Dykkerrejse til Eilat?
Fra : Brian Long

Dato : 14-02-06 15:38

Hej

Da jeg pt. ikke kan komme til Egypten overvejer jeg at tage en uge til Eilat
for lidt seriøs dykning. Jeg søger derfor lidt information om muligheder og
priser.

1. Jeg tror jeg har fundet den billigste måde at komme derned på, men måske
der er nogen der kender en der er billigere. ca. 3000 m/ hotel i en uge.
2. Hvad koster det at dykke derned (pr. dyk pr. dag og evt. live on board)?
3. Hvad er priserne generelt i Eilat? Her tænker jeg på mad og drikke
primært.
4. Og sidst men ikke mindst ... kan det anbefales?

mvh
Brian Long

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 14-02-06 16:22

Brian Long wrote:

> 2. Hvad koster det at dykke derned (pr. dyk pr. dag og evt. live on board)?

Uhm... jeg har glemt hvad det kostede - jeg var der i starten af juli
2005. Vi dykkede med Aqualine, lige overfor Red Sea Sports Club, som vi
fandt for dyr. Begge ligger ved Coral Beach, 5 minutter i taxi fra Eilat
by - taxituren koster 20 NIS.

> 4. Og sidst men ikke mindst ... kan det anbefales?

Ja... Corel Beach er ok, flotte farver, og levende koraller, modsat
Dahab, hvor alle korallerne er døde... Jeg dykkede på Moses Rock, the
Cave, og på en misilbåd på 24 meters dybde, sænket til formålet for
nogle år siden.

Vh

--
Ole Michaelsen, Copenhagen, Denmark
http://www.olemichaelsen.dk/

Fra : Jan Birk

Dato : 14-02-06 21:10

> 3. Hvad er priserne generelt i Eilat? Her tænker jeg på mad og drikke
> primært.

Vi var der et par gange for nogle år tilbage, måske 5-6 år. Vi har siden
kaldt turene for tredie klasse til første klasses priser. Det kan jo
have ændret sig.

Vi synes at det var dyrt i forhold til danske priser. Jeg erindrer ikke
at dykningen var specielt dyrt, men mad, øl, vin, ting at foretage sig
på land o.s.v. Danske priser + 20-30% og en ringere kvalitet. Vi
besluttede os en aften at tage på en 'rigtig' fiskerestaurent. Det var
OK,ikke en stor oplevelse, men priserne ville få de bedste
fiskerestaurenter her hjemme til at blive endnu mere flove end de er i
forvejen

> 4. Og sidst men ikke mindst ... kan det anbefales?

Dykningen var nogenlunde. De har en lille marinepark hvor man kunne
snorkle rundt, det var højdepunktet omkring Eilat. Ellers er selve Eilat
ikke meget at skrive hjem om. Et lille vrag sunket til turisterne, en
række rev med fine navne, men meget døde... Højde punktet her er, når
deres ubåd kommer forbi

De bedste ture gik med båd op langs Egyptens kyst. Her husker jeg
dykningen som bedre end i Sharm. Mere liv flere farver og vi havde det
for os selv!

/Jan

Fra : Stefanie

Dato : 16-02-06 15:41

"Brian Long" <brian@long.dk> wrote in message
> [...]
måske
> der er nogen der kender en der er billigere. ca. 3000 m/ hotel i en uge.

Må jeg være så fræk og spørge hvilken måde der er den billigste at komme
derned på?

Mvh. Stefanie

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 17-02-06 17:24

> 1. Jeg tror jeg har fundet den billigste måde at komme derned på, men
> måske der er nogen der kender en der er billigere. ca. 3000 m/ hotel i en
> uge.

det lyder som en fair pris.. vi gav 2790 pr næse med apollo (som du også
kikker på;) ),
men det var afbud. På en udmærket hotel.

> 2. Hvad koster det at dykke derned (pr. dyk pr. dag og evt. live on
> board)?
jeg var ude og snorkle med delphiner og det var ikke specielt billigt.
Dykkede dog ikke denne gang...

> 3. Hvad er priserne generelt i Eilat? Her tænker jeg på mad og drikke
> primært.
Priserne er under hvad de er i dk generelt. Men overhovedet ikke som i Østen
eller Argentina.
Eilat er en ægte turistby med masser af barer og gang i den. Det er vel også
noget af det bedste
sted at tage hen, da de har ca. 25 grader hver dag i denne ørken by i
øjeblikket.

> 4. Og sidst men ikke mindst ... kan det anbefales?
Absolut. Der er så mange ting at lave. Men måske er nogle af disse lidt
blokerede i øjeblikket.
Eks. ligger Jordan 15 kilometer fra Eilat. Og kort derfra findes byen Petra
som er et MUST.
Det dødehav er også ca. 2 timer i bus fra Eilat. En fantastisk oplevelse.

Vi var også i Jerusalem, men ved ikke helt om det er så smart disse dage pga
muhammed tegningerne!
Men tag lige et kik på vores hjemmeside på www.honny.dk . Der kan også se en
masse billeder fra vores
ferie bare for et par uger siden!

Skriv gerne også i vores gæstebog;)

hilsen Jan

Fra : Stefanie

Dato : 23-02-06 16:51

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> men det var afbud. På en udmærket hotel.

> jeg var ude og snorkle med delphiner og det var ikke specielt billigt.

Kan du huske hvad prisen var for at svømme med delfiner? Var det
apollorejser som arrangerede det eller hvordan foregik det?
Jeg overvejer selv en rejse til Eilat for at komme ned og svømme med
delfiner, så kom gerne med detaljer :)

Med venlig hilsen
Stefanie

Fra : Grethe Anaeus

Dato : 08-03-06 14:21

> 3. Hvad er priserne generelt i Eilat? Her tænker jeg på mad og drikke
> primært.

Priserne i Eilat er (som en anden også har skrevet) under danske priser.
Desuden er de også under normale israelske priser, da Eilat som kompensation
for at ligge så langt fra alle andre byer i Israel er momsfrit område.

.... Grethe

Fra : NeilD

Dato : 20-02-06 22:27

Nu kan du tilbage til Egypten: