Tenerife eller Grand Canaria?
Fra : Ukendt

Dato : 13-02-06 20:24

Da vi nok må skyde en hvid snorkel efter vores Sharm el Sheikh tur, så står
valget, mellem Tenerife eller Grand Canaria. Hvad vil I anbefale??
..

Fra : Søren Reinke

Dato : 13-02-06 20:57

Olie wrote:
> Da vi nok må skyde en hvid snorkel efter vores Sharm el Sheikh tur, så står
> valget, mellem Tenerife eller Grand Canaria. Hvad vil I anbefale??
> .

Hej Olie

Jeg har være på Gran Canaria i sommers hvor man desværre ikke kunne
komme til Egypten pga bomberne i Sharm el Sheikh.

Jeg havde ikke forventet noget som helst, og blev virkeligt positivt
overrasket.

Jeg dykkede med http://www.diveacademy-grancanaria.com/

Her er nogle billeder jeg tog dernede:
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/61.jpg
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/68.jpg
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/69.jpg
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/71.jpg
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/30.jpg
http://www.diveacademy-grancanaria.com/photogallery/65.jpg

Det skal lige siges billeder er totalt ubehandlet, da centret fik et
kopi direkte fra kameraet.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : P Kaasing

Dato : 13-02-06 22:23

>"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i en meddelelse
>Olie wrote:

>Jeg har være på Gran Canaria i sommers hvor man desværre ikke kunne komme
>til Egypten pga bomberne i Sharm el Sheikh.

Hvordan med vandtemperaturen dernede om sommeren? Sådan ca juni/juli måned.

Og hvordan er sigten? Den ser jo fin ud på dine billeder.

/Poul

Fra : Søren Reinke

Dato : 13-02-06 22:54

P Kaasing wrote:

> Hvordan med vandtemperaturen dernede om sommeren? Sådan ca juni/juli måned.

Jeg dykkede fra den 25/8 til den 29/8 og temperaturen var 22-23 grader,
selv på 46.3 meters dybde.

> Og hvordan er sigten? Den ser jo fin ud på dine billeder.

Den svingene imellem 10-25 meter vil jeg gætte på (jeg er altid rigtig
dårlig til at bedømme sådanne noget).
Den er lidt dårligere end i sharm når den er bedst der.

Fra : Søren Arnvig

Dato : 14-02-06 07:07

"P Kaasing" <kaasing@varmpost.com> wrote in message

> Hvordan med vandtemperaturen dernede om sommeren? Sådan ca juni/juli
> måned.
>
> Og hvordan er sigten? Den ser jo fin ud på dine billeder.

Jeg var på GranCan i Oktober og vandet var ganske fint.
Sigten var 12-14 m. Jeg ved ikke hvad temp. var, men
45 min i 3 mm dragt var lige på den kolde side.
5 mm var meget passende uden hætte og handsker.

Der er flere dykkercentre at vælge imellem,
men sikkerheden halter lidt efter danske standarder.

Søren Arnvig

Fra : P Kaasing

Dato : 14-02-06 16:49

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 5 mm var meget passende uden hætte og handsker.
>
> Der er flere dykkercentre at vælge imellem,
> men sikkerheden halter lidt efter danske standarder.

Tak for begge dine svar. Så må jeg hellere tage derned til sommer.

/Poul

Fra : René

Dato : 14-02-06 19:19

hej

jeg har dykket begge steder og de er ens med sigt og dyreliv, så det
jeg ville kigge på, er hvad for nogen vrag der er mulighed for at
dykke på.

på Grand Canaria er der 2 store vrag 110m lange og 14m bred. oppe ved
las palmas
se http://www.dykmag.net/dk/docs/c_rejse/europa/gran_canaria.htm

mvh

René

Fra : Olskum

Dato : 14-02-06 19:54

On Mon, 13 Feb 2006 20:24:15 +0100, Olie wrote:

> Da vi nok må skyde en hvid snorkel efter vores Sharm el Sheikh tur, så står
> valget, mellem Tenerife eller Grand Canaria. Hvad vil I anbefale??
> .

Var på Gran Canaria i starten af december. Vandet ca 22 grader på 15m.
Havde et par dyk på det store undervandsreservat El Cabron. Ikke nogen stor
oplevelse, selvom det var mine første dyk uden for Skandinavien - dog en
del liv.

Dykkede med Nordic Divers (http://www.nordicdivers.com/). Flinke svenske
gutter, men noget ramponeret udstyr, så tag ihvertfald eget ABC og
lungeautomat med evt. egen 3-5mm dragt.

/Olskum

Fra : Søren Reinke

Dato : 14-02-06 23:03

Olskum wrote:

> [...]
> oplevelse, selvom det var mine første dyk uden for Skandinavien - dog en

Okay i august var El Cabron et godt dykkersted, masser af sepia'er
blæksprutter, krabber osv.

Fra : Olskum

Dato : 15-02-06 21:17

> Okay i august var El Cabron et godt dykkersted, masser af sepia'er
> blæksprutter, krabber osv.

Så da også en blæksprutte og en rokke i horisonten og en del andre fisk (og
så et "live" juletræ - nej hvor sjovt!). Havde nok bare forventet noget
mere. En god på Kullen kunne sagtens hamle op med El Cabron den dag jeg var
der.

/Olskum

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-02-06 22:28

Olskum wrote:

> [...]
> mere. En god på Kullen kunne sagtens hamle op med El Cabron den dag jeg var

Så er jeg bange for du har været uheldig, de 3 gange jeg har dykket der
vrimlede det med alt muligt. Og der var flotte klippeformationer,
'huler' osv.