sang
Fra : Lars Raaby

Dato : 15-02-06 10:46

Hvordan er den rigtige måde at skrive en sang, digt eller rim og remser
på en hjemmeside?

Jeg kan huske at det har været oppe at vende for et par år siden. Det
jeg også tænker på er hvordan jeg skriver hvem der har lavet sangen og
evt en henvisning til en sangbog hvor teksten findes.
Jeg ved ikke om dette kan bruges <cite></cite> men det var mit bedste bud.

Jeg har kikket på www.hjemmesideskolen.dk og www.google.com uden at
kunne finde det som jeg søger.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 15-02-06 11:35

Lars Raaby wrote:
> [...]
> evt en henvisning til en sangbog hvor teksten findes.
> Jeg ved ikke om dette kan bruges <cite></cite> men det var mit

validere.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-02-06 12:24

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> validere.

tekst, man citerer. I så fald anvendes /attributten/ cite til
angivelse af en /online/ kilde, således

[Et citat fra min hjemmeside]

Derimod er (inline) /markøren/ <cite> netop er beregnet til en
kildeangivelse, hvadenten denne er online eller er i form
af noget trykt materiale:

[Et citat fra min bog]<br />
<cite>Jørgen Farum Jensen: Webdesign - illustreret håndbog</cite>

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Lars Raaby

Dato : 15-02-06 14:40

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> af noget trykt materiale:

> [Et citat fra min bog]<br />
> <cite>Jørgen Farum Jensen: Webdesign - illustreret håndbog</cite>

Tak det var lige det som jeg kunne bruge.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng