Alle klasser i #div skal være blå?
Fra : Cifly

Dato : 12-02-06 11:02

Hej NG

Er det muligt at definere CSS således, at alle <p> i #div, skal være blå?

Altså noget i stil med:

------------//------------
p {
color: black;
}

#div {
noget;
}

#div.p {
color: blue;
}
------------\\------------

Alle normale <p> vil være sorte, mens alle <p> der er placeret indenfor #div
elementet bliver blå.

--
Venlig hilsen
www.flygenrings.dk

"Sometimes when you lose, you win" - Robin Williams "What dreams may come"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-06 11:17

Cifly skrev:

> Er det muligt at definere CSS således, at alle <p> i #div, skal være blå?

Det er ikke smart at bruge div som id-navn fordi det er et
tagnavn (selv om det måske virker). I min forklaring bruger jeg
#blaa i stedet:

p { color: black; }

#blaa { noget; }

#blaa p {
   color: blue;
   background: inherit;
}

Der må ikke være punktum ved p.

--
Bertel

Fra : Cifly

Dato : 12-02-06 12:30

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er ikke smart at bruge div som id-navn fordi det er et
> tagnavn (selv om det måske virker). I min forklaring bruger jeg
> #blaa i stedet:

Ok.

> p { color: black; }
>
> #blaa { noget; }
>
> #blaa p {
> color: blue;
> background: inherit;
> }
>
> Der må ikke være punktum ved p.

Kanon. Tak skal du have

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-06 14:03

Cifly skrev:

>Kanon. Tak skal du have

Og husk lige, at et id må kun bruges en gang på siden, skal det
bruges flere gange, så skal det være class.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Cifly

Dato : 12-02-06 14:15

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Og husk lige, at et id må kun bruges en gang på siden, skal det
> bruges flere gange, så skal det være class.

Yep!