Punkttegn forskydes nedad?
Fra : Martin Ploug

Dato : 11-02-06 11:50

Hej

Jeg har lavet en helt alm. punktopstilling.
Men punkttegnet ud for hvert punkt er forskudt
nedad i forhold til den terkst, der står ud for punktet.

Hvorfor? det har jeg da ikke oplevet før.

css:

li
{
font-family:verdana, arial, tahoma, sans-serif;
font-size:11px;
color:#000000;
font-weight:normal;
}

html:

hvordan løser jeg det, så punkttegnet står lige ud for
teksten?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 13:39

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men punkttegnet ud for hvert punkt er forskudt
> nedad i forhold til den terkst, der står ud for punktet.
>
> Hvorfor? det har jeg da ikke oplevet før.

Et link til siden vil gøre det meget nemmere at hjælpe. Og oplever du fejlen
i alle browsere?

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-02-06 17:04

> Et link til siden vil gøre det meget nemmere at hjælpe. Og oplever du
fejlen
> i alle browsere?

http://www.detour.dk/turist.htm

Det ser vist værst ud i IE.

- Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-06 17:12

Martin Ploug skrev:

> http://www.detour.dk/turist.htm

> Det ser vist værst ud i IE.

Ja, men det kan *anes* i de to andre. Mon det skyldes at du
formindsker skrifttypen? Hvad sker der hvis du ikke beder om
listtypen disc, men bruger den automatiske?

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-02-06 17:30

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> formindsker skrifttypen? Hvad sker der hvis du ikke beder om
> listtypen disc, men bruger den automatiske?

Nu har jeg ændret skrftstørrelsen og fjerne listtypen disc,
men jeg synes ikke det ændret noget.

Jeg mener ikke jeg har været ude for det før, men det kan nok godt være
noget
med skriftstørrelsen at gøre.
Det hjælper lidt at skrive vertical-align:middle

Jeg har lavet en anden testfil
http://www.detour.dk/li-test.htm

Her synes jeg ikke der ser ud til at være problemer
- kan det være det er fordi det står i en div eller i en forkert markør?

Jeg fatter det ikke helt.

Hilsen Martin

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 11-02-06 17:46

Martin Ploug wrote:
> [...]
>
> Her synes jeg ikke der ser ud til at være problemer
> - kan det være det er fordi det står i en div eller i en forkert

Kiggede på begge eksempler og lagde et stykke parir hen langs overkanten af
de små bogstaver og overkanten af bullet flugter perfekt med overkanten af
de små bogstaver. Du kigger på et problem der ikke er der, jeg har selv
prøvet det på et tidspunkt og fik at vide, at hvis overkanten flugter med
teksten, så er det som det skal være.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-02-06 17:38

> [...]
> formindsker skrifttypen? Hvad sker der hvis du ikke beder om
> listtypen disc, men bruger den automatiske?

Tror jeg har løst den nu.

Jeg har en vertical-align:top i min div, og når jeg udkommenterer
den, ser det ud til at blive justeret rigtigt.
Kan det godt passe at det er det der galt?

Hilsen Martin

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-02-06 17:25

On Sat, 11 Feb 2006 17:04:00 +0100, "Martin Ploug"
<mploug@mail.tele.dk> wrote:

>http://www.detour.dk/turist.htm
>
>Det ser vist værst ud i IE.

Prøv at fjerne:
vertical-align:top;
i div#indhold

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-02-06 18:02

> Prøv at fjerne:
> vertical-align:top;
> i div#indhold
>
> Good luck!
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Det var vist lige det, der skulle til!

Mange tak for jeres indlæg.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-02-06 18:20

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> wrote in message

> Det var vist lige det, der skulle til!
>
> Mange tak for jeres indlæg.
>
> Med venlig hilsen
> Martin

Kan man lave et ekstra linieskift mellem to punkter
uden at der kommer et punkt?
Jeg prøvede at indsætte br - men den er ikke gyldig.

skal man så til at skrive noget med

<ul style="list-style-type:none">

<li></li>

</ul>

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 19:44

> Kan man lave et ekstra linieskift mellem to punkter
> uden at der kommer et punkt?
> Jeg prøvede at indsætte br - men den er ikke gyldig.

Du kan sætte margin på top eller bund af dine listepunkter der hvor du vil
have mellemrum

eksempel på liste:

<ul>
<li>punkt 1</li>
<li class="mereluft">punkt 2 med ekstra luft nedenunder</li>
<li>punkt 3</li>
</ul>

Tilhørende CSS:
..mereluft {
margin-bottom: 20px;
}

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-02-06 21:21

"CS" <askmeforanaddress> wrote in message

> [...]
>
> <ul>
> <li>punkt 1</li>
> <li class="mereluft">punkt 2 med ekstra luft nedenunder</li>

Ok tak.

Hilsen Martin