Hvilket spil for at yde max?
Fra : Morten Olesen

Dato : 11-02-06 10:04

Hej,

jeg har lige fået ny pc, og vil gerne se hvad den kan klare. Hvilket spil er
pt. det mest krævende på markedet?

Med andre ord, hvilket spil skal jeg have fat i, for at få maskinen til at
yde sit max?

På forhånd tak
Morten

Fra : preben nielsen

Dato : 11-02-06 10:34

"Morten Olesen" <boy@fjerndetteboy.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har lige fået ny pc, og vil gerne se hvad den kan klare.
> Hvilket spil er pt. det mest krævende på markedet?
>
> Med andre ord, hvilket spil skal jeg have fat i, for at få
> maskinen til at yde sit max?

Kan du ikke bare teste den i 3DMark 2006 ??

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Morten Olesen

Dato : 11-02-06 10:43

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Olesen" <boy@fjerndetteboy.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare teste den i 3DMark 2006 ??

Tjo, men det giver jo kun nogle tal, som er lidt svære at forholde sig til.
Så tanken var, at se ydelsen med egne øjne - og måske samtidig opdage et
fedt spil

Fra : Mikael Schøler

Dato : 11-02-06 10:49

Morten Olesen wrote:
> [...]
> Så tanken var, at se ydelsen med egne øjne - og måske samtidig opdage et

Hm HL2, Doom3, FarCry, Call of Duty 2 er dem jeg kender der er godt
tunge grafikmæssigt.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-02-06 11:45

> Hm HL2,

jeg ved ikke hvordan de, Valve, har gjort det med HL2, men det kan altså
køre på relativt 'langsomme' maskiner - fantastisk lavet, Valve har gjort
noget rigtigt der.

Doom3, FarCry, Call of Duty 2 er dem jeg kender der er godt
> tunge grafikmæssigt.

Doom3 er i hvert fald krævende, men pt. vil jeg mene at F.E.A.R. med alt
slået til må være noget af det mest krævende, desuden har spillet indbygget
fps test.
Især skygger - selv på lav - trækker tænder ud - spillet er egentlig ikke
flottere end andre nye spil, men det er tungt - skygger vanvittige og slår
du yderligere soft edges på skyggerne til, så forvent et drastisk fald i
framerates Skygger er dog ret vigtige for stemningen i det spil, så det
er med at finde den rigtige indstilling.

lad os høre dine resultater.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mikael Schøler

Dato : 11-02-06 13:02

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> slået til må være noget af det mest krævende, desuden har spillet indbygget
Ja ok jeg har ikke så meget styr på 3d spil for tiden da min egen
maskine ikke rigtig kan følge med :)

Fra : Morten Olesen

Dato : 11-02-06 15:11

> lad os høre dine resultater.
> --

Så fik jeg hentet den spilbare demo af FEAR, og leget lidt med det - og må
nok sige, at det er en helt anden verden end på min gl. 866Mhz

Hvis jeg enabler alt og sætter det til maximum, så kører det hele faktisk
meget flydende, og det ser dælme godt ud.

For sjov prøvede jeg at sætter graphic ned til high, for at se forskellen,
og her bevæger musen sig måske lidt mere flydende, men det er faktisk den
eneste forskel jeg kan mærke/se.

Når spillet har kørt et stykke tid, begynder maskinen at larme lidt mere, og
jeg kan se, at diverse blæsere begynder at tage en del flere omdrejninger,
og pc'en kan næsten fungere som en lille radiator, med al den varme der
afgives

Det overrasker mig lidt, at alt er flydende ved højeste settnings, da jeg
kun har investeret i et 6600GT. Der er til gengæld masser af ram og en
lækker processor, men det er nok GPU'en der har betydning i et spil som
FEAR.

Det var alt herfra,

Venlig hilsen
Morten

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-02-06 11:45

"Morten Olesen" wrote

> jeg har lige fået ny pc, og vil gerne se hvad den kan klare. Hvilket spil
> er pt. det mest krævende på markedet?

FEAR har nogle krav til recommended HW der er pænt i top
P4 3GHz, 1Gb mem, 256Mb ATI 9800 Pro eller Geforce 6800

Du kan hente en demo her:
ftp://ftp.sierra.com/pub/sierra/fear/demo/fear_spdemo_en.exe

BF2, Quake 4, HL2, CoD 2, CS:S, DoD:S stiller pænt mange krav til HW

- Peter

Fra : Bruno

Dato : 11-02-06 13:51

Peter Lykkegaard wrote:
> "Morten Olesen" wrote
>>
> FEAR har nogle krav til recommended HW der er pænt i top

Især hvis man så slår soft shadows til, det knækker hvadsomhelst

Mvh

Bruno

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-02-06 17:04

> Især hvis man så slår soft shadows til, det knækker hvadsomhelst

ja, det er helt overdrevet - frames rasler ned

Fra : FedeDorit

Dato : 12-02-06 13:29

> [...]
> er pt. det mest krævende på markedet?
>
> Med andre ord, hvilket spil skal jeg have fat i, for at få maskinen til at

Battlefield 2 ...demo kan findes på nettet..

Fra : Frandsen

Dato : 13-02-06 12:36

> [...]
> pt. det mest krævende på markedet?
>
> Med andre ord, hvilket spil skal jeg have fat i, for at få maskinen til at

Everquest 2. 1GB RAM og et ATI X800XT er ikke nok

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 27-02-06 09:07

> [...]
> er pt. det mest krævende på markedet?
>
> Med andre ord, hvilket spil skal jeg have fat i, for at få maskinen til at

Prøv Quake 4 eller Battlefield 2, de kræver en del i højeste resolution.
Quake 4 mener jeg endda KRÆVEr 512mb på dit grafikkort i en speciel
high-detail setting

Mvh. Martin

Fra : Ulrik

Dato : 19-04-06 19:57

Du kunne også prøve age of empires 3 - især med polymodels. Den har
nedbrandt nogle grafik-kort til dens tester.......