brug af mikroovn
Fra : Battlefield´s

Dato : 11-02-06 19:05

Hej
Vi har lige fået en mikroovn (for første gang) og nu er vi kommet i tvivl om
vi kan bruge den til frossen morgenbrød?
Skal brødet tøes op først? Hvor lang tid skal rundstykkerne have i ovnen?
Hilsen Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 19:22

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om
> vi kan bruge den til frossen morgenbrød?
> Skal brødet tøes op først? Hvor lang tid skal rundstykkerne have i

JEg tør ofte frosset brød i ovnen.
Jeg giver det ca 30 sekunder, og derefter på brødristeren så de bliver
dejligt sprøde..

Louise

Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-06 04:20

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in message

> [...]
> ovnen?
>
> JEg tør ofte frosset brød i ovnen.
> Jeg giver det ca 30 sekunder, og derefter på brødristeren så de

Ja, mikro er som anden ovn, blot fordeles varmen jævnt i hele massen
og i det indre helt fra start

Vil man have sprød skorpe så må rister, bordgrill eller alm ovn i
brug - eller en dyrere mikro med grill og blæser.

At tø op først er unødvendigt - netop til at tø frosne ting op, er
mikro hurtig og problemfri

Fra : Battlefield´s

Dato : 12-02-06 12:41

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> JEg tør ofte frosset brød i ovnen.
> Jeg giver det ca 30 sekunder, og derefter på brødristeren så de bliver
> dejligt sprøde..
>
> Louise

Hej Louise
Tak for svaret. I dag fik vi fint morgenbrød ved at gøre som du skrev
Hilsen Vibeke