Ati Radeon til CRT TV
Fra : Pipeline

Dato : 10-02-06 12:10

Jeg sidder og nørkler lidt med at få pc-skærmbilledet op på mit tv.
Jeg kører med et Radion 9600, hvor DVI bruges til pc-skærm, og s-video til
s-video på mit CRT-tv.

Hvis jeg blot kloner skærmene, kommer der fint billede på tv'et, men
billedet er beskåret på alle 4 sider. Jeg kan f.eks. ikke se proceslinien og
værktøjslinien. Det er ikke de sorte kanter der er problemet, jeg skal blot
have HELE skærmbilledet op på tv'et.
Jeg har så prøvet at enable tv'et i Catalyst. Så kan jeg indstille
opløsningen til 720X576 på tv'et imens jeg bevarer 1280x1024 opløsningen på
pc-skærmen. Men det er jo noget svært at arbejde med den lille opløsning, og
det dutter ikke med de applikationer jeg skal bruge pc-skærmen til.

Så spørgsmålet er, hvorledes jeg bevarer 1280x1024 opløsningen både på
pc-skærm og tv, uden at billedet på tv'et bliver beskåret på alle 4 sider?
Jeg har prøvet at rykke rundt med skærmposition og størrelse i Catalyst, men
det flytter blot billedet rundt på tv-skærmen, uden at de manglende kanter
kommer frem.
MVH
Pipeline

Fra : Bruno

Dato : 11-02-06 15:54

Pipeline wrote:
> Så spørgsmålet er, hvorledes jeg bevarer 1280x1024 opløsningen både på
> pc-skærm og tv, uden at billedet på tv'et bliver beskåret på alle 4 sider?

Glem det. En alm. TV-skærm kan ikke vise den slags opløsninger.

Mvh

Bruno