AGP kort med passiv køling der også klare ~
Fra : Kim

Dato : 11-02-06 16:00

Kæresten skal ud og købe en fladskærm til sin arbejds pc
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150221) , og sådan en skærm skal
jo helst tilsluttes et DVI stik på grafikkortet, og det har hun ikke i dag.
Da hun stort set kun arbejder i word, så kræver hun ikke ret meget af kortet
udover et ordenlig 2D billed og så må det gerne ligge i den billige ende.
Jeg har selv kig på et Asus A9250GE/TD til omkring de 400,-
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=104920), men findes
der noget andet, med passiv køling, i det prisleje der er meget bedre?
Altså et GFXkort til AGP med passiv køling og DVI og som er billig.
(gerne med en bedre ydelse end hendes gamle og larmende Gforce Ti4200 AGP,
da jeg sommetider også bruger den :) )
Så hvad vil i foreslå?

Mvh. Kim H.

Fra : Villy Jensen

Dato : 11-02-06 16:49

> [...]
> Altså et GFXkort til AGP med passiv køling og DVI og som er billig.
> (gerne med en bedre ydelse end hendes gamle og larmende Gforce Ti4200 AGP,

AGPkort med "Radeon 9550" køles nogengange passivt.

"9550" er lidt svagere end GF4200 i DX8 (derfor kan køler undlades)
men "9550" er til gengæld DX9 kompatibelt.

Der er DVI på nogen af kortene
(søg efter "9550" på edbpriser.dk eller gate2prices.dk)

Check om "9550 SE" betyder "9550 SkodEdition" før du beslutter

"9550" lyder bedst, men check om "9550" er kraftigere end "9250" før du
beslutter - (samme prisleje)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-02-06 22:02

Hej

Kim wrote:
> Jeg har selv kig på et Asus A9250GE/TD til omkring de 400,-
> (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=104920), men findes
> der noget andet, med passiv køling, i det prisleje der er meget bedre?

For under 500,- kan du få et Geforce 6200 som er markant bedre.