er der en der vil hjælp mig med en templat~
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-02-06 23:27

tror jeg det heder - jeg har postet specifikationerne i dk.binaer

emne : vil nogen hjælpe mig med en hjemmeside skabelon udkast med txt
filer

hvis der er en der kan lave det - for vedkomne selvf. sit navn med
under credit med link til egen hjemmeside om en sådan findes :)
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-02-06 01:29

Bo M Mogensen skrev:

> jeg har postet specifikationerne i dk.binaer

Hvorfor lige i den gruppe, den læser vi jo ikke her?

> emne : vil nogen hjælpe mig med en hjemmeside
> skabelon udkast med txt filer

Skal du have hjælp til noget, skal du komme med det
her, og allerbedst med et link til det du har problemer
med.

> hvis der er en der kan lave det - for vedkomne selvf.
> sit navn med under credit med link til egen hjemmeside
> om en sådan findes :)

For et par dage siden (hjælp: manualer) fik du en række
links til gode og informative sider der kan hjælpe dig
igennem den første svære tid. Der er en masse læsestof,
og sikkert også en masse frustrationer, men her foregår
det meste ved hjælp til selvhjælp - du skal ikke regne med
at nogen serverer færdige templates for dig før du selv
har prøvet at bygge noget op.

Der ligger dog en masse af slagsen, lige til at klippe ud,
i de 5 links jeg kom med, men ingen ved hvad du vil have,
hvad du vil præsentere, og hvordan det skal se ud.

Brug resten af vinteren til at tænke over hvad du vil, læse
siderne igennem, og ikke mindst - prøv dig frem! Du kan
ikke hverken ødelægge internettet eller din computer ved
at prøve

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med RSS

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-02-06 05:52

On Fri, 10 Feb 2006 01:29:12 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Hvorfor lige i den gruppe, den læser vi jo ikke her?

jamen det var fordi - man kan jo ikke poste jpg her
og jeg havde scannet en tegning ind af hvordan jeg gerne ville have
det sammen med to txt filer

>Skal du have hjælp til noget, skal du komme med det
>her, og allerbedst med et link til det du har problemer
>med.

ja men det ville jo kræve at jeg viste hvordan man fik lagt filen (jpg
en)på en hjemme side som man kunne linke til ...

> [...]
>det meste ved hjælp til selvhjælp - du skal ikke regne med
>at nogen serverer færdige templates for dig før du selv

jamen du godeste jeg har sgu lavet MEGET ... men jeg mangler bare
nogen ordentlige templats - det er ikke fordi det vil være det store
at lave for en der har erfainger med det - men det har jeg altså ikke.

>Der ligger dog en masse af slagsen, lige til at klippe ud,
>i de 5 links jeg kom med,

jamen jeg har også eksprimenteret med nogen af dem men de passer ikke
rigtigt

> men ingen ved hvad du vil have,

hvorfor jeg jo postede en jpg fil i dk.binaer

>hvad du vil præsentere, og hvordan det skal se ud.

jamen det kan man se på jpg en og læse med de 2 txt filer

>Brug resten af vinteren til at tænke over hvad du vil, læse
>siderne igennem, og ikke mindst - prøv dig frem!

jeg knokler med det 13 timer i døgnet

> Du kan
>ikke hverken ødelægge internettet eller din computer ved
>at prøve

nej det er jeg klar over - men man skal nu bruge en start side for at
komme i gang eller for at få noget op som man kan arbejde med.

Fra : Benny Andersen

Dato : 10-02-06 11:15

> ja men det ville jo kræve at jeg viste hvordan man fik lagt filen (jpg
> en)på en hjemme side som man kunne linke til ...

Nogen har slet ikke adgang til binære grupper - f.eks alle der anvender
Sunsite.dk's usenet server som undertegnede.
Et eksempel på gratis upload mulighed er http://system.frip.dk/
Benny Andersen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-02-06 16:50

On Fri, 10 Feb 2006 11:14:31 +0100, Benny Andersen
<a.mail.user@gmail.com> wrote:

>Nogen har slet ikke adgang til binære grupper - f.eks alle der anvender
>Sunsite.dk's usenet server som undertegnede.

Nå ja det er klart jeg tænkte på det stakkels tdc bruger

>Et eksempel på gratis upload mulighed er http://system.frip.dk/

jamen der lægger jeg den da så og tak for det :)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-02-06 17:44

<a.mail.user@gmail.com> wrote:

>Et eksempel på gratis upload mulighed er http://system.frip.dk/

ja nu har jeg oploadet :

default.asp 526 b 10/02-2006 17:40:52
scan0001.jpg 206,8 kb 10/02-2006 17:42:39
skabelon 1-intro side.txt 396 b 10/02-2006 17:42:39
skabelon 2 hoved siden.txt 424 b 10/02-2006 17:42:39

men hvor ser man det hende ?

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-02-06 16:58

Bo M Mogensen skrev:

> jamen det var fordi - man kan jo ikke poste jpg her
> og jeg havde scannet en tegning ind

Du kan lægge filerne ud på din server-plads og give
et link i stil med dette, så er det lige til at klikke på.

http://din-server-plads.dk/test/billede.jpg
http://din-server-plads.dk/test/tekst1.txt
http://din-server-plads.dk/test/tekst2.txt

Ser jeg nærmere efter, har jeg slet ikke adgang til
dk.binaer

> ja men det ville jo kræve at jeg viste hvordan man fik
> lagt filen (jpg en)på en hjemme side som man kunne
> linke til ...

Du skal bruge et FTP-program, sådan et skal du alligevel
bruge når du skal lægge din hjemmeside ud, så kan lige
så godt hente det med det samme. Du kan hente Total
Commander på:
http://www.totalcmd.dk/index.php?page=download

Der står her hvordan du sætter FTP-funktionen op på:
http://hjemmesideskolen.dk/html/ftp.asp

Programmet er på dansk, og utrolig nemt at installere og
bruge.

> jeg knokler med det 13 timer i døgnet

Godt

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-02-06 18:46

On Fri, 10 Feb 2006 16:58:21 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Du kan lægge filerne ud på din server-plads og give
>et link i stil med dette, så er det lige til at klikke på.

> [...]

ja det er sgu nemmer sagt ind gjort - jeg har pladsen
http://chokmah.comxnet.dk/dk/ ( b.la )

men går man ind på https://www.comxnet.dk/index.php
så står der :"Administration af hjemmeside
Vælg hvilken side du vil administrere
Chokmah "

I mailen fra dem står der bare :

Siden Chokmah (chokmah.comxnet.dk) er nu oprettet.
Oprettet af: Chokmah

Kundenummer: xxxxx xxxxx
Kodeord: xxx xxxx

http://chokmah.comxnet.dk

>Ser jeg nærmere efter, har jeg slet ikke adgang til
>dk.binaer

nej jeg kan se du bruger sunsite

> [...]
>bruge når du skal lægge din hjemmeside ud, så kan lige
>så godt hente det med det samme. Du kan hente Total

done ....

>Der står her hvordan du sætter FTP-funktionen op på:
>http://hjemmesideskolen.dk/html/ftp.asp

Hmm den version af http://www.totalcmd.dk/index.php?page=download
komnador - ftp forbindelse

men jeg har en registret udgave af : Flash-FXP 3.0

og der igenem kan jeg ikke komme ...

>Programmet er på dansk, og utrolig nemt at installere og
>bruge.

Hmm ja det kom nu på engelsk

>Godt

ja det er til at få grå stær af