hakker i optræk
Fra : preben nielsen

Dato : 10-02-06 14:38

Har en aprilia sonic hvor jeg lige har skiftet variomatic og kilerem.Nu er
den begyndt og hakke i optrækket kan det være remmen der skal køres til
eller kan remmen vende forkert??????.

Fra : dan

Dato : 14-02-06 14:42

> eller kan remmen vende forkert??????.
Nej ! Så ville den jo køre baglæns Okay ! kunne ikke lade være.
Håber du også har skiftet rullerne.
Har du renset fladerne på den nye vario ? De er smurt ind i et beskyttende
lag.
Hvis du har været så uheldig, at remmen har været i klemme kan den også
hakke i det. Det burde du kunne mærke med fingrene på remmen.
Prøv at gasse op og se hvordan remmen kører (på støttefoden, så baghjulet
er
frit )
Håber du får den til at køre ordentligt.
mvh
Dan

Fra : hr

Dato : 15-02-06 14:46

jeg har en gammel gilera runner
der var noget galt med kileremmen så jeg købte en ny hos tsvansen.
så hakkede den helt vildt i optrækket og var ved at rasle fra hinanden
så købte jeg en ny rem til 200 kr ( ikke ved svansen) og kunne se at de
ikke havde helt samme mellenrum mellen takkerne hmmmm
jeg satte den nye rem på og så kørte den som en drøm uden hakken.
er der nogen der har prøvet det samme eller var jeg bare uheldig hos tsvanse
manse

Fra : Preben U Jensen

Dato : 16-02-06 09:05

"hr" <tykkedyrr@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg satte den nye rem på og så kørte den som en drøm uden hakken.
> er der nogen der har prøvet det samme eller var jeg bare uheldig hos

Til Gilera Stalker købte jeg ruller og rem hos THansen.
Med THansen-rullerne kunne den overhovedet ikke trække når den blev
driftsvarm, flere foreslog mig så at købe originale ruller og det prøvede
jeg heldigvis, så nu trækker den som en drøm igen.
Ang. rem, ja den hakker i optrækket med THansen-remmen, så den bliver
hurtigst muligt skiftet til original rem.

Preben J.
www.pdcs.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 16-02-06 15:37

Tommelfinger-regel er at køber man reservedele hos Tsvansen så er man
selv ude om at det kører ad lort..

Der er snart så mange skrækhistorier om reservedele og udstyr derfra
der bare ikke fungerer at man kan undres over at de stadigvæk lever..

Henrik

Fra : hr

Dato : 16-02-06 16:05

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er snart så mange skrækhistorier om reservedele og udstyr derfra
> der bare ikke fungerer at man kan undres over at de stadigvæk lever..

prøvede lige scooteren igen i dag . den kører som smuet med den nye rem(ikke
hansens som den kørte ad lort med)
så blev jeg det klogere.