Sortere mails efter modtager
Fra : Carsten Keller

Dato : 13-02-06 10:46

Hej gruppe.

Jeg har et par tusinde mails i min indbakke. Min bruger har flere
mailadresser tilknyttet (ck@afdeling1.firma.dk, ck@afdeling2.firma.dk). Jeg
kunne godt tænke mig at se hvilke mails der er sendt til hvilke adresser,
men ved søgning er de allesammen sendt til "Carsten Keller", hvilket jo
sådan set er rigtigt nok, men ikke lige det jeg er ude efter. Hvis jeg søger
på selve mailadressen kommer der ingen hits.

Jeg har bemærket at hvis jeg Bruger webmail, kan den sagtens skelne de to
typer mail. Hvilke felter i Outlook skal jeg søge på?

Outlook 2003 SP2 op mod Echange 2003 SP1.

Takker

Keller

Fra : -=JF=- arb

Dato : 13-02-06 11:07

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> kunne godt tænke mig at se hvilke mails der er sendt til hvilke adresser,

Højreklik i den grå linie umiddelbart over øverste mail (linien med 'Fra',
'Emne' osv.)
Klik på knappen 'Feltvælger'
Tag fat i feltet 'Til' og træk det op på plads ved de andre veltvælgere.

Mvh John

Fra : Carsten Keller

Dato : 13-02-06 12:00

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> wrote in message
> [...]
> 'Emne' osv.)
> Klik på knappen 'Feltvælger'
> Tag fat i feltet 'Til' og træk det op på plads ved de andre veltvælgere.

Denne sorterer bare dem alle i en bunke. Den skelner altså ikke mellem
"Carsten Keller, sendt til adressen ck@afdeling1.firma.dk" og "Carsten
Keller, sendt til adressen ck@afdeling2.firma.dk". Det er samme opførsel jeg
får hvis jeg bruger søg-funktionen. Hvordan får jeg den til at bruge
mailadressen og ikke brugeren som nøgle?

Keller

Fra : Max

Dato : 14-02-06 07:59

Hej Carsten

> opførsel jeg får hvis jeg bruger søg-funktionen. Hvordan får jeg den
> til at bruge mailadressen og ikke brugeren som nøgle?

Hvis du har en konto til hver adresse, ja så brug den.

Mvh Max

Fra : Carsten Keller

Dato : 14-02-06 15:14

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Carsten

> Hvis du har en konto til hver adresse, ja så brug den.

Der er kun en konto. Vi har før i tiden haft flere mailadresser knyttet til
samme konto på Exchange-serveren, jeg ville gerne vide hvilke adresser folk
havde brugt til at sende til mig...

Keller

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-06 19:46

> [...]
> typer mail. Hvilke felter i Outlook skal jeg søge på?
>
> Outlook 2003 SP2 op mod Echange 2003 SP1.

opret f.eks. indbakke1 og evt. inbakke2
Hvis du har begge adresser (ck@afdeling1.firma.dk, ck@afdeling2.firma.dk).
i dine kontaktpersoner må du kunne oprette en regel
der sender post til (ck@afdeling1.firma.dk, til inbakke1
og post til ck@afdeling2.firma.dk). indbakke2
mvh / Bc