Hvorfor floater billedet ikke som jeg tror~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-06 20:24

Hej alle

http://lundhansen.dk/ er der fire billeder der er sat op med
float left. Det virker sådan set også okay, men hvorfor bliver
det fjerde billede nedenunder det tredje hvis der er plads til
tre billeder i den øverste stribe?

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-02-06 20:54

Den 11-02-06 20.24 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> float left. Det virker sådan set også okay, men hvorfor bliver
> det fjerde billede nedenunder det tredje hvis der er plads til
> tre billeder i den øverste stribe?

Fordi der ikke er plads. Du ved godt, at du har en ekstra div, om det
sidste billede? Det kan være dens padding/margin, der snyder dig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-06 23:15

Kim Ludvigsen skrev:

> Fordi der ikke er plads.

Det forstår jeg ikke. Der er masser af plads til venstre, og
højden skal det under alle omstændigheder selv tvinge plads til.

> Du ved godt, at du har en ekstra div, om det
> sidste billede?

Ja, men fænomenet optrådte også før jeg lavede den hoverfidus der
gjorde at jeg blev nødt til at samle billede og link - altså
dengang alle fire billeder var sat ens op. Desuden kan man få det
sidste billede til at hoppe helt til højre ved at formindske
vinduet sideværts.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-02-06 00:12

Den 11-02-06 23.14 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Det forstår jeg ikke. Der er masser af plads til venstre, og
> højden skal det under alle omstændigheder selv tvinge plads til.

Åh, undskyld. Jeg skal lære at læse, hvad der står. Jeg troede, du havde
problemer med at få billedet hoppe op på øverste linje. Jeg ved ikke,
hvad der går galt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-02-06 00:25

Den 12-02-06 00.12 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Åh, undskyld. Jeg skal lære at læse, hvad der står. Jeg troede, du havde
> problemer med at få billedet hoppe op på øverste linje. Jeg ved ikke,
> hvad der går galt.

Der er et eller andet, der driller på siden, så jeg ikke rigtigt kan
teste det her, men prøv at indsætte en <div style="clear: both;"></div>
før div'en med Zakarias.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-02-06 22:04

Bertel Lund Hansen skrev:

> hvorfor bliver det fjerde billede nedenunder det tredje
> hvis der er plads til tre billeder i den øverste stribe?

Prøv at sætte

border:solid 1px red;

på <p> og <div>, så du kan se hvor meget de fylder, så
finder ud fejlen. Du kan også bruge en outline-funktion,
hvis du har en toolbar der kan sådan noget.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med RSS

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-06 23:29

Allan Vebel skrev:

> Prøv at sætte

> border:solid 1px red;

Det gav ikke nogen overraskelse.

Hvorfor kan man få det sidste billede til at hoppe helt til højre
ved at formindske vinduet?

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-06 08:02

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvorfor kan man få det sidste billede til at hoppe helt til højre
> ved at formindske vinduet?

Erstat "højre" med "venstre".

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-06 14:00

Bertel Lund Hansen skrev:

>Erstat "højre" med "venstre".

href='

'>http://lundhansen.dk/zakarias/zakarias.htm'>

skulle vidst gøre det (og så er float: left overflødig, hvis der
kun skal være det ene billede).
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-06 17:40

Knud Gert Ellentoft skrev:

Jeg er godt klar over at jeg kan cleare så billedet garanteret
havner på en linje for sig selv, men det er slet ikke det jeg
vil. Alle fire billeder (plus eventuelle nye) skal floates left
så fremvisningen tilpasser sig browservinduet automatisk sådan
som de gør nu. Jeg undrede mig bare over at det overhovedet kan
lade sig gøre at de ikke hopper helt til venstre når de bliver
tvunget til at gå ned på en ny linje. Det er begrænset hvor meget
jeg vil slås med det, for det ødelægger jo ikke
brugervenligheden, men jeg fatter slet ikke at det kan lade sig
gøre - jeg mener der er jo ikke meget float:left over det. Det er
dog ens i de tre browsere.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-06 23:43

Bertel Lund Hansen skrev:

>Jeg er godt klar over at jeg kan cleare så billedet garanteret
>havner på en linje for sig selv, men det er slet ikke det jeg
>vil

Selvf. ikke, når jeg tænker mig om.

Sjovt nok, når man fjerner <div> og sætter float: left på den
første <p>, så flytter teksten under billedet til venstre, men
billedet bliver stående, hvor det hele tiden har været.
så ryger du på min ignoreringsliste.