoto.html
"behandlere" http://www.sundhedscafe.dk/behandlere.html
"find os" http://www.sundhedscafe.dk/findos.html

Hvad er der mon galt? Jeg får ingen fejlmeddelelse...

mvh Mikael

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-02-06 17:28

Mikael wrote:
> [...]
> "find os" http://www.sundhedscafe.dk/findos.html
>
> Hvad er der mon galt? Jeg får ingen fejlmeddelelse...

Mystik, mystik. Næsten fejlfri HTML og CSS syntaks.
Derfor er der nok tale om en logisk fejl.

Jeg får en JavaScript fejl i IE6, knyttet til omousemove
event'en tror jeg nok.

Men det skulle ikke kunne medføre denne fejl.

Jeg gætter på, at der et eller andet sted i dit /meget/ omfattende
stylesheet (alt for stort til den simple opgave...) er en logisk
fejl, der involverer en IE only formregel, der skjuler indholdet via
display-attributten eller visibility attributten.

I den slags tilfælde plejer jeg at fjerne alt det fra siden,
der ikke kommer sagen ved, eller sagt på en anden måde, start forfra
med det simple først, nemlig venstre og højre kolonne plus footer.

Fyld så dit indhold i kasserne.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Mikael

Dato : 15-02-06 18:22

Ja, du har ret i, at det er omfattende. Jeg troede det ville være
lettest at bruge en af Macromedias templates, men det har givet store
problemer dvs. taget lang tid. Du har nok osse ret i, at jeg kunne
nøjes med to kolonner plus footer.

Hmm, det er da utroligt så indviklet tingene kan gøres...

Mikael

Fra : Mikael

Dato : 16-02-06 20:17

Jeg kan ikke gennemskue hvad det er der gør at IE skjuler dele af
http://www.sundhedscafe.dk/opskriftogfoto.html men viser hele
http://www.sundhedscafe.dk/kontakt.html ?

mvh Mikael

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-02-06 21:18

Mikael skrev:

> Jeg kan ikke gennemskue hvad det er der gør at IE
> skjuler dele af

Slår jeg din css helt fra, bliver teksten vist. Opgaven er
nu at finde ud af hvilken del af css'en der slår siden
ihjel.

Prøv at udkommentere dele af din css til du rammer det
der laver fejl, se http://html-faq.dk/1011.asp

Fjern også midlertidigt alle dine scripts, der meldes fortsat
fejl i linje 21.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med RSS

Fra : Mikael

Dato : 18-02-06 21:43

> [...]
> nu at finde ud af hvilken del af css'en der slår siden
> ihjel.
>
> Prøv at udkommentere dele af din css til du rammer det

Ja. Tak for tipset.

> Fjern også midlertidigt alle dine scripts, der meldes fortsat
> fejl i linje 21.

Linierne 14-22:

//menu constructor
function menu(allitems,thisitem,startstate){
callname= "gl"+thisitem;
divname="subglobal"+thisitem;
this.numberofmenuitems = 6;
this.caller = document.getElementById(callname);
this.thediv = document.getElementById(divname);
this.thediv.style.visibility = startstate;
}

Hvad er startstate mon?

mvh. Mikael