Mest uhyggelige spil?
Fra : Anders

Dato : 11-02-06 17:29

Hvilket er det mest uhyggelige spil på markedet?

Doom3 fik jo virkelig en ud på det yderste af stolen. Quake4 var en
skuffelse på det felt. Overhovedet ingen chok eller lignende.

Hvad med F.E.A.R?

Anders

Fra : BuFFerz

Dato : 11-02-06 18:06

> Hvad med F.E.A.R?

Den er scarry synes jeg :o har ikke spillet færdig da jeg for ofte
valgte at trykke alt+f4 (for at lukke spillet hurtigst mulig) når det
blev for skummelt

Hvis du er til gys - skaf dig FEAR!

/Buff

Fra : Eg Egemarke

Dato : 11-02-06 19:50

Area 51 med et par ODENTLIGE hørebøffer på, og MASSER af Lyd.. Ham Manson og
Powers Boothe laver et GENIALT godt lydspor, der får een til at lette i tide
og utide...

MvH Eg Egemarke

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 11-02-06 22:35

Anders <nospam@nospam.dk> wrote in news:61cf6$43ee10b7$55da9968$21142
@news.galnet.dk:

> Hvilket er det mest uhyggelige spil på markedet?
>
> Doom3 fik jo virkelig en ud på det yderste af stolen. Quake4 var en
> skuffelse på det felt. Overhovedet ingen chok eller lignende.
>
> Hvad med F.E.A.R?

glem det nye skidt - det er for poleret -

avp 1.. space marine...

beep

beep

beep

:D

--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Peter T.

Dato : 11-02-06 22:38

Lars Gjerløw Jørgensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> glem det nye skidt - det er for poleret -

Enig. ALT for enig.

> avp 1.. space marine...

Hm?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Silver

Dato : 12-02-06 19:53

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Enig. ALT for enig.

> Hm?

Alien vs Predator 1 spillet, hvor du spiller som Marine soldat, og de beeb
han snakker om er motiontrackeren og HAN HAR FANDME RET! for satan det spil
har givet mig nogle af de vildeste gys længe, tænk dig du går ned af en mørk
gang hvor der hver 10 meter lyser en svag pære i loftet så du kun kan se
området lige omkring pæren.

Du har din motiontracker til at søge og den begynder stille at give et lille
beeb fra sig, bee.....beeb.....beeb....beeb....beeb og du begynder febrilsk
at sigte fra den ene side af gangen til den anden mens lyden af beeb'et
bliver større og større og så hører du et alien skrig......og det næste der
sker er at du er i fuld gang med at danse breakdance mens dit gevær bjæffer
fra højre til venstre og op og ned og du sidder helt ude på kanten af din
stol i mørket mens monitorens lyser dit koldsvedsbefængte ansigt op.

Hehe....Brrrrr.....føler det er ved at være tid til et gensyn, det skal vist
installeres på den bærbare igen :D

Mvh
Silver.

Fra : Peter T.

Dato : 14-02-06 11:12

Silver udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> breakdance mens dit gevær bjæffer fra højre til venstre og op og ned
> og du sidder helt ude på kanten af din stol i mørket mens monitorens

hæhæ... Du beskriver det ganske fint. :) Det fede var at spille det om
natten, hvor man _kun_ sad i lyset fra skærmen. Jeg holdte til allerhøjst
10-15 minutters gaming ad gang. Så måtte jeg holde pause, smide noget Lisa
Ekdahl på og tænde al lyset. :) Og jeg som ellers ikke er let at
skræmme... Hmmm...

Problemet var især, når man kunne se 2 hvide dots på radaren og høre de to
hurtige bips. Ifølge radaren skulle de være for enden af gangen lige foran
en. Smed man en flare og kiggede i retningen, så var der ingenting. Føj
føj føj. Så kigger man væk, og pludselig kunne man høre lydene af kløerne
fra 1-2 aliens bag en. Man vender sig om og skyder vildt omkring sig uden
at kunne se noget, og så var der _måske_ ingenting. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Silver

Dato : 14-02-06 19:41

> [...]
> fra 1-2 aliens bag en. Man vender sig om og skyder vildt omkring sig uden
> at kunne se noget, og så var der _måske_ ingenting. :)

Jeg må indrømme at det er det eneste spil hvor jeg decideret har valgt at
spille det i dagslys de RIGTIG slemme steder simpelthen fordi jeg var skræmt
fra vid og sans :D

Men så prøv at spille det midt om natten, mens at filmen alien den 8ende
passager kører på fjernsynet ved siden af :S :S :S.

Fy for pokker! :D

Det er sgu lidt synd at de fleste spil nutildags ikke når op på samme højde
som AvP, men filmene har selvfølgelig osse en hel del at sige hehe.

Mvh
Silver.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 14-02-06 20:44

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in

> Det er sgu lidt synd at de fleste spil nutildags ikke når op på samme
> højde som AvP, men filmene har selvfølgelig osse en hel del at sige
> hehe.

og jeg tror at man skal være vokset op med dem stående som
toppen af uhygge for at det virker. Flere "unge" jeg har
vist det til synes ikke det er uhyggeligt. Men de er vokset
op med helt andre film og referencerammer.

Jeg må i øvrigt indrømme at der er en del baner i Far Cry
der også godt kan få nakkehårene til at rejse sig. Men jeg
har aldrig oplevet bedre gys end AvP. punktum.

/hilsner

Fra : Peter T.

Dato : 15-02-06 08:59

Silver udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det er sgu lidt synd at de fleste spil nutildags ikke når op på samme
> højde som AvP, men filmene har selvfølgelig osse en hel del at sige
> hehe.

Enig.

Det minder mig forresten om, at en nuttet frænde lige har bestilt 9dvd-
versionen af alien quadrology til mig til 299 kr. For fanden jeg glæder
mig! :] Disse film har været på ønskelisten i mange mange mange år!

--
Mvh. Peter T.

Fra : Bruno

Dato : 12-02-06 14:49

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> glem det nye skidt - det er for poleret -
>
> avp 1.. space marine...

AVP er noget nyt skidt i forhold til det helt rigtige!

Terminator Future Shock. Prøv det en mørk nat

Vi taler FPS fra før der var noget som hed 3D hardware og nok det første
PC spil med mouselook. Men store baner, flydende overgang mellem inde og
ude, køretøjer man kan anvende... spillets eneste problem er i
virkeligheden, at der en film licens fordi så troede mange det var skod.

http://www.gamespot.com/pc/action/terminatorfutureshock/

Mvh

Bruno

Fra : Peter T.

Dato : 11-02-06 22:35

Anders udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvilket er det mest uhyggelige spil på markedet?

Marinedelen i Alien vs predator 1.

Jeg tænker på dig, når du føler trang til at skide i bukserne, mens radaren
blipper og du absolut intet kan se.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Hejle

Dato : 12-02-06 10:41

Hørt Hørt ..

Yes sir! Godt op for lyden med ørebøfferne på, så skal de små hår i nakken
nok rejse sig ... :)
Radaren bibber underligt, noget falder ned, men intet og se ...også når man
mindst venter det.. virkelig et lækkert game .. Tror dælme jeg vil ha'
det gravet frem igen..

U-Hygge
Hejle ...

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 12-02-06 22:04

Tør sateme ikke selv spille sådan noget...

Sidder og tisser i bukserne, når jeg spiller Half Life og Doom...

Men jeg har hørt Silent Hill-serien skulle være ret uhyggelig, men det kan
være det kun er til konsollerne.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-02-06 07:48

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Sidder og tisser i bukserne, når jeg spiller Half Life og Doom...
>
> Men jeg har hørt Silent Hill-serien skulle være ret uhyggelig, men det kan

Til konsollerne må jeg nok indrømme at Resident Evil 2 var det ypperste.
Det har muligvis noget at gøre med at hele kollegie-gangen sad oppe til
klokken 2-3 om natten og spillede sammen.

På PC har Doom3 for nyligt givet et par ok oplevelser, men det spil er i
virkeligheden alt for ensformigt.

HalfLife2 havde også nogle gode punkter. Især broen er effektiv når man
har højdeskræk...

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Kim2000

Dato : 13-02-06 08:14

"Anders" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket er det mest uhyggelige spil på markedet?
>
> Doom3 fik jo virkelig en ud på det yderste af stolen. Quake4 var en
> skuffelse på det felt. Overhovedet ingen chok eller lignende.

Jeg synes Doom III var så uhyggeligt at det ikke var sjovt, og jeg gad ikke
spille det til ende.

> Hvad med F.E.A.R?

Det er gabende kedeligt efter min smag, og styringen er elendig, det er ikke
usædvanligt at hamre et magasin af på 1 meters afstand uden det påvirker
nogen.

Som det er nævnt andre steder ville jeg også se på AvP spillene.

mvh
Kim

Fra : Dan

Dato : 13-02-06 16:45

Hvad snakker du om? FEAR er HalfLife møder Max Payne møder Silent Hill møder
japansk gys. Superduper effektiv!

På den anden side er der Silent Hill som er mere rendyrket psyko-horror.

Hilsen

Dan

Fra : kimila

Dato : 13-02-06 23:52

> Hvilket er det mest uhyggelige spil på markedet?

Silent Hill 2+3+4, Resident Evil Serien, AvP 1+2, Obscure, The Thing, The
Suffering 1+2 are for at nævne nogle stykker.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Søren Larsen

Dato : 14-02-06 01:09

"kimila" <kimila@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Silent Hill 2+3+4, Resident Evil Serien, AvP 1+2, Obscure, The Thing, The
> Suffering 1+2 are for at nævne nogle stykker.

> [...]

Nej Nej Nej

Clive Barkers Undying, det er fandme spooky, spille det så dan en mørk aften
erfter midnat med hørebøffer...

Fra : Ginge

Dato : 14-02-06 11:04

> Clive Barkers Undying, det er fandme spooky, spille det så dan en mørk
> aften
> erfter midnat med hørebøffer...

Det må jo så være en mørk nat

Per