grafikkort er alt for varmt
Fra : Kim Frandsen

Dato : 12-02-06 09:36

Hej,

jeg har et problem med mit grafikkort, et asus radeon 9800xt.
Det er 60c varmt ved idle, og hvis jeg spiller et 3d-spil bliver det 75
grader inden for få minutter.
Det er umuligt at spille 3d-spil, de genstarter computeren indenfor få
minutter, selvfølgelig
afhængig af hvor nyt spillet er.
Der er 3 blæsere i mit kabinet, cpu og bundkortstemperaturerne ligger på
31/24c efter 5 døgn uafbrudt kørsel.
Mit grafikkort er 60c varm lige efter jeg tænder computeren.
Det er ligesom den ene af de 2 blæsere der sidder på grafikkortet ikke kan
køre ordentligt rundt, måske
det er problemet.
Er der nogle grafikkortkølere der er lette at montere?

Mvh
Kim Frandsen

Fra : Bruno

Dato : 12-02-06 17:11

Kim Frandsen wrote:
> Mit grafikkort er 60c varm lige efter jeg tænder computeren.
> Det er ligesom den ene af de 2 blæsere der sidder på grafikkortet ikke kan
> køre ordentligt rundt, måske
> det er problemet.

Tænkeligt.

> Er der nogle grafikkortkølere der er lette at montere?

Prøv og kig på fx. Zalman, men inden du køber nyt så prøv og smør
blæserne du har nu. En enkelt dråbe olie det rigtige sted kan gøre
underværker.

Mvh

Bruno